Styling av Volvo V70 2.5SE

Stylar min gamla V70 2.5SE '98 Syftet är att inför kommande försäljning fräsa upp henne regält och få folk att vända på huvudena efter henne trots att hon är en helt vanlig gammal bil :)
  • 6 Följare
  • 5 118 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 maj 2015
DevilRed
10 april 2015 · 10 Inlägg

Ok... startar tråden för nu har jag i alla fall servat bilen så den ska va fit for fight att börja jobba på...
och givetvis... så fort man ställer bilen på en lyft så finner man mer kostnader... nu var det inte så farligt eller något större ingrepp som krävs.
Drivknutsdamasken trasig på vänster sida... blir att byta ut den nu i samband med att sommardäcken ska på så jag slipper några tråkigheter framöver (håller tummar o tår att drivknuten inte blivit påverkad ännu).
Sen blir det till att rostlaga lite på passagerar dörren vänster sida...
Införskaffat toningsfilm till framlyktorna, men själva lyktorna måste bytas ut innan oxå...

starcrew
12 april 2015 · 282 Inlägg

detta ska följas smile har själv en röd V70

Kolla gärna in http://www.garaget.org/starcrew
Har även en projekt tråd ni kan följa :)
DevilRed
12 april 2015 · 10 Inlägg

starcrew skrev:
detta ska följas smile har själv en röd V70

Vad roligt 😃
Ja visst är de fina de röda 😉

Tysken35
13 april 2015 · 238 Inlägg

ska   följas

DevilRed
14 april 2015 · 10 Inlägg

Tysken35 skrev:
ska   följas

Jättekul!!!! big_smile

Tysken35
15 april 2015 · 238 Inlägg

yes lycka  till  med bygget

DevilRed
22 april 2015 · 10 Inlägg

Tysken35 skrev:
yes lycka  till  med bygget

Tack så mycket big_smile

DevilRed
22 april 2015 · 10 Inlägg

Pekkapower skrev:
Följer! smile

Jätteroligt, tack!!!big_smile

DevilRed
23 april 2015 · 10 Inlägg

Fixat bytet av drivknutsdamadken nu... dessutom åkte sommardäcken äntligen på....
Kollar nu efter nya lyktor fram samt glirar lite på större alluminiumfälgar med svart trim... Finns mycket snyggt så lite svårt att bestämma sig... hmm

DevilRed
28 april 2015 · 10 Inlägg

Jahapp... ny oljesticka... Volvo Original... 285 kr...
Den gamla har gått av precis i handtaget så har fått dragit upp själva stickan med tång...
Dessutom bytt gångjärnen på båda framdörrarna, då båda gått av o gav ifrån sig ett himla oljud när man öppna o stängde dörrarna... origanaldelar förståss men dock begagnade för 100 kr styck... samt satt i en reflektor som saknades i förardörren.

cars4ever
29 april 2015 · 834 Inlägg

Det är sånt som är så "spännande", att byta de defekta delarna gör givetvis en enorm skillnad men för de som inte känner till att det fanns ett problem märks inte skillnaden wink

Men som sagt, det gör mycket att få bort sådant som inte fungerar som det ska:)

Volvo V70N "GLT" (2001)
BMW 730iA "E32" (1988)
Suzuki Grand Vitara "XL7 V6" (2004)
DevilRed
30 april 2015 · 10 Inlägg

cars4ever skrev:
Det är sånt som är så "spännande", att byta de defekta delarna gör givetvis en enorm skillnad men för de som inte känner till att det fanns ett problem märks inte skillnaden wink

Men som sagt, det gör mycket att få bort sådant som inte fungerar som det ska:)

Du har helt rätt... alla dessa små och flr andra osynliga problem som driver mig själv till vansinne...
En annan sak som man inte tänker på i långa loppet är hur svårt det ska behöva vara att få tag i originaldelar som faktiskt är RÄTT del... oljestickan från Bilbolaget var givetvis FEL sticka.. precis som jag sa vid inköpet men säljaren insisterade på att det var rätt sticka....
Nåväl... nu har jag hittat rött sticka på skruvat.se eftersom de på Bilbolaget inte längre har min bils sticka i sortimentet...
säljarens eminenta förslag när de inte hade rätt sorts sticka i sortimentet var att jag skulle byta oljeröret...
Ja men eller hur neutral varför byta en hel och fullt funktionerande del ?
Jag sura till mig lite men va ändå trevlig... Bilbolaget i Östersund har just nu totall kaos i sina lokaler då de håller på att bygga om... så jag lät saken va och gjorde billigare affär på skruvat.se där stickan kostade 180 kr inkl frakt

DevilRed
4 maj 2015 · 10 Inlägg

Gällande lyktorna fram till min lilla pärla, ska ju byta dem för reflektorerna i dem är slut samt att glasen är spruckna (dock lagade) men det blir inte bra att lägga på toningsfilm på spruckna glas.
Nu är funderingen denna:
Ska jag ha originallyktor eller Devileyes?
Det senare är ju betydligt grymmare och snyggare, men då jag stylar bilen för stundande försäljning är frågan om köpare är intresserad av bilen i originalskick eller uppimpad?
Vad tror ni????

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang