Om du chippar så behöver du inte mixtra med bränsletryck. Behöver du mixtra med soppatryck trots allt så är du lurad på chippet.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Allx skrev: Är det turbo från början? På bara 1 bar blir det nog inte i närheten några 300 hk. Runt 220 brukar det väl bli med chippade boxar och 1.2 bar.
t3t4w är god för iaf 300hk vad jag läst mig till större än 19t turbo
Allx skrev: Jo den klarar säkert de och lite till. 19t räcker till ca 380 hk
Det vet i fan va? Man brukar väl säga kring 300hk med allt inom rimliga gränser. Sen vet jag att vissa hävdar 420hk... men snittet för en 740 med järnmotor är nog snarare under 300hk än närmare 400hk
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
På en rödblockare med 8v topp blir allt lite slöare. Men 300+ är nog inga problem på en b230 med bytt kamaxel och fint grenrör. Jag skulle hellre montera en mitsu 19t istället för en kina t3t4 och köra lite mindre effekt men så kostar en 19t 4x ggr så mycket.
Ja 19T alla dagar i veckan, om inte till och med 16T :-)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Allx skrev: På en rödblockare med 8v topp blir allt lite slöare. Men 300+ är nog inga problem på en b230 med bytt kamaxel och fint grenrör. Jag skulle hellre montera en mitsu 19t istället för en kina t3t4 och köra lite mindre effekt men så kostar en 19t 4x ggr så mycket.
jag funderade på 19t först men dom var så satans dyra och lite mindre efekt, och detta bygge är inte något överseriöst alltid lite roligare med mer effekt
16T duger oxå, en bekant plocka ut 317hk på sin med 1.4bar laddtryck, dock var det en FB motor som var turbokonverterad. Han körde med 435cc spridare, bränslepump från Biltema specad för någon bmw m5, sen E85. Chippen var okända sa han.
_Performance_ skrev: 16T duger oxå, en bekant plocka ut 317hk på sin med 1.4bar laddtryck, dock var det en FB motor som var turbokonverterad. Han körde med 435cc spridare, bränslepump från Biltema specad för någon bmw m5, sen E85. Chippen var okända sa han.
435cc E85 och 320hk rimmar illa. Då har man inte koll på sitt lambdavärde...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
_Performance_ skrev: 16T duger oxå, en bekant plocka ut 317hk på sin med 1.4bar laddtryck, dock var det en FB motor som var turbokonverterad. Han körde med 435cc spridare, bränslepump från Biltema specad för någon bmw m5, sen E85. Chippen var okända sa han.
435cc E85 och 320hk rimmar illa. Då har man inte koll på sitt lambdavärde...
Han sa att dom tagit signal från original soden och då visade den att den gick lite fett, mer än så vet ja inte. Han gjorde mest detta bygga för skoj skull för att kunna se hur många man kunde få ut med små modifieringar. Och denna bil kördes hårt under 1 år utan några som helst problem
Han gjorde en liten tråd här ifall du skulle vilja läsa
_Performance_ skrev: Han sa att dom tagit signal från original soden och då visade den att den gick lite fett, mer än så vet ja inte.
Precis det jag sa, då har man inte koll på lambdavärdet(eller vad man håller på med)
Tyvärr håller väldigt mycket ihop pga etanolens extremt kylande egenskaper, men när det smäller så smäller det. Jag har testat.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-