Köpråd: 30-80 tkr. automat. "Mellanstor"

Presidento Of World
26 mars 2015 · 3 324 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Den var fan fulare än en Prius men ser hög ut vilket är +.

Vi ska titta på Astra, C4, Prius, A-klass, C-klass och C1. Tydligen har Cittra robotlåda. Lite skeptisk till denna. Pratade med en gammal kollega idag som påstår att de är bra men han vill ju bara sälja en bil...

Audi A3? Är du på fyllan? Skräp.

Fan, jag har fått för mig att A3 är bra.. ser ofta bl.a här på forumet folk som rekommenderar, själv har jag bara haft golf 4 och 5

och för sakens skull; Jag skulle inte rekommendera Golf 5an till nån. skräp rakt genom ingen komfort (Golf 4an känns ljusår bättre!)

Golf5 vet jag inget om men Audi A3 är en Audi. Dvs mycket problem. Kanske har och göra med VAG:s 1.8T som verkar strula lite. Osäker. En Audi blir det inte iallafall. Har sett lite för mycket trådar om dessa som kostar pengar/strular.

Undra om man kan köpa en Skoda Octavia 1.6 med automat? Mopedmotor förvisso men jag tror inte hon bryr sig.

Jag gillar Skoda, ser bra ut iaf. sen vet jag inte om man vill ha nån med DSG.. (i den prisklassen lär det ju inte vara några garantier heller.)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 mars 2015 · 17 466 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Fan, jag har fått för mig att A3 är bra.. ser ofta bl.a här på forumet folk som rekommenderar, själv har jag bara haft golf 4 och 5

och för sakens skull; Jag skulle inte rekommendera Golf 5an till nån. skräp rakt genom ingen komfort (Golf 4an känns ljusår bättre!)

Golf5 vet jag inget om men Audi A3 är en Audi. Dvs mycket problem. Kanske har och göra med VAG:s 1.8T som verkar strula lite. Osäker. En Audi blir det inte iallafall. Har sett lite för mycket trådar om dessa som kostar pengar/strular.

Undra om man kan köpa en Skoda Octavia 1.6 med automat? Mopedmotor förvisso men jag tror inte hon bryr sig.

Jag gillar Skoda, ser bra ut iaf. sen vet jag inte om man vill ha nån med DSG.. (i den prisklassen lär det ju inte vara några garantier heller.)

Titta på mina gamla bilar. Vi hade en helt ny Spaceback i år med all utrustning inklusive DSG7 och diesel... Den var rätt ofta på verkstad... Tjejen trivs bättre i sin betydligt billigare Alfa 166 med "normal" automat i. Fast lådan är lite nervig... Tur att vi fick lämna tillbaka Skoda-skiten utan att betala en enda krona. Men en billig Octavia från sent 90-tal bör val ha en gammaldags automat? Om hon nu köper en bil för 20-25 tkr så kan man ju kanske räkna med 4-6 tkr i rep och sedan rullar den på ett par år? Fast det bör finns fungerande AC iallafall. Kan stöta på hinder där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
BOLIN_
27 mars 2015 · 2 763 Inlägg

Hm, missade nog någonstans att hon hade barn...

Nu var det länge sedan jag besiktade en Skoda Roomster, men mitt minne säger mig att det var en bil med vettiga utrymmen och hyfsat go bil att köra. Utseendet är väl inte det bästa, men tycker absolut att det kan vara värt en kik!

http://www.blocket.se/goteborg/Skoda_Ro … 17&w=3

Relativt låga mil och i mitten av den prisklassen du har uppgivit. Dessutom så står den i Göteborgsområdet!

Senast redigerat av BOLIN_ (27 mars 2015)

Volvo - For Life
AX3L
27 mars 2015 · 398 Inlägg

Det kanske föreslagits redan, men Saab 9-3? Kombin kom my2006 och du kan få den från 40k och uppåt. Bra praktiska familjebilar! De flesta är manuella ska sägas, men de finns såklart med tomatlåda också.

KenthIJ
28 mars 2015 · 1 451 Inlägg

Visserligen skrev du ju att Franska bilar går bort (har själv ett stort frågetecken där) men...

Peugot 307 sw har väl fått ganska bra kritik
http://www.bytbil.com/bilar/peugeot/307 … Vj9HDUAAA_

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 mars 2015 · 17 466 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Hm, missade nog någonstans att hon hade barn...

Nu var det länge sedan jag besiktade en Skoda Roomster, men mitt minne säger mig att det var en bil med vettiga utrymmen och hyfsat go bil att köra. Utseendet är väl inte det bästa, men tycker absolut att det kan vara värt en kik!

http://www.blocket.se/goteborg/Skoda_Ro … 17&w=3

Relativt låga mil och i mitten av den prisklassen du har uppgivit. Dessutom så står den i Göteborgsområdet!

Har jag också missat. Inte sett några iaf -)
Tror inte en 1.4 med automat ens flyttar sig ur fläcken. Tveksamt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
30 mars 2015 ·

Hybridsmurfen skrev:

BOLIN_ skrev:
Hm, missade nog någonstans att hon hade barn...

Nu var det länge sedan jag besiktade en Skoda Roomster, men mitt minne säger mig att det var en bil med vettiga utrymmen och hyfsat go bil att köra. Utseendet är väl inte det bästa, men tycker absolut att det kan vara värt en kik!

http://www.blocket.se/goteborg/Skoda_Ro … 17&w=3

Relativt låga mil och i mitten av den prisklassen du har uppgivit. Dessutom så står den i Göteborgsområdet!

Har jag också missat. Inte sett några iaf -)
Tror inte en 1.4 med automat ens flyttar sig ur fläcken. Tveksamt.

Den länkade hade någon konstig manick monterad att röra om i växelåsoljan med. smile

Roomster med automat torde dessutom innebära Der Scheisse Getriebe och mig veterligen är inte den önskvärd av uppenbara anledningar.

Rquired Allmänt envis
30 mars 2015 · 12 512 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

BOLIN_ skrev:
Hm, missade nog någonstans att hon hade barn...

Nu var det länge sedan jag besiktade en Skoda Roomster, men mitt minne säger mig att det var en bil med vettiga utrymmen och hyfsat go bil att köra. Utseendet är väl inte det bästa, men tycker absolut att det kan vara värt en kik!

http://www.blocket.se/goteborg/Skoda_Ro … 17&w=3

Relativt låga mil och i mitten av den prisklassen du har uppgivit. Dessutom så står den i Göteborgsområdet!

Har jag också missat. Inte sett några iaf -)
Tror inte en 1.4 med automat ens flyttar sig ur fläcken. Tveksamt.

Den länkade hade någon konstig manick monterad att röra om i växelåsoljan med. smile

Roomster med automat torde dessutom innebära Der Scheisse Getriebe och mig veterligen är inte den önskvärd av uppenbara anledningar.

Om man undviker de nyare motorerna (TSI) och siktar mot äldre årsmodeller så finns det en klassisk sexväxlad automatlåda till den större på 1.6l, det gäller både Fabia och Roomster.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Evildan
30 mars 2015 ·

Rquired skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Har jag också missat. Inte sett några iaf -)
Tror inte en 1.4 med automat ens flyttar sig ur fläcken. Tveksamt.

Den länkade hade någon konstig manick monterad att röra om i växelåsoljan med. smile

Roomster med automat torde dessutom innebära Der Scheisse Getriebe och mig veterligen är inte den önskvärd av uppenbara anledningar.

Om man undviker de nyare motorerna (TSI) och siktar mot äldre årsmodeller så finns det en klassisk sexväxlad automatlåda till den större på 1.6l, det gäller både Fabia och Roomster.

Ach so!
Det bör fungera ypperligt om biltypen som sådan lockar.
http://www.blocket.se/alvsborg/Skoda_Ro … 12&w=3
En sådan där alltså.

xXSammy
30 mars 2015 · 6 569 Inlägg

Skippa ACCn och bli tuffast i stan

http://www.blocket.se/landskrona/Ford_F … _8&w=3

cool

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang