Köpråd: Mitsubishi lancer sportback 2008 el nyare

bompyride
21 april 2015 · 227 Inlägg

Hej,
Då det är dags för utökning i familjen så är det dags att sälja iväg saaben och skaffa något.. rymligare.
Har sngelat en del på Mitsubishi lancer sportback då jag tycker dom ser väldigt bra ut. och ligger helt ok prismässigt.
Det jag dock är orolig för är att barnvagnen inte går in. Någon med erfarenhet?
Vet inte riktigt om jag är redo för en fullstor kombi och vad det då ska vara..

Vad ska man annars kolla efter på dessa bilar? Saker som kanske går att pruta på etc.

Jättetacksam för svar/hjälp både här och i PM.

Mvh
Bompy

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
3voXer
21 april 2015 · 66 Inlägg

Först och främst Grattis! Blev lite av ett wtf moment när man började läsa! ^^ Men ta o skaffa dig en Passat kombi av nyare modell annars? Är du beredd att skaffa unge Oskar så är du beredd att gå över till kombi wink

bompyride
21 april 2015 · 227 Inlägg

3voXer skrev:
Först och främst Grattis! Blev lite av ett wtf moment när man började läsa! ^^ Men ta o skaffa dig en Passat kombi av nyare modell annars? Är du beredd att skaffa unge Oskar så är du beredd att gå över till kombi wink

Haha tackar! smile
Har kikat på passat i mängder och det känns som att man betalar för mer än vad man får.. (troligtvis bara jag som är snål) Lancern är jävligt snygg annars och det är därför det lutar åt en sådan.. blir nog till att åka till en bilhandlare och skaffa mig en egen uppfattning innan köp.

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
Tompacc
26 maj 2015 · 44 Inlägg

Man gratulerar!
Prova annars Honda accord, rymliga och jag tycker skön speciellt i sin prisklass. smile Tror det är samma bottenplatta och antagligen delar som Mazda 6an men kan ha fel.

bompyride
26 maj 2015 · 227 Inlägg

Tompacc skrev:
Man gratulerar!
Prova annars Honda accord, rymliga och jag tycker skön speciellt i sin prisklass. smile Tror det är samma bottenplatta och antagligen delar som Mazda 6an men kan ha fel.

Tackar, inte tänkt på honda alls så ska definitivt ta mig en titt! smile

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
Evildan
27 maj 2015 ·

bompyride skrev:

Tompacc skrev:
Man gratulerar!
Prova annars Honda accord, rymliga och jag tycker skön speciellt i sin prisklass. smile Tror det är samma bottenplatta och antagligen delar som Mazda 6an men kan ha fel.

Tackar, inte tänkt på honda alls så ska definitivt ta mig en titt! smile

Grattis.

Honda Accord och Mazda 6 har inte en detalj gemensamt.

Volvo V70/S80, Ford Mondeo/S-Max, Mazda 6, Jaguar X-type, Land Rover Freelander.


Om Accorden lockar tipsar jag om Toyota Avensis, rymligt och driftsäkert.

Våga mogna till att köpa en kombi på en gång, vagn och grejor är inte kul att hiva in och ut när det finns smidigare alternativ att tillgå. Det finns en anledning till att de flesta taxibilar är just av kombityp. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang