OPEL INSIGNIA 2011 Problem Med Parkeringshjälpsystemet !!!!

Carlos_30
28 mars 2015 · 1 Inlägg

Hejsan !

Parkeringshjälpsystemet har börjat krångla på min Opel Insignia från 2011!

När jag lägger i backen eller trycker på knappen i instrumentpanelen för att aktivera systemet hörs det en ljudsignal och det kommer upp ett meddelande om att "kontrollera parkeringshjälpsystemet" Det knepiga är att ibland fungerar det utmärk ! och helt plötsligt så slår felet till !

Har någon varit med om samma sak? och i så fall hur löste du det?

Känns som om det kan vara en glappande kontakt eller nått och har inte jätte stor lust att  att lämna in bilen och betala massa dyra pengar ! är det nödvändig så visst , men kan man få hjälp här så vore det underbart !


PS
har gjort rent alla censorer och kollat så att dom är hela
   
MVH Carlos

Senast redigerat av Carlos_30 (28 mars 2015)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2015 · 17 477 Inlägg

Carlos_30 skrev:
Hejsan !

Parkeringshjälpsystemet har börjat krångla på min Opel Insignia från 2011!

När jag lägger i backen eller trycker på knappen i instrumentpanelen för att aktivera systemet hörs det en ljudsignal och det kommer upp ett meddelande om att "kontrollera parkeringshjälpsystemet" Det knepiga är att ibland fungerar det utmärk ! och helt plötsligt så slår felet till !

Har någon varit med om samma sak? och i så fall hur löste du det?

Känns som om det kan vara en glappande kontakt eller nått och har inte jätte stor lust att  att lämna in bilen och betala massa dyra pengar ! är det nödvändig så visst , men kan man få hjälp här så vore det underbart !


PS
har gjort rent alla censorer och kollat så att dom är hela
   
MVH Carlos

Sådana fel är lite svåra. Skulle nog ta och läsa av felkoder någonstans eller att du köper en egen läsare. Gissar på att en sensor har lagt av/glappar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang