Hjälp med basslåde bygge

Jensan93
27 mars 2015 · 7 Inlägg

Hej jag har 2 st MAC AUDIO SX 12 och ska bygga ny låda till dom då jag behöver lite mer plats i bagaget än vad jag har nu.

jag skriver en ny tråd för att jag inte har hittat nån tråd om dessa högtalare på nätet och hoppas på att kunna få lite hjälp här.


Jag har en Volvo 850 sedan och hade tänk be om lite hjälp med mått på lådan då jag inte är så bra på matte.

Jag har tänkt att använda mig av 16mm MDF som bygg material och vill ha en öppen låda men inga port rör  utan en låda med en öppning mellan elementen. 

unge fär så här vill jag ha den

http://www.winnscandinavia.com/cgi-bin/ … 10GV212DBX

jag har några ider själv men om nån skulle ha andvänt samma element och blivigt nöjd med det dom fått av lådan
och högtalarna så är jag glad över att få hjälp. smile

Jensan93
27 mars 2015 · 7 Inlägg

det är dessa element som jag har http://avtofishka.by/katalog/sabvufery/ … sx-12.html

Andyah
27 mars 2015 · 242 Inlägg

kör 19mm-22mm mdf..lådan ska vara stadig. sen så får du leta fram lite information om elementen, alla parametrar så kanske det blir lite lättare för folk o hjälpa dig..desutom lär du få köra med en port igenom hatthyllan eller genomskidluckan om du ska få nått ljud in i bilen.

Jensan93
27 mars 2015 · 7 Inlägg

jag har bett om hjälp pga att jag inte har hittat något på nätet och ljud i bilen behöver jag inte oroa mig för för tro mig det blir det.

jag hadde hoppats på att nån har andvänt sig av samma basar tidigare men jag får nog experimentera mig fram jag vet att basarna ska ha 51L var i en portad och 36L i en sluten jag vet att basarna ligger på 300/1000W RMS

att dom är på 4Ohm 21-500hz 90db

och att yttre ringen är 312MM  korgen är 277mm och att monterings djupet är 145mm

mer än så kan jag inte få fram om dom tyvärr

och dom ända siderna jag hittar dom på är ryska sidor och jag kan inte ryska så

Senast redigerat av Jensan93 (27 mars 2015)

Jensan93
27 mars 2015 · 7 Inlägg

juag hittade nåt nu som jag inte förstår men nån av er kanche gör det

F_0: 25hz
Q_es: 0,44
Q_ms: 6,61
Q_ts: 0,41
V_as :113L
X_max: 22mm
R_dc:3,4 ohm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang