Mitsubishi galant mgrön

Biffelina
16 mars 2015 · 6 Inlägg

Tjenare!

Tänkte fråga om någon vet var man kan få tag på mgrön färg till en mitsubishi galant 98?
Ska svetsa bakskärmarna nu i vår och vill ju få det snyggt sen igen wink

Ska även lacka en ny front i samma färg så tror nog det kommer gå någon litet iaf smile

Har även ett annat problem som jag är lite fundersam över, när man bromsar så kan det bli ibland att absn "simulerar" halka och gör så att bromspedalen kuggar eller vad man ska säga, abs lampan lyser inte men är något jag stör mig på..  Och vill få fixat innan nått går sönder! wink

Tacksam för svar!

Mvh!

Magnum1965
16 mars 2015 · 217 Inlägg

Gällande ABS.

Troligtvis är det redan "trasigt".

Kan vara kuggkransen som är sönderrostad eller givaren som har för långt avstånd till kuggkransen. Jag har samma fel på min bil (ingen Galant)

Det kan alltså vara rost som stör givarens funktion. Det har då rostat där givaren sitter fast och som vi alla vet expanderar metallen då den rostar. Därmed hamnar givaren för långt ifrån kransen. Kan vara så "enkelt".

Nu återstår att se om du får loss ABS-givaren utan att göra sönder den. Jag har aldrig lyckats.

Är det svårt att få stopp på bilen nu? Dra ut säkringen till ABS:en så länge. Ja, om du inte har snö på vägen där du kör då...

Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Biffelina
16 mars 2015 · 6 Inlägg

Okej ska kolla närmare på kuggkransen och ABS-givaren wink

Bilen stannar precis som vanligt och ibland när man bromsar så märks det inte alls! Det är oftare den fungerar som vanligt än att den "kuggar" wink

Okej! Nää här är det torrt på vägarna så det är nog lugnt!

Biffelina
29 mars 2015 · 6 Inlägg

hade tänkt att jag skulle ge mig på att fixa abs problemet nästa helg.

tänkte kolla med er om ni vet något ställe där man kan köpa kransen och eventuellt givaren..?

sitter bara kransen där fram eller sitter det vid alla 4a hjulen så man måste riva allt för att sen om det är trasigt??

samt om någon har nått råd om hur man ska gå till väga på enklast sett wink

all hjälp uppskattas!! big_smile

Magnum1965
29 mars 2015 · 217 Inlägg

Dessvärre vet jag inte vad du har för bil (Galant -98räcker inte hela vägen fram) och även om jag visste det, är det inte säkert jag vet hur det ser ut :-)

Alla bilar är ju olika och just Galant -98 vet jag inte så mycket om.

MEN, Mitsubishi har ju garanterat, men det är troligtvis dyrast.
Annars: Mekonomen, Autoexperten, MECA, Skruvat bara för att nämna några.
Är det inte jättebråttom är det väl förmodligen eBay eller liknande som är billigast.

Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang