Volvo 850 Extraktorgrenrör ?

Danne_1977
24 mars 2015 · 3 292 Inlägg

Var får man tag på ett billigt extraktorgrenrör till Volvo 850 ? Verkar omöjligt eller så känner jag inte till dom rätta kanalerna för denna typen av produkter..

Är det nån skillnad på 10V original grenrör och 20V original grenrör, tänker om 20V grenröret är grövre i innerdiametern eller så ?

Passar extraktor till vilken som, 10V och 20V... ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
klaang_91
25 mars 2015 · 67 Inlägg

850 GLT har extraktor grenrör original.. plocka ett sånt på skroten

Danne_1977
25 mars 2015 · 3 292 Inlägg

klaang_91 skrev:
850 GLT har extraktor grenrör original.. plocka ett sånt på skroten

Jasså sitter det extraktor orginal ? dom är alltså som jag misstänkte grövre på GLT än på dom andra ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
25 mars 2015 · 3 292 Inlägg

Efter att jag kollat runt lite på dom olika modellerna.. GLT och vanliga så verkar det finnas minst 3 olika typer av grenrör, en modell utan flex och en modell med flex, sen har vi GLT även där med och utan Flex  .. hmm och dessutom med minst två olika avgasbultmönster .. alltså där avgasröret ska skruvas fast.. en modell med två bultar och en modell med 4 bultar och ett mer rektangulärt utblås...

En jävla djungel helt enkelt..:S

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
klaang_91
27 mars 2015 · 67 Inlägg

förutsatt att rören är runda precis innan flänsen där grenrör går över till det vanliga avgasröret, borde det ju inte vara några problem att bara kapa bort flänsen och ersätta detta med en bit flexrör som du fäster med vanliga avgasklämmor? det bör ju vara det enklaste sättet. och då kan du ju bara plocka ett grenrör utan att behöva bry dig om flänsen har 2 eller 4 bultar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang