Saab 9-3 -09 problem med hög till lågnivå omvandlare

SajmonThaMan
20 mars 2015 · 41 Inlägg

Hej,

Jag har en Saab 9-3 -09 Sedan, där alla stereo grejer är original. 7 högtalare med steg i bagaget.
Jag har dragit ström och jord samt remote kabel. Omvandlaren som jag har är en rockford fosgate HLC med 1par lågnivå kontakter, så jag kopplade den till original steget i bagaget och drog sen lågnivå från den till mitt bas steg. Kopplar ihop allting och startar bilen, steget startar men det kommer inget ljud från basen. Har hållt på i en veckan nu med att koppla om och testa om och om igen men det funkar inte... Så någon med erfarenhet som vet vad som kan vara fel? Jag reagerade på att på original steget så finns det ett kopplingschema för alla kontakter, och kontakterna jag har kopplat min omvandlare till är FDL "+-" och FDR "+-" (front door left/right) och schemat visar vilken som är plus och vilken som är minus, och det jag tänkte på då när jag kopplade in omvandlaren så är plus kablarna två färgade medans minus är enfärgade svarta kablar, men på omvandlaren så är det tvärt om, och det brukar ju vara (vad jag vet) två färgade kablar på minus kablarna. Men jag vågar inte koppla omvandlaren tvärtimot vad jag har kopplat den nu ifall det är fel och händer något.
Någon som har någon ide eller vet hur jag ska koppla in omvandlaren på en annat sett? Samt att omvandlaren är kopplad mellan steg och högtalare, inte mellan stereon och steget.

Mvh Simon

Shewii Highland Street Crew
20 mars 2015 · 170 Inlägg

Tror inte det kommer några "subfrekevenser" i framdörrarna, prova att koppla på bakdörrar eller hatthylla om du har det. smile

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
SajmonThaMan
20 mars 2015 · 41 Inlägg

Jo det är bara där det kommer ifrån, i hatthyllan sitter det bara 4" diskanter med filter så går ej att använda till bas och så finns det inga högtalare i bakdörrarna tyvärr:)

Senast redigerat av SajmonThaMan (20 mars 2015)

Shewii Highland Street Crew
20 mars 2015 · 170 Inlägg

SajmonThaMan skrev:
Jo det är bara där det kommer ifrån, i hatthyllan sitter det bara 4" diskanter med filter så går ej att använda till bas och så finns det inga högtalare i bakdörrarna tyvärr:)

Menar du att den inte finns några kontakter för bakre högtalare i steget? när jag hade min 9-3 05:a så lödde jag in mig på steget under förarstolen, så borde väl gå göra likadant i din bil fast på steget där bak.

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
SajmonThaMan
20 mars 2015 · 41 Inlägg

Jo det finns även för bakhögtalarna, men vad jag har läst så är det inte fullregister där ifrån, men kan ha fel, jag får väl prova och se, men tycker det borde funkar som jag har gjort nu, omvandlare är ju kopplad till original steget i bagaget fast det är draget från framhögtalarna, för testade även att koppla in 2 kanals steg med en diskant på men funka iallafall inte, så det är något som inte funkar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang