Tips för firma i Stockholm som "lagar kantskrap"/lackerar fälgar till ett bra pris?

Bimm
16 maj 2015 · 79 Inlägg

Precis som rubriken lyder så är jag på jakt efter någon firma eller privatperson i Stockholmsområdet (eller inom 1 timmes bilfärd från Sthlm) som kan laga kantskrapade fälgar efter att jag idag råkade skrapa fälgen. Alla tips uppskattas.

Med vänliga hälsningar,
Musse

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Blackster
16 maj 2015 · 11 Inlägg

http://www.intera-sverige.se/ finns i Länna (Stockholm)

De kanske inte har bästa priset men de gör ett bra jobb.

Senast redigerat av Blackster (16 maj 2015)

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Ja, Intera har även jag hört mycket gott om. Själv övervägt att svänga in med mina kantstötta fälgar men insåg efter vidare googling att det förmodligen skulle kosta lika mycket som att köpa en ny fälg.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Blackster
16 maj 2015 · 11 Inlägg

hyrbil skrev:
Ja, Intera har även jag hört mycket gott om. Själv övervägt att svänga in med mina kantstötta fälgar men insåg efter vidare googling att det förmodligen skulle kosta lika mycket som att köpa en ny fälg.

Beror kanske på hur skadad fälgen är eller vad den kostar, är det en billig fälg ja då kanske är lika bra att köpa en ny men är det en av dyrare slaget kanske det mer värt att kosta på sig en lagning.

Men å andra sidan är man inte rädd för att prova på saker så finns det bra tips på nätet smile
Som t.ex: https://www.youtube.com/watch?v=BR_pSx7Afy8

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Ja såklart, allt är relativt. Mina fälgar ligger på drygt 2k stycket och en lagning skulle nog landa på 1500 iallafall. Största problemet vad jag förstått är kromet i fälgbanan på just mina. Hade det inte funnits där hade jag fasen försökt själv. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Bimm
16 maj 2015 · 79 Inlägg

Tack för tipset, ska spana in de! Fler tips?

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang