ABS lampa lyser på A4 B5

Racefactory
19 mars 2015 · 180 Inlägg

Hej, har en Audi A4 turbo Q som ABS lampan lyser på och givaren på vänster bak va bort så har köpt en ny nu ock satt dit en ny men ändå lyser abs lampan !

Någon som har nå tips hur man kan göra för att få den att slockna? Abs styrenhet? Nolla felkoder?

Kom gärna med förslag

marcus80 Sir
19 mars 2015 · 935 Inlägg

Antingen slocknar den när du kört ett tag över 40km/h eller behöver du nolla koder. Testa köra först.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Racefactory
19 mars 2015 · 180 Inlägg

marcus80 skrev:
Antingen slocknar den när du kört ett tag över 40km/h eller behöver du nolla koder. Testa köra först.

har kört körde 4mil nyss så tyck den borde slocknat? smile

och ja har provat bromsat på ishalka och ingen ABS funkar?

lajvN
19 mars 2015 · 230 Inlägg

Racefactory skrev:

marcus80 skrev:
Antingen slocknar den när du kört ett tag över 40km/h eller behöver du nolla koder. Testa köra först.

har kört körde 4mil nyss så tyck den borde slocknat? smile

och ja har provat bromsat på ishalka och ingen ABS funkar?

Koppla lös batteriet i 10 minuter?
Eller så testar du om det är annan givare, kolla kontakterna.

Volkswagen Jetta "Lilla blå" (1990)
Ford Mondeo Ghia "FordMustangKombi" (2004)
Racefactory
19 mars 2015 · 180 Inlägg

lajvN skrev:

Racefactory skrev:

marcus80 skrev:
Antingen slocknar den när du kört ett tag över 40km/h eller behöver du nolla koder. Testa köra först.

har kört körde 4mil nyss så tyck den borde slocknat? smile

och ja har provat bromsat på ishalka och ingen ABS funkar?

Koppla lös batteriet i 10 minuter?
Eller så testar du om det är annan givare, kolla kontakterna.

Ha ja provat innan men ;P jo ska felsöka tror jag smile

marcus80 Sir
19 mars 2015 · 935 Inlägg

Läs ur koderna. Tror det blir lättast så du ser att det inte ligger ett annat fel i systemet. Någon i din närhet borde ha en läsare som klarar abs på audi.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Racefactory
19 mars 2015 · 180 Inlägg

marcus80 skrev:
Läs ur koderna. Tror det blir lättast så du ser att det inte ligger ett annat fel i systemet. Någon i din närhet borde ha en läsare som klarar abs på audi.

Jo ja har en som kan läsa dom smile hör av mig.

marcus80 Sir
19 mars 2015 · 935 Inlägg

Vad bra. Gör gärna det om någon annan har samma fel så hittar dom svaret lätt.
Mvh Marcus

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
it_mutt Avstängd
19 mars 2015 · 10 388 Inlägg

Eller så pluggar du loss givaren på andra sidan, mäter motståndet (vad det varierar mellan) med en multimeter när du snurrar på hjulet/navet, pluggar i kontakten igen, och kollar på sidan där du bytt om det är inom samma område när du snurrar där. Om inte; så justerar du givaren. Är området där du bytt för högt, ska den längre ut (från kransen) och vice versa.

Galet vanligt att folk antingen trycker i den nya givaren för långt, eller inte alls i närheten av tillräckligt.

Senast redigerat av it_mutt (19 mars 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Racefactory
20 mars 2015 · 180 Inlägg

it_mutt skrev:
Eller så pluggar du loss givaren på andra sidan, mäter motståndet (vad det varierar mellan) med en multimeter när du snurrar på hjulet/navet, pluggar i kontakten igen, och kollar på sidan där du bytt om det är inom samma område när du snurrar där. Om inte; så justerar du givaren. Är området där du bytt för högt, ska den längre ut (från kransen) och vice versa.

Galet vanligt att folk antingen trycker i den nya givaren för långt, eller inte alls i närheten av tillräckligt.

dom g år knappt få lös så jadu ;P ska felsöka och se om de han varnar på samma givare nu också smile

it_mutt Avstängd
20 mars 2015 · 10 388 Inlägg

Racefactory skrev:

it_mutt skrev:
Eller så pluggar du loss givaren på andra sidan, mäter motståndet (vad det varierar mellan) med en multimeter när du snurrar på hjulet/navet, pluggar i kontakten igen, och kollar på sidan där du bytt om det är inom samma område när du snurrar där. Om inte; så justerar du givaren. Är området där du bytt för högt, ska den längre ut (från kransen) och vice versa.

Galet vanligt att folk antingen trycker i den nya givaren för långt, eller inte alls i närheten av tillräckligt.

dom g år knappt få lös så jadu ;P ska felsöka och se om de han varnar på samma givare nu också smile

Det är väl som vanligt när gammal plast är inblandad; tålamod och lugn...och mer tålamod och lugn wink

Saken är att alla givare (varierar något, men åtminstone axelvis) måste ha samma "värde", eller "område" (du får ju inte ett värde utan det varierar ju givetvis när du snurrar på hjulet/navet).

ABS-koder på B5:an (om det enbart är givarrelaterat) ska vara självläkande. Med "ska vara" så innebär det alltså=ska vara, men är trots det inte alltid tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Racefactory
30 mars 2015 · 180 Inlägg

it_mutt skrev:

Racefactory skrev:

it_mutt skrev:
Eller så pluggar du loss givaren på andra sidan, mäter motståndet (vad det varierar mellan) med en multimeter när du snurrar på hjulet/navet, pluggar i kontakten igen, och kollar på sidan där du bytt om det är inom samma område när du snurrar där. Om inte; så justerar du givaren. Är området där du bytt för högt, ska den längre ut (från kransen) och vice versa.

Galet vanligt att folk antingen trycker i den nya givaren för långt, eller inte alls i närheten av tillräckligt.

dom g år knappt få lös så jadu ;P ska felsöka och se om de han varnar på samma givare nu också smile

Det är väl som vanligt när gammal plast är inblandad; tålamod och lugn...och mer tålamod och lugn wink

Saken är att alla givare (varierar något, men åtminstone axelvis) måste ha samma "värde", eller "område" (du får ju inte ett värde utan det varierar ju givetvis när du snurrar på hjulet/navet).

ABS-koder på B5:an (om det enbart är givarrelaterat) ska vara självläkande. Med "ska vara" så innebär det alltså=ska vara, men är trots det inte alltid tongue

Vette fan va ja ska göra åt det. har ej läst felkoder än men.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang