Spelar bara från höger sida Volvo v70 -00 (Nyare modellen)

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
13 maj 2015 · 411 Inlägg

Hejsan du glade smile ,

Jag köpte nyligen en v70 och märkte snart att endast höger sida spelar musik,
vid ett ytterst kort tillfälle spelade det ur vänster också men när jag stängde av och startade bilen igen så var det borta. Så jag undrar om någon kanske haft samma problem eller om någon har en idé om vad som kan vara fel, Jag har inte undersökt kabelbrott eller liknande än men jag frågar här ifall någon kanske har något tips? smile

Det Går!!!
zzr94092
13 maj 2015 · 4 383 Inlägg

Läs av felcoder...

gurrish_ Datanörd
13 maj 2015 · 89 Inlägg

jag hade samma fel på min förra bil. Det är glapp i kablaget till dörren. Om du spelar musik och juckar på kabeln som går från karossen in i dörren när dörren är öppen kommer du förstå vad jag menar.

En ren bil är viktigare än ett rent samvete
Volvo XC70 D3 AWD SUMMUM "Klasse" (2012)
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
14 maj 2015 · 411 Inlägg

zzr94092 skrev:
Läs av felcoder...

Det har inte kommit upp något när jag gjort det hmm

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
14 maj 2015 · 411 Inlägg

gurrish_ skrev:
jag hade samma fel på min förra bil. Det är glapp i kablaget till dörren. Om du spelar musik och juckar på kabeln som går från karossen in i dörren när dörren är öppen kommer du förstå vad jag menar.

Tack det blir det första jag kollar wink

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
14 maj 2015 · 411 Inlägg

Update,
det spelar som vanligt precis när man startar i någon sekund sen går det över till ett tyst brus, höjer man så låter det som det är en sprängd högtalare man spelar ifrån.
Det låter alltså som vanligt när stereon startas men inte efter någon sekund.

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
14 maj 2015 · 411 Inlägg

Jag tog ur batteriet och laddade det och efter det så funkar den nu igen, för tillfället. Skumt men sant. Jag uppdaterar ifall det uppstår igen.

Det Går!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang