Hur gör man teleskopiska drivaxlar merca 95a lowrider bygge lr annan lösning

viking_norling
23 mars 2015 · 93 Inlägg

hur gör man teleskopiska drivaxlar merca 95a lowrider bygge lr annan lösning så den går att höja mer bak

3milius
23 mars 2015 · 296 Inlägg

Du kan ju alltid göra drivaxlar av två gamla antenner,
kopplar du in dem till antenn-styrningen på stereon så får du även bredare spårvidd så fort du startar bilen.

viking_norling
23 mars 2015 · 93 Inlägg

lägg ner jag är säriös 3milius

WestinMX
24 mars 2015 · 18 Inlägg

Wiberger har splinesad axel och hylsor, blir det inget fartvidunder så kanske det går att göra nåt. beroende på hur "snyggt" du vill ha det.

www.wiberger.se

3milius
24 mars 2015 · 296 Inlägg

Westin, jag tvivlar på att vikingen genomför detta fantasifoster, trots hans nivå av "säriositet".
Det har talats om bubblor, Cheva S10, PV och allt möjligt. Nu en lowrider baserad på det klassiska lowriderämnet Mercedes från 1995. Hade det varit 1997 hade jag gissat på A-klass.

Men det är så klart, dagen då han kör ut sitt färdiga bygge ur garaget kommer jag bli imponerad!
Av flera olika orsaker.

viking_norling
25 mars 2015 · 93 Inlägg

3milius orsaken till att jag inte har fåt färdigt nåt bygge
är att jag blir altid av med garaget trot lr ej men skam den som ger sig

3milius
25 mars 2015 · 296 Inlägg

Jag väntar med spänning på att se någon bil överhuvudtaget framföras av dig iallafall!
Självklart så har du samma chans att slå alla tvivlare på fingrarna, jag säger bara att det verkar långsökt.
Teleskopiska drivaxlar är inget som funkar och hela grejen med Mercedes av denna typen som lowrider är ännu störigare än en bubbla till exempel.

Glöm det, spara ihop till ett mer passande ämne, box Caprice kostar inte så mycket till exempel,
där har du enklaste möjliga installation, dessutom är det vettigare.

Jag är nyfiken på om du har körkort?

Senast redigerat av 3milius (25 mars 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang