Köpråd ang Cheva 2500

Jensen_Edition
25 april 2015 · 66 Inlägg

Någon som har eller haft eller vet mkt om Cheva 2500? t.e.x silverado? bra/dåliga saker med dom? får dom köras på vanligt B-körkort, som sagt bomba med info om allt ni vet om dom, vilken motor som är bäst osv cool

De är gött när det släpper^^
Projekt 940 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303962
zoopåse
25 april 2015 · 1 171 Inlägg

Brorsan kör en. Bra med lockup på 3:an och 4:an men den lossnar lätt när man gasar eller släpper gasen. Ryckig när den lägger i 2:an vilket ska vara så för att rädda lådan när man drar tungt.
Vilken årsmodell är du ute efter? Den från 91 har inga avgaskrav.
Rost i hytthörn, skärmkanter och balkar är väl mer eller mindre standard.
Den dricker förstås massor av bensin. Typ 2-3ggr mer (mellan 1,4-1,8L/mil) än en vanlig bil vilket gör den ganska så dyr att åka i eftersom en vanlig bensinbil är dyr redan. Mycket som faller sönder med tiden som hjullager, bromsar och leder men tuffar på bra ändå. Delar är dyra om man inte köper från USA direkt, fast då blir frakten dyr istället.
Skönt med helsoffa fram och bak. Lättmekad. Det är väl 350 tbi som är vanligast. Helt klart unik typ av bil som inte liknar så mycket annat här i Sverige. Och javisst går den att köra på b-kort. Den är lika bred som en normal parkeringsruta och så pass lång att man nätt och jämt får in bakhjulen i rutan. För hög för de flesta parkeringshus.

Jensen_Edition
25 april 2015 · 66 Inlägg

Okej tack smile vad är lockup? är helt ny på dessa bilar, ligger även dieseln på så högt som 1,4-1,8?
Okej men i överlag är det en bil att rekomendera? årsmodell spela inte så stor roll men det ska vara gamla inredning med 4-ekrade ratten smile

De är gött när det släpper^^
Projekt 940 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303962
zoopåse
25 april 2015 · 1 171 Inlägg

Lock-up är när momentomvandlaren låses så att det blir en fast utväxling när ingående och utgående turbinen börjar snurra ungefär lika fort. Finns i alla moderna automatlådor för att spara bränsle och märks genom att varvtalet slutar att driva upp och ner beroende på gaspådrag.

Är inte så bekant med dieseln men den ska vara nästan lika törstig, mest poäng om man kan tanka diesel på något annat förmånligt vis än på macken. Inte så modern eller effektiv är mitt intryck.

Brorsan är nöjd med bilen och tar hand om den väl men kör inte så mycket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang