Vilken typ av låda MDS Audiophile 1090 power

benz_89
16 april 2015 · 733 Inlägg

Som rubriken lyder, tänkte trixa ihop en låda till en MDS Audiophile 1090 10" Vilken typ av låda spelar basen som högst och bäst i? Förväntar mig inte att det kommer spela så polisongerna trillar av, men som utfyllnadsljud och möta upp på lägre frekvenser där mitt Hertz framsystem inte klarar av att spela smile

Jag hade gärna haft en Portad låda (basreflex) främst för den högre verkningsgraden jämfört med en sluten låda
sedan att basen även kan bli lite mera lättdriven i en portad låda, har endast 200Wrms i effektväg att ge drivet på 2 kanaler bryggade på mitt Focal Solid 4 4-kanals steg.

Har lite ont om plats i skuffen pga. hundbur så kan inte ha en jättestor låda, vilket begränsar placeringen lite, lådan måste stå på sidan om buren vilket gör att antingen måste lådan byggas så att man drar ut porten på sidan om lådan mot bakluckan, skulle det göra någon större nackdel på ljudet? eller så måste lådan ligga ner så att basen och porten spelar uppåt mot taket, vilket alternativ skulle bli bäst?
Finns det annars något bättre lådalternativ till dessa basar? har läst lite om sluten låda på 19liter men klarar det av att spela djupt så det räcker, har även läst om bandpasslåda, verkar dock vara väldigt avancerat att få byggt till en bra sådan.


Skrev till MDS och frågade gällande en portad låda och fick som svar att detta var den bästa lådan som går att hitta till basen. Är det någon som testat denna lådan i bil, tänkte eftersom lådan egentligen är beräknat efter ett litet rum.


http://i57.tinypic.com/ncl5k5.jpg

Tack på förhand Mvh. Henrik

benz_89
20 april 2015 · 733 Inlägg

Ingen som haft en gammal Audiophile tidigare som vet att svara på mina fårgor? neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang