Hur ska jag (behövs det?) skydda mina dörrhögtalare från vatten?

fillevoss
18 mars 2015 · 20 Inlägg

Tjena! Jag har idag hållit på att montera ett 6.5" kitsystem i min Ibiza Cupra från 99. Problemet är att jag var tvungen att skära upp vattenskyddsplasten i dörren för att ens ha en chans med att få i de nya högtalarna (DLS c6a med monteringsdjup på 63mm). Bifogar en bild så det blir lite tydligare.
https://www.dropbox.com/s/8vbu9o1qt8jjb … 5.jpg?dl=0 (detta är med väldigt tunna original högtalare, bakom syns vattenskyddsmembranet)
Har skurit ett kryss o då går det att få i högtalaren, går inte med adapterringar heller för då får jag inte på originalgaller och det ser helknasigt ut. Från hålet där högtalaren sitter kan man se dräneringshålen i nederkanten av dörren samt vindrutan som sitter precis bakom högtalaren om det är nedhissad, så den är ganska exponerad.

Ska jag sätta något skydd för högtalarna eller har ni något annat tips på vad jag skulle kunna göra, tål de lite vatten/fukt kanske? Måste högtalarna "andas" dvs att de inte är helt omringade av något skydd för att de ska låta bra?
Är väldigt ny på det här, Tack på förhand tongue

Senast redigerat av fillevoss (18 mars 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang