Bmw m3 e36 startar ej

AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
31 mars 2015 · 175 Inlägg

Behöver lite tips och råd om vart vi ska felsöka,
Det är en importerad -95:a som det har suttit ett carguard 850 i
Startmotorn går men pumpen går inte och den tänder inte..
bränsle pumpen går om man byglar relät

Sen är jag lite fundersam vad alla relän är till det ser inte ut som de jag har hittat på google.
vid sidan av säkringsboxen sitter 5st relän. 2st små svarta ett vitt och sen 2 svarta till
bakifrån sett är de första till bränslepumpen, andra till startmotorn och det fjärde till ac-pumpen
de vita relät i mitten har ström konstant på både ingående och styrstöm så fort batteriet är på kopplat,samt att det är nästan 2v på utgående stift. och drar man ur de med tändningen på startar el fläkten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109709/109709-efd528f226162fbf12ef4c73d6e6122b.jpg

[img]https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109709/109709-404535fcfe8bada6591ac7a64967500f.jpg[/img]

Det har varit inbrott i bilen och dessa två kablar hittar vi inte vart de har gått
de är en vit och en orange kabel och de går till den gula kontakten på boxen

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
31 mars 2015 · 175 Inlägg

Ska till lägga att vevaxelgivaren är uppmätt till ca 500ohm och kamaxelgivaren ca 1200ohm

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang