Tempmätaren visar fullt hela tiden även om bara tändningen är på!...?? BMW 325i e36 -93

Elias_E
1 april 2015 · 2 Inlägg

Hej jag har bytt motor i min bmw M50b25 från en 5-serie så jag bytte allt som så de skulle passa. Så nu startar den o går hur bra som helst men tempmätaren går direkt till rött när man bara vrider på tändnigen? har provat att dragit ur kontakterna men ändå samma sak.. tacksam för svar innan jag blir tokig hehe!

Har ni något lätt tips på att lufta vattensystemet?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
1 april 2015 · 3 730 Inlägg

Det är kortis i din givare tror jag

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
_Thor_
1 april 2015 · 512 Inlägg

Elias_E skrev:
Hej jag har bytt motor i min bmw M50b25 från en 5-serie så jag bytte allt som så de skulle passa. Så nu startar den o går hur bra som helst men tempmätaren går direkt till rött när man bara vrider på tändnigen? har provat att dragit ur kontakterna men ändå samma sak.. tacksam för svar innan jag blir tokig hehe!

Har ni något lätt tips på att lufta vattensystemet?

Har för mig att det finns en tempgivare till ECU:n och en annan till instrumentklustret. Du kan kolla ohm vid tempmätarn och sedan vid klustret. Det borde väl ge 4400 ohms kall och 400 varm.

För lutftning av kylsystem brukar det sitta en luftskruv på termostathuset, bara att köra bilen varm, öppna skruven och låta det bubbla ur.

Elias_E
1 april 2015 · 2 Inlägg

okej ska testa det! tusen tack smile

_Thor_
1 april 2015 · 512 Inlägg

Jag tror DiwraZ förslag är det mest troliga.

Annars är det vanligt att kablaget till temp sensorn går sönder precis vid kontakten och kortsluter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang