Köpråd: ”nyare” diesel för 80tkr

BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Behöver lite råd angående köp av ”nya” bilen, budgeten ligger på max 80tkr, dock så skulle vi helst vilja hålla oss inom 70tkr gränsen, krav är kombi, årsmodell 2005 och nyare, diesel och max 25000 mil på mätaren. Är inte ute efter någon racer, men vill kunna köra om säkert så någorlunda pigg borde den vara.

Bilar vi är intresserade av är :
V70 D5 och 2.4D
Passat 2.0TDI,
Skoda Octavia RSII TDI


Eventuellt Mazda 6 2.0 mzr cd då vi har hittat några lågmilare för dem pengarna som ser väldigt trevliga ut, samt Saab 9-3 och 9-5, men kring dem är vi lite fram och tillbaka då EGR ventilen och virvelspjälen spökar rejält. Vi har även tittat lite närmare på BMW 320d och 520d, men för dem pengarna hittar man bara bilar som DPF byte kan slå till när som helst.

V70 D5/2.4D framstår som det klokaste val, ingen DPF byte att tänka på då den är självrengörande, stor och pigg diesel motor som är ganska känd att vara skottsäker, bra med utrymme, men, det är svårt att hitta några fina exemplar med rätt utrustning för dem pengarna, samt att även dem faceliftade modeller ser ut som en bil som är 6 år äldre, alltså man får inte direkt den där ”nyare” bil känsla på köpet.

Passat känns åt andra sidan mycket fräschare och nyare, men frågan är, hur är kvalité på dessa bilar efter 20 000 mil, hur är det med deras motorer som har gått 20 000 mil, samt DPF och när ska den bytas? Samma med Octavia RSII, då det är väl samma motor som sitter i båda bilarna, samt mycket av elektronik och annat kommer från Passat?

Mazda 6 såg väldigt trevlig ut, dock kan kännas lite väl plastig på insidan och jag kan absolut inget om dessa bilar. Saab som jag skrev ovan dem stora bekymmer är dem stora kostnader som kan uppkomma på dessa bilar runt 20 000 mil, BMW detsamma. Ford Mondeo ser inte dum ut hellre, men kan absolut inget om Fordar.

Tackar på förhand för alla svar, tips och råd!

Senast redigerat av BornZombie (2 maj 2015)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Evildan
2 maj 2015 ·

Kikat på Avensis?
Snål.
Rymlig.
Driftsäker som få.
Med 177hk snurran är den ungefär lika "pigg" som en V70N D5.
Killen jag arbetade åt tidigare hade en sådan som Taxi, den rullade utan strul i 380000km.
Den rullar ännu och har nu rullat ca 570000km enligt bilregistret och senaste bes.

http://www.blocket.se/jamtland?q=avensi … th&cp=

BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Evildan skrev:
Kikat på Avensis?
Snål.
Rymlig.
Driftsäker som få.
Med 177hk snurran är den ungefär lika "pigg" som en V70N D5.
Killen jag arbetade åt tidigare hade en sådan som Taxi, den rullade utan strul i 380000km.
Den rullar ännu och har nu rullat ca 570000km enligt bilregistret och senaste bes.

http://www.blocket.se/jamtland?q=avensi … th&cp=

Hej och tackar för svar! Ja du har kolla in på den lite, men varken jag eller tjejen är speciellt förtjusta i hur den ser ut, samt alla dem plastdetaljer, har dock inte kikat på en live så att säga. Har hört en del positiva om just Avensis, men då R-en kommer att säljas, vill man helst ha en bil som man verkligen kan trivas med året runt - förväntar mig inte samma köregenskaper av nya diesel som R-en har, men bilen ska falla oss båda i smaken. smile Hur är det med DPF på dessa, vet du nått om det??

Senast redigerat av BornZombie (2 maj 2015)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Evildan
2 maj 2015 ·

BornZombie skrev:

Evildan skrev:
Kikat på Avensis?
Snål.
Rymlig.
Driftsäker som få.
Med 177hk snurran är den ungefär lika "pigg" som en V70N D5.
Killen jag arbetade åt tidigare hade en sådan som Taxi, den rullade utan strul i 380000km.
Den rullar ännu och har nu rullat ca 570000km enligt bilregistret och senaste bes.

http://www.blocket.se/jamtland?q=avensi … th&cp=

Hej och tackar för svar! Ja du har kolla in på den lite, men varken jag eller tjejen är speciellt förtjusta i hur den ser ut, samt alla dem plastdetaljer, har dock inte kikat på en live så att säga. Har hört en del positiva om just Avensis, men då R-en kommer att säljas, vill man helst ha en bil som man verkligen kan trivas med året runt - förväntar mig inte samma köregenskaper av nya diesel som R-en har, men bilen ska falla oss båda i smaken. smile Hur är det med DPF på dessa, vet du nått om det??

Alla moderna bilar har en stor mängd plast i sin inredning, vissa döljer det bara mer. wink
Väldigt driftsäker och krocksäker bil. ***** av Euroncap.
http://www.euroncap.com/sv/results/toyota/avensis/15627
Inte lika roligt för fotgängare.

Den är självregenererande.
Skön och avslappnande att köra, väldigt tyst med lågt vindbrus. I vanlig ordning på japsar är den lite dåligt ljudisolerad från bakre hjulhus vilket märks när den körs i regn.

Får man fråga varför just en dieselbil?
En modern bensinbil/hybrid kan vara billigare att åka i.

BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Evildan skrev:

BornZombie skrev:

Evildan skrev:
Kikat på Avensis?
Snål.
Rymlig.
Driftsäker som få.
Med 177hk snurran är den ungefär lika "pigg" som en V70N D5.
Killen jag arbetade åt tidigare hade en sådan som Taxi, den rullade utan strul i 380000km.
Den rullar ännu och har nu rullat ca 570000km enligt bilregistret och senaste bes.

http://www.blocket.se/jamtland?q=avensi … th&cp=

Hej och tackar för svar! Ja du har kolla in på den lite, men varken jag eller tjejen är speciellt förtjusta i hur den ser ut, samt alla dem plastdetaljer, har dock inte kikat på en live så att säga. Har hört en del positiva om just Avensis, men då R-en kommer att säljas, vill man helst ha en bil som man verkligen kan trivas med året runt - förväntar mig inte samma köregenskaper av nya diesel som R-en har, men bilen ska falla oss båda i smaken. smile Hur är det med DPF på dessa, vet du nått om det??

Alla moderna bilar har en stor mängd plast i sin inredning, vissa döljer det bara mer. wink
Väldigt driftsäker och krocksäker bil. ***** av Euroncap.
http://www.euroncap.com/sv/results/toyota/avensis/15627
Inte lika roligt för fotgängare.

Den är självregenererande.
Skön och avslappnande att köra, väldigt tyst med lågt vindbrus. I vanlig ordning på japsar är den lite dåligt ljudisolerad från bakre hjulhus vilket märks när den körs i regn.

Får man fråga varför just en dieselbil?
En modern bensinbil/hybrid kan vara billigare att åka i.

Hehe, det stämmer bra det, dock man vill trivas bakom ratten, utseendemässigt så ska den kanske inte falla oss i smaken helt, men "kontoret" ska man trivas i, och det är där Avensis visar lite väl mycket plastiga detaljer. smile

Diesel vill vi ha för att vi kommer att köra ca 2000 mil/år (ca 65-70% landsväg), eventuellt upp till 2500mil/år som t.ex. vid utlandssemester osv, bara nu i sommar kommer vi att köra ca 700-800 mil under Europa resa. Nyare bensinare har farsan haft innan han köpte diesel och då hans bensinare var bara 150hk och min R på 250hk, drog hans bensinare bara 0.05dl/mil mindre än min R samma körcirkel, fast hans bil var 2010 årsmodell (VAG). Därav en av kraven är diesel, även om det går att hitta betydligt bättre utrustad bensinare i denna prisklass.

Senast redigerat av BornZombie (2 maj 2015)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Evildan
2 maj 2015 ·

Ett annat tips är Honda Accord.
En riktig storlastare med hög driftsäkerhet och god skjutmån, jag vet en reslig herre som har en sådan här dock  bensindriven, som har fungerat klanderfritt under flera år.

http://www.blocket.se/uppsala/Honda_Acc … =3&w=3

BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Evildan skrev:
Ett annat tips är Honda Accord.
En riktig storlastare med hög driftsäkerhet och god skjutmån, jag vet en reslig herre som har en sådan här dock  bensindriven, som har fungerat klanderfritt under flera år.

http://www.blocket.se/uppsala/Honda_Acc … =3&w=3

Hatar baken på denna bil, sedaner är snuskigt fina, men baken på kombi är så jäkla ful. smile

Senast redigerat av BornZombie (2 maj 2015)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Oves_Bror
2 maj 2015 · 456 Inlägg

Mazda rostar som satan! Så bara om du hittar ett oljesprutat ex!

growing old is mandatory growing up is optional
BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Oves_Bror skrev:
Mazda rostar som satan! Så bara om du hittar ett oljesprutat ex!

Har det inte blivit bättre på dem senare årsmodeller, alltså 2007 och nyare, det är dem vi tänkte kika på?

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Evildan
2 maj 2015 ·

BornZombie skrev:

Evildan skrev:

BornZombie skrev:

Hej och tackar för svar! Ja du har kolla in på den lite, men varken jag eller tjejen är speciellt förtjusta i hur den ser ut, samt alla dem plastdetaljer, har dock inte kikat på en live så att säga. Har hört en del positiva om just Avensis, men då R-en kommer att säljas, vill man helst ha en bil som man verkligen kan trivas med året runt - förväntar mig inte samma köregenskaper av nya diesel som R-en har, men bilen ska falla oss båda i smaken. smile Hur är det med DPF på dessa, vet du nått om det??

Alla moderna bilar har en stor mängd plast i sin inredning, vissa döljer det bara mer. wink
Väldigt driftsäker och krocksäker bil. ***** av Euroncap.
http://www.euroncap.com/sv/results/toyota/avensis/15627
Inte lika roligt för fotgängare.

Den är självregenererande.
Skön och avslappnande att köra, väldigt tyst med lågt vindbrus. I vanlig ordning på japsar är den lite dåligt ljudisolerad från bakre hjulhus vilket märks när den körs i regn.

Får man fråga varför just en dieselbil?
En modern bensinbil/hybrid kan vara billigare att åka i.

Hehe, det stämmer bra det, dock man vill trivas bakom ratten, utseendemässigt så ska den kanske inte falla oss i smaken helt, men "kontoret" ska man trivas i, och det är där Avensis visar lite väl mycket plastiga detaljer. smile

Diesel vill vi ha för att vi kommer att köra ca 2000 mil/år (ca 65-70% landsväg), eventuellt upp till 2500mil/år som t.ex. vid utlandssemester osv, bara nu i sommar kommer vi att köra ca 700-800 mil under Europa resa. Nyare bensinare har farsan haft innan han köpte diesel och då hans bensinare var bara 150hk och min R på 250hk, drog hans bensinare bara 0.05dl/mil mindre än min R samma körcirkel, fast hans bil var 2010 årsmodell (VAG). Därav en av kraven är diesel, även om det går att hitta betydligt bättre utrustad bensinare i denna prisklass.

Anledningen till frågan gällande bränslet var det att många stirrar enbart på förbrukningen diesel/bensin istället för på den totala ägandekostnaden. En dieselbil har ofta ett högre inköpspris, högre skatt och dyrare servicekostnader än motsvarande bensinbil.

Vi kikar på just T25 Avensisen.
Diesel
Förbrukning: 6.2l/100km. X 13.85kr/liter = 8.59kr/mil.
Skatt: 3814kr.

Bensin
Förbrukning: 7.2l/100km. X 14.29kr/liter = 10.29kr/mil.
Skatt: 1702kr.

Jag räknar på 2000mil/år.
Diesel: 8.59X2000+3814=20994kr. 1750kr/mån.
Bensin: 10,29X2000+1702=22282kr. 1857kr/mån.

Skillnaden är mindre än vad man först kan tro och då är ingen hänsyn tagen till den billigare servicen på en bensindriven Toylåda.

Evildan
2 maj 2015 ·

BornZombie skrev:

Evildan skrev:
Ett annat tips är Honda Accord.
En riktig storlastare med hög driftsäkerhet och god skjutmån, jag vet en reslig herre som har en sådan här dock  bensindriven, som har fungerat klanderfritt under flera år.

http://www.blocket.se/uppsala/Honda_Acc … =3&w=3

Hatar baken på denna bil, sedaner är snuskigt fina, men baken på kombi är så jäkla ful. smile

Trodde tvärtom att den skulle falla på läppen då den är lika tvärt likbilsavhuggen som en 850hgv. big_smile

Oves_Bror
2 maj 2015 · 456 Inlägg

BornZombie skrev:

Oves_Bror skrev:
Mazda rostar som satan! Så bara om du hittar ett oljesprutat ex!

Har det inte blivit bättre på dem senare årsmodeller, alltså 2007 och nyare, det är dem vi tänkte kika på?

Nej det är fortfarande likadant. Är iofs samma på alla asiatiska bilar. Så om du ska köpa en sådan bil och har tänkt att ha kvar den några år så är det antingen en rostskyddad bil eller en bil som gått nånstans där det inte saltats som gäller...

growing old is mandatory growing up is optional
BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Evildan skrev:

BornZombie skrev:

Evildan skrev:

Alla moderna bilar har en stor mängd plast i sin inredning, vissa döljer det bara mer. wink
Väldigt driftsäker och krocksäker bil. ***** av Euroncap.
http://www.euroncap.com/sv/results/toyota/avensis/15627
Inte lika roligt för fotgängare.

Den är självregenererande.
Skön och avslappnande att köra, väldigt tyst med lågt vindbrus. I vanlig ordning på japsar är den lite dåligt ljudisolerad från bakre hjulhus vilket märks när den körs i regn.

Får man fråga varför just en dieselbil?
En modern bensinbil/hybrid kan vara billigare att åka i.

Hehe, det stämmer bra det, dock man vill trivas bakom ratten, utseendemässigt så ska den kanske inte falla oss i smaken helt, men "kontoret" ska man trivas i, och det är där Avensis visar lite väl mycket plastiga detaljer. smile

Diesel vill vi ha för att vi kommer att köra ca 2000 mil/år (ca 65-70% landsväg), eventuellt upp till 2500mil/år som t.ex. vid utlandssemester osv, bara nu i sommar kommer vi att köra ca 700-800 mil under Europa resa. Nyare bensinare har farsan haft innan han köpte diesel och då hans bensinare var bara 150hk och min R på 250hk, drog hans bensinare bara 0.05dl/mil mindre än min R samma körcirkel, fast hans bil var 2010 årsmodell (VAG). Därav en av kraven är diesel, även om det går att hitta betydligt bättre utrustad bensinare i denna prisklass.

Anledningen till frågan gällande bränslet var det att många stirrar enbart på förbrukningen diesel/bensin istället för på den totala ägandekostnaden. En dieselbil har ofta ett högre inköpspris, högre skatt och dyrare servicekostnader än motsvarande bensinbil.

Vi kikar på just T25 Avensisen.
Diesel
Förbrukning: 6.2l/100km. X 13.85kr/liter = 8.59kr/mil.
Skatt: 3814kr.

Bensin
Förbrukning: 7.2l/100km. X 14.29kr/liter = 10.29kr/mil.
Skatt: 1702kr.

Jag räknar på 2000mil/år.
Diesel: 8.59X2000+3814=20994kr. 1750kr/mån.
Bensin: 10,29X2000+1702=22282kr. 1857kr/mån.

Skillnaden är mindre än vad man först kan tro och då är ingen hänsyn tagen till den billigare servicen på en bensindriven Toylåda.

Fast skulle jätte gärna vilja se en bensinare i denna klass som drar 7.2l/100km blandad, själv räknar jag att en diesel drar ca 0.2-0.3l/mil mindre jämfört med en bensinare, så där kommer vi till en helt annan uträkning. En diesel kan man köra på 0.6-0.7l/mil blandad, en bensinare i samma klass kommer att dra ca 0.9-1l/mil under samma omständigheter.

Grundservice kommer jag att sköta själv var 1500 mil, kommer eventuellt varannan service att lämna in den för oljebyte bara för att få det stämplat. Byte av slitage delar kommer jag att sköta själv om det nu inte är nå motorkudde eller nått liknande som man verkligen inte kan tänka sig byta själv i ett flerbilsgarage.

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Oves_Bror skrev:

BornZombie skrev:

Oves_Bror skrev:
Mazda rostar som satan! Så bara om du hittar ett oljesprutat ex!

Har det inte blivit bättre på dem senare årsmodeller, alltså 2007 och nyare, det är dem vi tänkte kika på?

Nej det är fortfarande likadant. Är iofs samma på alla asiatiska bilar. Så om du ska köpa en sådan bil och har tänkt att ha kvar den några år så är det antingen en rostskyddad bil eller en bil som gått nånstans där det inte saltats som gäller...

Tackar för tips, nej får nog avstå från en sån bil i såna fall, tänker inte lägga ut pengar på nått tillverkaren redan borde ha gjort från början. smile

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Evildan skrev:

BornZombie skrev:

Evildan skrev:
Ett annat tips är Honda Accord.
En riktig storlastare med hög driftsäkerhet och god skjutmån, jag vet en reslig herre som har en sådan här dock  bensindriven, som har fungerat klanderfritt under flera år.

http://www.blocket.se/uppsala/Honda_Acc … =3&w=3

Hatar baken på denna bil, sedaner är snuskigt fina, men baken på kombi är så jäkla ful. smile

Trodde tvärtom att den skulle falla på läppen då den är lika tvärt likbilsavhuggen som en 850hgv. big_smile

Haha, helt annan form på Accorden och 850hgv tyvärr. big_smile

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Evildan
2 maj 2015 ·

BornZombie skrev:

Evildan skrev:

BornZombie skrev:

Hehe, det stämmer bra det, dock man vill trivas bakom ratten, utseendemässigt så ska den kanske inte falla oss i smaken helt, men "kontoret" ska man trivas i, och det är där Avensis visar lite väl mycket plastiga detaljer. smile

Diesel vill vi ha för att vi kommer att köra ca 2000 mil/år (ca 65-70% landsväg), eventuellt upp till 2500mil/år som t.ex. vid utlandssemester osv, bara nu i sommar kommer vi att köra ca 700-800 mil under Europa resa. Nyare bensinare har farsan haft innan han köpte diesel och då hans bensinare var bara 150hk och min R på 250hk, drog hans bensinare bara 0.05dl/mil mindre än min R samma körcirkel, fast hans bil var 2010 årsmodell (VAG). Därav en av kraven är diesel, även om det går att hitta betydligt bättre utrustad bensinare i denna prisklass.

Anledningen till frågan gällande bränslet var det att många stirrar enbart på förbrukningen diesel/bensin istället för på den totala ägandekostnaden. En dieselbil har ofta ett högre inköpspris, högre skatt och dyrare servicekostnader än motsvarande bensinbil.

Vi kikar på just T25 Avensisen.
Diesel
Förbrukning: 6.2l/100km. X 13.85kr/liter = 8.59kr/mil.
Skatt: 3814kr.

Bensin
Förbrukning: 7.2l/100km. X 14.29kr/liter = 10.29kr/mil.
Skatt: 1702kr.

Jag räknar på 2000mil/år.
Diesel: 8.59X2000+3814=20994kr. 1750kr/mån.
Bensin: 10,29X2000+1702=22282kr. 1857kr/mån.

Skillnaden är mindre än vad man först kan tro och då är ingen hänsyn tagen till den billigare servicen på en bensindriven Toylåda.

Fast skulle jätte gärna vilja se en bensinare i denna klass som drar 7.2l/100km blandad, själv räknar jag att en diesel drar ca 0.2-0.3l/mil mindre jämfört med en bensinare, så där kommer vi till en helt annan uträkning. En diesel kan man köra på 0.6-0.7l/mil blandad, en bensinare i samma klass kommer att dra ca 0.9-1l/mil under samma omständigheter.

Grundservice kommer jag att sköta själv var 1500 mil, kommer eventuellt varannan service att lämna in den för oljebyte bara för att få det stämplat. Byte av slitage delar kommer jag att sköta själv om det nu inte är nå motorkudde eller nått liknande som man verkligen inte kan tänka sig byta själv i ett flerbilsgarage.

Siffrorna jag uppgett är enligt körcykeln, sedan beror det givetvis på personen som kör.
En Avensis Touring 1.8 förbrukar 7.2l/100km blandad körning och 2.2 177hk dieseln 6.2l/100km.
Enligt tyska spritmonitors användare förbrukar
bensindriven 7.85l/100km i snitt och den
dieseldrivna  7.28l/100km.
Vilket gör att den ekonomiska fördelen för den bensindrivna blev ännu större.

Även om du gör servicen själv är det billigare att utföra på den bensindrivna versionen, då det åtgår mindre mängd olja samt den kräver billigare oljetyp.

Bensin:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich … owerunit=2

Diesel:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich … owerunit=2

Christian S
2 maj 2015 · 4 816 Inlägg

Opel Vectra kombi? kompisen har en sån ´08 och dom är betydligt rymligare än en V70.
kompisen har en sån här med OPC line paketet http://www.blocket.se/goteborg/Opel_Vec … 15&w=3
här har du en utan paketet så ser du vad det är för skillnad utsendemässigt http://www.blocket.se/kristianstad/Opel … 15&w=3
här har du en med automat http://www.blocket.se/orebro/Opel_Vectr … 15&w=3

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Styr mig inte så blind på att jag ska spara flera tusen kronor per år med att köra diesel, bensinarna i denna prisklass är ganska tråkiga och slöa att köra, och att köpa en nyare bensinare med turbo i denna klass betyder bara bortkastade pengar då dem kommer inte dra något mindre än vad R-en drar nu så jag kan lika gärna behålla den då man har kostat på den en del dem senaste två åren. smile

Har verkligen svårt att se hur dem lyckas köra så snålt med en bensinare av denna storlek, då dem flesta man körde i denna klass drar betydligt mer - om jag utgår nu från farsans gamla 2.0 TFSI och 1.8 TSI drog ca 0.9 blandad, landsväg körde man som billigast 0.7l/mil, Europa resa snittade 2.0 TFSI ca 0.9-0.95l/mil.

Om man kunde hitta en bensinare som har en verklig förbrukning på ca 0-75-0.8 blandad och är någorlunda pigg, hade jag inte tvekat att satsa på en sån istället för en diesel. Får nog ge mig lite ut och kolla på bilar som man inte ens är intresserad av bara för att kolla hur deras förbrukningssiffror ser ut i verklighet. smile

Senast redigerat av BornZombie (2 maj 2015)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
BornZombie
2 maj 2015 · 193 Inlägg

Christian S skrev:
Opel Vectra kombi? kompisen har en sån ´08 och dom är betydligt rymligare än en V70.
kompisen har en sån här med OPC line paketet http://www.blocket.se/goteborg/Opel_Vec … 15&w=3
här har du en utan paketet så ser du vad det är för skillnad utsendemässigt http://www.blocket.se/kristianstad/Opel … 15&w=3
här har du en med automat http://www.blocket.se/orebro/Opel_Vectr … 15&w=3

Har kikat lite på Vectran även, men det är väl samma motor som sitter i Saaben, alltså 1.9 TiD? Sen väl mycket plastiga på insidan, även om jag gillar starkt hur den ser ut med OPC Line paketet. smile

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Christian S
2 maj 2015 · 4 816 Inlägg

BornZombie skrev:

Christian S skrev:
Opel Vectra kombi? kompisen har en sån ´08 och dom är betydligt rymligare än en V70.
kompisen har en sån här med OPC line paketet http://www.blocket.se/goteborg/Opel_Vec … 15&w=3
här har du en utan paketet så ser du vad det är för skillnad utsendemässigt http://www.blocket.se/kristianstad/Opel … 15&w=3
här har du en med automat http://www.blocket.se/orebro/Opel_Vectr … 15&w=3

Har kikat lite på Vectran även, men det är väl samma motor som sitter i Saaben, alltså 1.9 TiD? Sen väl mycket plastiga på insidan, även om jag gillar starkt hur den ser ut med OPC Line paketet. smile

japp, samma motor som i Saab dåck av någon underlig anledning så har Opel inte dieselvärmare i sina bilar medans Saab med samma motor har det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang