Voltmätare via OBD2?

alpha1
14 maj 2015 · 23 Inlägg

Tja!

Tänkte höra om någon vet ifall det går att koppla en voltmätare till OBD-uttaget?

Vad jag vet är OBD-uttaget igång hela tiden, iallafall strömmen går väl direkt till batteriet.


Tack för svar. smilesmilesmile

zleepy Trucker
14 maj 2015 · 1 391 Inlägg

koppla in voltmätare till befintlig strömkrets istället..

varför krångla till det?

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
alpha1
14 maj 2015 · 23 Inlägg

zleepy:
Jag ville undvika att klippa i orginalkablarna, som jag antar att man måste i så fall.

Har inte kikat under instrumentpanelen, ska göra det strax.

Tack!

zleepy Trucker
14 maj 2015 · 1 391 Inlägg

Måste och måste, det beror på hur du gör det.. smile

Jag monterade in en platt voltmätardisplay i "skålen" under askoppen på min v70,
och tog ström från cigguttagets krets, så ser hur mycket ström jag har i systemet, funkar
utmärkt och behövde inte klippa något smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
shogun
14 maj 2015 · 2 117 Inlägg

Du kan ju även koppla in dig på en terminal i säkringsboxen. Välj en som slås till och från via tändningsnyckeln.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
torsen
14 maj 2015 · 7 234 Inlägg

Jag har voltmeter i ciggtändaruttaget på en bil.
På en annan bil en fast monterad, mest p g a a jag fick den - voltmetern alltså.
En tredje bil har inbyggd voltmeter. Via lätt tryckning på knappen för att nollställa trippmätaren har jag i displayen trippmätare, utomhustemp, klocka alt voltmeter. Men det är nog endast exklusiva lyxbilar som har sådana extravaganta utrustningar.big_smile
Men på den fjärde, den nyaste, finns inte ens tempmätare eller bränslemätare - endast indikeringslampor.mad

alpha1
14 maj 2015 · 23 Inlägg

Tja!

Ja det smartaste verkar vara att köra direkt från säkringsboxen.

Frågan är bara hur man drar därifrån?  Finns det någon säkring som har plus/minus kabel som går ifrån själva säkringen?

Eller hur är det tänkt att man ska göra.

Tack så mycket för svar.

mvh

alpha1
15 maj 2015 · 23 Inlägg

Tack shogun!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang