Safe mode på hög volym

Tribbe SAAB♥SUBARU
2 april 2015 · 1 636 Inlägg

Hej mitt slutsteg har börjat med att gå in i safe mode när man höjer volymen.. Har haft ljudet inkopplat i 3-4 år i denna bilen och 2 år i en annan bil så prylarna är inte jätte nya.

Jag har ifrån stereon 2st lågnivå kablar och en remote går iväg till ett slutsteg i skuffen, slutsteget matar sedan ena framdörren på kanal A och den andra framdörren på kanal B och sedan en baslåda på kanal C.

Jag haft lös stereon och kollat och där bakom ser allt okej ut, även kollat jorden till steget och kopplingarna på steget samt baslådan. Det jag inte tittat på är kopplingarna på de främre dörrarna samt plus kabeln.

Jag sökte lite förut och då verkade det vara glappa kontakter som de flesta skrev att man skulle leta efter, men även fått fram om signal jord osv..

Kan man lossa en högtalare i taget ifrån slutsteget och sedan testa om det funkar, eller måste jag in i dörrarna och kolla? Hur felsöker jag signaljord? Och hur kollar jag plus kabeln? Tycker att om steget går in i safe mode bör det ju fortfarande ha ström?

/Tobbe

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Danspappa
18 april 2015 · 36 Inlägg

Kolla hur varmt ditt steg blir!

Tribbe SAAB♥SUBARU
21 april 2015 · 1 636 Inlägg

Har kollat lite på anslutningarna och så, men jag hittar inget fel.. dock så har det fungerat i några veckor nu så svårt att felsöka när det inte felar konstant.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Fjong
21 april 2015 · 1 494 Inlägg

Mät spänning och se över så att steget är rätt inställt smile

huntelaar DLS
22 april 2015 · 1 147 Inlägg

Tror också på värme. Dom är inte monterade uppochner?

Tribbe SAAB♥SUBARU
22 april 2015 · 1 636 Inlägg

Värme verkar ju väldigt skumt om det vore felet. Då det fungerat i 3-4år och sedan blir för varmt när det är minusgrader i bilen? Börjat misstänka fukt?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Danspappa
23 april 2015 · 36 Inlägg

Fukt + elektronik är inget bra.. känn på steget med handen när det har stängt av sig nästa gång. Är det snorvarmt, eller är det fukt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang