Motormännen vill skrota alla bilar äldre än 10 år (modellår 2005 och äldre)

Knugcab
13 maj 2015 · 5 111 Inlägg

Han pratade om älgkrockar och det är svårt dra några slutsatser om hur bilar klarar sådana ifrån ett test som detta då det är helt andra saker som avgör i det fallet.

Gamla Saab 900 var ju till exempel förvånansvärt stabila vid sådana, men skulle nog inte plocka många NCAP-poäng.

Tyvärr ont om älgkrocktester då det inte är ett så stort problem utanför våran lilla värld. Det hade varit intressant att se, jag vill lätt få för mig att de flesta moderna bilar ändå är hyggliga då stolpar osv fått förstärkas upp för att klara andra olyckstyper med, men kanske man skulle bli överraskad ändå, vem vet?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Putteliten
13 maj 2015 · 9 078 Inlägg

Det är ju lustigt att det bara är "gamla" bilars fel till dödsolyckor. Kan ju tycka att motormännen borde pressa Trafikverket till att förbättra våra vägar istället och inte snåla på asfaltsläggningen. Vägarna har blivit väldigt mycket sämre senaste 10 åren tycker jag som kör 3000-4000mil per år sen 2001.
Vi kan ju ta E4an genom Mantorp som exempel, asfalten las om för ett par år sen. Efter flera olyckor vid påfarten går Trafikverket ut med varning om att asfalten där blir hal vid regn. Men dom Lägger inte om asfalten.
Sådana saker skulle också spara flertalet liv per år, men det är det ingen som pratar om!?

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
13 maj 2015 · 1 128 Inlägg

tkd_rille skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:
Med rätt typ av finansiering samt villkor är det en mycket bra idé på frivilligbasis.

Jag betalar gärna skattepengar för en höjd skrotpremie för äldre och mindre säkra personbilar istället för att göra det via skattsedeln i form av vård och rehabilitering.

Höjs skrotpremien för dessa fordon som inbegrips av klassningen "gammal och osäker" så ökar försäljningsvärdet på dom och de säkrare bilarna kommer förmodligen i en mer nåbar nivå för konsumenterna med en sämre ekonomi.
En annan sak kan vara en förhöjd försäkringspremie för dessa bilar som används som bruksbilar, då kan det bli mer ekonomiskt fördelaktigt att köpa en modernare och säkrare bil.
En Volvo 940 exempelvis som brukar påstås vara en säker bil jämfört med en småbil är helt utklassad krocksäkerhetsmässigt av en fransk småbil på 1150kg och 3792mm i en frontalkrock dom emellan.

https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

Ett sådant här exempel påvisar motormännens tanke om att försöka förnya bilparken kommer inte minst till nytta för dom uppe i norra delarna av landet då det är där som de äldsta bilarna och dom mörkaste viltrika vägarna finns.
Eller så låter vi helt enkelt Darwinismen sköta urvalet.


Tilläggas bör att en Modus från 2005 kostar inte en förmögenhet utan någonstans från 20000kr.

Än en gång kommer du med samma gamla film där dom krockar en bil från 60-talet mot en bil från 2000-talet. Fegt förövrigt att dom inte tog en 850/X70 istället som iaf är från 80-talet.

Du vet väl även att vi inte bara har de äldsta bilarna? Vi har de sämsta vägarna i landet också. Västerbotten tillsammans med Jämtland och Västernorrland är de län som har sämst vägar i hela Sverige. Så att köra nya bilar här är lönlöst, blir dyrt i längden när man kör sönder sin nya bil efter några mil på skitvägarna.

Och något du ska ha klart för dig är att du är nog knappast säkrare i en modern (asiatisk) småbil jämfört med en valfri Volvo runt 1997-2000 (940/850/X70/V70N/S80) i krock med älg.

Förlåt,  men vad menar du med 80 talet? Du menar väl inte tillverkades?

Ja dåligt av er att ni inte uppdaterar bilparken.  Ska du köpa min -01 ? wink

Nej, inte tillverkades. Ritades på 80-talet, tillverkades 91. Inte lönt att uppdatera den som sagt. Nä tack det är lugnt. smile

Volvo544special65 skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Än en gång kommer du med samma gamla film där dom krockar en bil från 60-talet mot en bil från 2000-talet. Fegt förövrigt att dom inte tog en 850/X70 istället som iaf är från 80-talet.]

Var ser du 60-talsbilen? Jag ser en Modus och en 940 jag.

Ser en faceliftad 140.

it_mutt skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:
Med rätt typ av finansiering samt villkor är det en mycket bra idé på frivilligbasis.

Jag betalar gärna skattepengar för en höjd skrotpremie för äldre och mindre säkra personbilar istället för att göra det via skattsedeln i form av vård och rehabilitering.

Höjs skrotpremien för dessa fordon som inbegrips av klassningen "gammal och osäker" så ökar försäljningsvärdet på dom och de säkrare bilarna kommer förmodligen i en mer nåbar nivå för konsumenterna med en sämre ekonomi.
En annan sak kan vara en förhöjd försäkringspremie för dessa bilar som används som bruksbilar, då kan det bli mer ekonomiskt fördelaktigt att köpa en modernare och säkrare bil.
En Volvo 940 exempelvis som brukar påstås vara en säker bil jämfört med en småbil är helt utklassad krocksäkerhetsmässigt av en fransk småbil på 1150kg och 3792mm i en frontalkrock dom emellan.

https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

Ett sådant här exempel påvisar motormännens tanke om att försöka förnya bilparken kommer inte minst till nytta för dom uppe i norra delarna av landet då det är där som de äldsta bilarna och dom mörkaste viltrika vägarna finns.
Eller så låter vi helt enkelt Darwinismen sköta urvalet.


Tilläggas bör att en Modus från 2005 kostar inte en förmögenhet utan någonstans från 20000kr.

Än en gång kommer du med samma gamla film där dom krockar en bil från 60-talet mot en bil från 2000-talet. Fegt förövrigt att dom inte tog en 850/X70 istället som iaf är från 80-talet.

Du vet väl även att vi inte bara har de äldsta bilarna? Vi har de sämsta vägarna i landet också. Västerbotten tillsammans med Jämtland och Västernorrland är de län som har sämst vägar i hela Sverige. Så att köra nya bilar här är lönlöst, blir dyrt i längden när man kör sönder sin nya bil efter några mil på skitvägarna.

Och något du ska ha klart för dig är att du är nog knappast säkrare i en modern (asiatisk) småbil jämfört med en valfri Volvo runt 1997-2000 (940/850/X70/V70N/S80) i krock med älg.

Hur ska du ha det? Ska han ha det klart för sig, som i att "så är det"....eller är det "nog knappast" som i "kanske inte"?


http://www.euroncap.com/en/results/volvo/s80/15532

http://www.euroncap.com/en/results/toyota/aygo/7898

Fast det är förbannat spännande att du alltid ska ställa din supertillverkare (Volvo) mot moderna småbilar. Alla kör inte småbilar. Sätt din "superbil" mot något i samma storleksklass istället (även om det inte behövs).


- - - - - - -

Volvo544special65 skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Än en gång kommer du med samma gamla film där dom krockar en bil från 60-talet mot en bil från 2000-talet. Fegt förövrigt att dom inte tog en 850/X70 istället som iaf är från 80-talet.]

Var ser du 60-talsbilen? Jag ser en Modus och en 940 jag.

940 är bara giltig som exempel när BS ska prata säkerhet i gamla superkärror som volvo. När någon påvisar motsatsen, så är det inget giltigt exempel alls. Allt i klassisk BS-stil (tyvärr).

Står inget om älgkrock i Euro Ncap, men dock så ser vi ju att S80in är säkrare överlag än Aygon. Du kan väl inte i dina sinnesfulla bruk påstå att Aygo är säkare än en S80 i en älgkrock?

Visst kan jag sätta en Volvo från runt 2000 mot bilar med samma storleksklass från idag. Vilka bilar vill du jämföra med mot V70N/S60/S80/XC90?

XC90 vs Hyundai Santa Fe 2015? https://www.youtube.com/watch?v=XestGgxdfwk

Nöjeskör närproducerat
Knugcab
13 maj 2015 · 5 111 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

Volvo544special65 skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Än en gång kommer du med samma gamla film där dom krockar en bil från 60-talet mot en bil från 2000-talet. Fegt förövrigt att dom inte tog en 850/X70 istället som iaf är från 80-talet.]

Var ser du 60-talsbilen? Jag ser en Modus och en 940 jag.

Ser en faceliftad 140.

140 har inget med 940 att göra.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
13 maj 2015 · 1 128 Inlägg

Putteliten skrev:
Det är ju lustigt att det bara är "gamla" bilars fel till dödsolyckor. Kan ju tycka att motormännen borde pressa Trafikverket till att förbättra våra vägar istället och inte snåla på asfaltsläggningen. Vägarna har blivit väldigt mycket sämre senaste 10 åren tycker jag som kör 3000-4000mil per år sen 2001.
Vi kan ju ta E4an genom Mantorp som exempel, asfalten las om för ett par år sen. Efter flera olyckor vid påfarten går Trafikverket ut med varning om att asfalten där blir hal vid regn. Men dom Lägger inte om asfalten.
Sådana saker skulle också spara flertalet liv per år, men det är det ingen som pratar om!?

Motormännen och staten skiter fullständigt i om folk dör, de är bara ute efter att tjäna pengar på att försöka lura folk att köpa nya bilar. Som du säger så är vägarna under ALL kritik men det skiter staten i fullständigt, nej folk ska köpa nya bilar istället. Som om det skulle hjälpa mot våra livsfarliga vägar?

Jag misstänker att några här inne jobbar åt staten, eller alternativt som bilförsäljare/skojare.

Nöjeskör närproducerat
Knugcab
13 maj 2015 · 5 111 Inlägg

Finns säkerligen både statligt anställda samt bilförsäljare här på garaget, din poäng med det är?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
-matte En Medlem
14 maj 2015 · 405 Inlägg

Så länge dem undantar Toyota Prius från detta otyg, så har jag inget att invända mot. hah smile Till TS, "skojare" vad är det exakt?

Knugcab
14 maj 2015 · 5 111 Inlägg

Svårt svara på, men troligen bilförsäljare som är så hemska att de försöker lura på folk andra bilmodeller än den allsmäktige Volvo 850.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
it_mutt Avstängd
14 maj 2015 · 10 388 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Står inget om älgkrock i Euro Ncap, men dock så ser vi ju att S80in är säkrare överlag än Aygon. Du kan väl inte i dina sinnesfulla bruk påstå att Aygo är säkare än en S80 i en älgkrock?

Visst kan jag sätta en Volvo från runt 2000 mot bilar med samma storleksklass från idag. Vilka bilar vill du jämföra med mot V70N/S60/S80/XC90?

XC90 vs Hyundai Santa Fe 2015? https://www.youtube.com/watch?v=XestGgxdfwk

Kan du hänvisa till någon källa gällande älgar då? Som inte består av ditt förvirrande rabblande om volvostenåldersskithögs förträfflighet?

Jaså? Hur ser du det?

Volvon har 29 poäng i passagerar/förarskydd, 14 i fotgängarskydd

Aygon har; 30,7 poäng i passagerar/förarskydd, 22.5 i fotgängarskydd


Ptja, eller (som alla slår S80:n);

SAAB 9-5 2009; http://www.euroncap.com/en/results/saab/9-5/11059
Audi A6 2011; http://www.euroncap.com/en/results/audi/a6/10956
BMW 5-serien 2010; http://www.euroncap.com/en/results/bmw/5-series/11004
Citroën C6 2005; http://www.euroncap.com/en/results/citr … n/c6/15671
Honda Legend 2007; http://www.euroncap.com/en/results/honda/legend/15724
Nissan Qashqai 2014; http://www.euroncap.com/en/results/nissan/qashqai/7882
Suzuki SX4 2013; http://www.euroncap.com/en/results/suzuki/sx4/8891
Toyota Corolla 2013; http://www.euroncap.com/en/results/toyota/corolla/8893
Toyota Auris 2013; http://www.euroncap.com/en/results/toyota/auris/8892
Hyundai i30 2012; http://www.euroncap.com/en/results/hyundai/i30/10929
Nissan Leaf 2012; http://www.euroncap.com/en/results/nissan/leaf/10939
Kia Cee'd 2012; http://www.euroncap.com/en/results/kia/cee'd/10933

Spännande att du nu helt plötsligt plockade bort 850 & 940....


Hyundai Santa Fe 2012 (senaste som fanns hos EuroNCAP);

Förar/passagerarskydd (Vuxen); 34,4 poäng (96%)
Passagerarskydd (Barn); 43,4 poäng (89%)
Fotgängarskydd; 25,5 poäng (71%)
Förarhjälpmedel; 6 poäng (86%)

Volvo XC90 2003

Förar/passagerarskydd (Vuxen); 34 poäng (%-inte utsatt)
Passagerarskydd (Barn); -inte utsatt-
Fotgängarskydd; 10 poäng (% - inte utsatt)
Förarhjälpmedel; -inte utsatt-


- - Edit - -

Nej, jag säger inte att någon av sistnämnda Volvokärror är -dåliga- bilar, jag påpekar bara att du babblar i nattmössan gällande deras förträfflighet.

- - Edit 2 - -

Och jodå, jag är medveten om att testerna ändrats över tid (hos EuroNCAP alltså).

- - Edit 3 - -

Putteliten skrev:
Det är ju lustigt att det bara är "gamla" bilars fel till dödsolyckor. Kan ju tycka att motormännen borde pressa Trafikverket till att förbättra våra vägar istället och inte snåla på asfaltsläggningen. Vägarna har blivit väldigt mycket sämre senaste 10 åren tycker jag som kör 3000-4000mil per år sen 2001.
Vi kan ju ta E4an genom Mantorp som exempel, asfalten las om för ett par år sen. Efter flera olyckor vid påfarten går Trafikverket ut med varning om att asfalten där blir hal vid regn. Men dom Lägger inte om asfalten.
Sådana saker skulle också spara flertalet liv per år, men det är det ingen som pratar om!?

Klart det är;

http://www.expressen.se/motor/har-finns … ste-vagar/    (Motormännen ligger bakom undersökningen)

https://www.motormannen.se/nyheter/nyhe … sta-vagar/

Och det är inget de börjat med "nu". Här är samma sak, från samma källa, från 2010; https://www.motormannen.se/common/docs/ … agarna.pdf

Senast redigerat av it_mutt (14 maj 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MickeEng
14 maj 2015 · 480 Inlägg

it_mutt skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Står inget om älgkrock i Euro Ncap, men dock så ser vi ju att S80in är säkrare överlag än Aygon. Du kan väl inte i dina sinnesfulla bruk påstå att Aygo är säkare än en S80 i en älgkrock?

Visst kan jag sätta en Volvo från runt 2000 mot bilar med samma storleksklass från idag. Vilka bilar vill du jämföra med mot V70N/S60/S80/XC90?

XC90 vs Hyundai Santa Fe 2015? https://www.youtube.com/watch?v=XestGgxdfwk

Kan du hänvisa till någon källa gällande älgar då? Som inte består av ditt förvirrande rabblande om volvostenåldersskithögs förträfflighet?

Jaså? Hur ser du det?

Volvon har 29 poäng i passagerar/förarskydd, 14 i fotgängarskydd

Aygon har; 30,7 poäng i passagerar/förarskydd, 22.5 i fotgängarskydd


Ptja, eller (som alla slår S80:n);

SAAB 9-5 2009; http://www.euroncap.com/en/results/saab/9-5/11059
Audi A6 2011; http://www.euroncap.com/en/results/audi/a6/10956
BMW 5-serien 2010; http://www.euroncap.com/en/results/bmw/5-series/11004
Citroën C6 2005; http://www.euroncap.com/en/results/citr … n/c6/15671
Honda Legend 2007; http://www.euroncap.com/en/results/honda/legend/15724
Nissan Qashqai 2014; http://www.euroncap.com/en/results/nissan/qashqai/7882
Suzuki SX4 2013; http://www.euroncap.com/en/results/suzuki/sx4/8891
Toyota Corolla 2013; http://www.euroncap.com/en/results/toyota/corolla/8893
Toyota Auris 2013; http://www.euroncap.com/en/results/toyota/auris/8892
Hyundai i30 2012; http://www.euroncap.com/en/results/hyundai/i30/10929
Nissan Leaf 2012; http://www.euroncap.com/en/results/nissan/leaf/10939
Kia Cee'd 2012; http://www.euroncap.com/en/results/kia/cee'd/10933

Spännande att du nu helt plötsligt plockade bort 850 & 940....


Hyundai Santa Fe 2012 (senaste som fanns hos EuroNCAP);

Förar/passagerarskydd (Vuxen); 34,4 poäng (96%)
Passagerarskydd (Barn); 43,4 poäng (89%)
Fotgängarskydd; 25,5 poäng (71%)
Förarhjälpmedel; 6 poäng (86%)

Volvo XC90 2003

Förar/passagerarskydd (Vuxen); 34 poäng (%-inte utsatt)
Passagerarskydd (Barn); -inte utsatt-
Fotgängarskydd; 10 poäng (% - inte utsatt)
Förarhjälpmedel; -inte utsatt-


- - Edit - -

Nej, jag säger inte att någon av sistnämnda Volvokärror är -dåliga- bilar, jag påpekar bara att du babblar i nattmössan gällande deras förträfflighet.

- - Edit 2 - -

Och jodå, jag är medveten om att testerna ändrats över tid (hos EuroNCAP alltså).

- - Edit 3 - -

Putteliten skrev:
Det är ju lustigt att det bara är "gamla" bilars fel till dödsolyckor. Kan ju tycka att motormännen borde pressa Trafikverket till att förbättra våra vägar istället och inte snåla på asfaltsläggningen. Vägarna har blivit väldigt mycket sämre senaste 10 åren tycker jag som kör 3000-4000mil per år sen 2001.
Vi kan ju ta E4an genom Mantorp som exempel, asfalten las om för ett par år sen. Efter flera olyckor vid påfarten går Trafikverket ut med varning om att asfalten där blir hal vid regn. Men dom Lägger inte om asfalten.
Sådana saker skulle också spara flertalet liv per år, men det är det ingen som pratar om!?

Klart det är;

http://www.expressen.se/motor/har-finns … ste-vagar/    (Motormännen ligger bakom undersökningen)

https://www.motormannen.se/nyheter/nyhe … sta-vagar/

Och det är inget de börjat med "nu". Här är samma sak, från samma källa, från 2010; https://www.motormannen.se/common/docs/ … agarna.pdf

Om alla åkte Audi så vore problemet löst lol

Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Ford Taunus (1978)
GummiFace
14 maj 2015 · 11 Inlägg

Vem har råd att köpa ny bil vart tionde år? Inte medel-Svensson iaf.

Om motormännen står för den nya bilen kanske jag går med på det.

Senast redigerat av GummiFace (14 maj 2015)

Muttley
14 maj 2015 ·

GummiFace skrev:
Vem har råd att köpa ny bil vart tionde år? Inte medel-Svensson iaf.

Om motormännen står för den nya bilen kanske jag går med på det.

Alla som faktiskt har ett jobb bör nästan ha råd att kunna köpa en ny bil för 180,000kr var tionde år.

Medelsvensson bör kunna köpa dyrare om de snålar lite och inte lever under köphets.

Ingen har sagt vad för bil de gäller. Men har man inte råd att lägga undan 1500 i månaden så har man ekonomiska problem ( med jobb) och bör nog helst inte äga bil överhuvudtaget


http://www.scb.se/Statistik/_Publikatio … BR1401.pdf

Djo
14 maj 2015 · 10 157 Inlägg

Mina bilar är mig allt för kära men om motormännen köper mig en ny xc90 fullutrustad så lovar jag dom att det kommer bli min huvudsakliga pendlar bil. wink

dock om skrot premien bli bortåt 10 tusen så kanske man köper några billiga skrot högar och skrotar för pengarnas skull. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
xXSammy
14 maj 2015 · 6 570 Inlägg

Djo skrev:
dock om skrot premien bli bortåt 10 tusen så kanske man köper några billiga skrot högar och skrotar för pengarnas skull. smile

Tror att för att få skrotnings premien som Renault erbjöd för ett par år sedan krävde det att bilen skulle ha ägts i mist 1 år, sen var det väl något om ett förslag innan att transportstyrelsen ville ta bort bilar ur registret ifall de var i bruk?

Är nog ingen större risk att gå i plus av systemet.

De/Dem
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 maj 2015 · 14 055 Inlägg

Malheus skrev:

Djo skrev:
dock om skrot premien bli bortåt 10 tusen så kanske man köper några billiga skrot högar och skrotar för pengarnas skull. smile

Tror att för att få skrotnings premien som Renault erbjöd för ett par år sedan krävde det att bilen skulle ha ägts i mist 1 år, sen var det väl något om ett förslag innan att transportstyrelsen ville ta bort bilar ur registret ifall de var i bruk?

Är nog ingen större risk att gå i plus av systemet.

?? Menar du "Inte i bruk"??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
xXSammy
14 maj 2015 · 6 570 Inlägg

Vettemannen skrev:

Malheus skrev:

Djo skrev:
dock om skrot premien bli bortåt 10 tusen så kanske man köper några billiga skrot högar och skrotar för pengarnas skull. smile

Tror att för att få skrotnings premien som Renault erbjöd för ett par år sedan krävde det att bilen skulle ha ägts i mist 1 år, sen var det väl något om ett förslag innan att transportstyrelsen ville ta bort bilar ur registret ifall de var i bruk?

Är nog ingen större risk att gå i plus av systemet.

?? Menar du "Inte i bruk"??

/Benny

Oskattade, oförsäkrade.

De/Dem
Djo
14 maj 2015 · 10 157 Inlägg

Malheus skrev:

Djo skrev:
dock om skrot premien bli bortåt 10 tusen så kanske man köper några billiga skrot högar och skrotar för pengarnas skull. smile

Tror att för att få skrotnings premien som Renault erbjöd för ett par år sedan krävde det att bilen skulle ha ägts i mist 1 år, sen var det väl något om ett förslag innan att transportstyrelsen ville ta bort bilar ur registret ifall de var i bruk?

Är nog ingen större risk att gå i plus av systemet.

Att gå plus är ett önsketänkande så enkelt får man inte tjäna pengar men man kan ju alltid dröma.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
xXSammy
14 maj 2015 · 6 570 Inlägg

Djo skrev:

Malheus skrev:

Djo skrev:
dock om skrot premien bli bortåt 10 tusen så kanske man köper några billiga skrot högar och skrotar för pengarnas skull. smile

Tror att för att få skrotnings premien som Renault erbjöd för ett par år sedan krävde det att bilen skulle ha ägts i mist 1 år, sen var det väl något om ett förslag innan att transportstyrelsen ville ta bort bilar ur registret ifall de var i bruk?

Är nog ingen större risk att gå i plus av systemet.

Att gå plus är ett önsketänkande så enkelt får man inte tjäna pengar men man kan ju alltid dröma.

Köp nu så har du tillgodo IFALL det händer.

wink

De/Dem
Masquerade Aldrig nöjd
14 maj 2015 · 804 Inlägg

Betalar de mellanskillnaden för de 544 000kr en ny E320 Coupé kostar med motsvarande utrustning så får de gärna skrota min bil.

Livet är för kort för att äga Volvo.
gurrish_ Datanörd
14 maj 2015 · 89 Inlägg

Tror det behövs lite ramar. Många bilar som enbart är slit och bruksbilar står nog först på tur medans mer exklusiva bilar med relativt högt värde antagligen lever längre.

Bilar har ju olika livslängd...

Senast redigerat av gurrish_ (14 maj 2015)

En ren bil är viktigare än ett rent samvete
Volvo XC70 D3 AWD SUMMUM "Klasse" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang