Bensinlampan har slutat fungera helt plötsligt..

zleepy Trucker
20 april 2015 · 1 391 Inlägg

Jag brukar inte hänga upp mig så mycket på soppanålen, när färddatorn går från 20km till ... så vet jag att nästa gång man är ute så är det nog dags att besöka en mack, men brukar komma en 4-5mil åtminstonde, ännu inte fått soppatorsk smile

att jag sen har över en mil åt båda hållen för att komma till en mack är bara lite mer spänning i livet tongue

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 april 2015 · 13 736 Inlägg

Dupond skrev:

DiwraZ skrev:

Mack skrev:

Låt mig gissa att du har samma sjuka som jag, dvs att köra till reserven och sedan gärna lite till?
Jag kör dumdristigt nog gärna tills färddatorn inte längre kan räkna ut hur många kilometrar jag kommer på bränslet som är kvar i tanken..DÅ tankar jag..

Fyfan. Jag får ont i själen när nålen går förbi halv tank. Min bror jobbar på samma sätt som ni. Även om långresa planerats tidigt på morgonen i hans bil ska man bara åka och tanka först.

Och när nålen har passerat halva sjunker den ÄNNU snabbare, inbillelse eller fakta - Bra fråga

det går fortare..antagligen för att man ska bli lurad att den inte drar så mycket bränsle..eller nått

på arosan så står trippen på 30mil när man har halv tank vid 40 är det snart dags för lysande lampa vid 45-50mil så är tanken tom som f-n  brukar få i 29-31l av 34l då smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang