Gts 450, bra eller anus?

Beaverus
21 april 2015 · 257 Inlägg

Tjena!
Har äntligen hittat varför min t5a vägrar sluta spika och det beror på att pumpen inte orkar med längre. Kollat runt lite och fastnat för en walbro gts450 intank-pum.  Nån som har nån erfarenhet av dom och vet ifall dom klarar vad dom lovar.
Vågar man köpa en.från kl-racing?
Även intresserad av att veta hur mycket man måste modda för att få in den i en 850. Och jag kör på e85 kanske värt att nämna.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Mack Forum- och sitemoderator
21 april 2015 · 26 143 Inlägg

Nåt fel på en originalpump annars?
Eller kör du trimmat så du behöver en kraftfullare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Beaverus
22 april 2015 · 257 Inlägg

Just ja. Den är skapligt trimmad. Uppborrad en mm, 3"lmm och grönisar,  Glt-kammar och ca 1,8 bars laddtryck och e85 mm så lite lätt trimmad tills jag har tid att fortsätta bygga på den.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Richtenb
23 april 2015 · 1 365 Inlägg

Personligen hade jag stoppat dit en Bosch 044, Walbros pumpar har ju brakat titt som tätt tidigare med E85, just denna ska ju vara gjord för E85 men jag vet inte om jag hade chansat. Jag har en Deatchwerks intank och den kan jag gå i god för att den fungerar bra med E85 och håller ett par år.

Bosch 044:an har jag nog haft i 6 år nu, bara E85, inga problem

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang