Som det ser ut i kopplingsschemat så klart? Jag förstår att det inte är lika lätt för alla att göra allt, men kopplingsschemat visar ju mellan vilka grejer du skall koppla kablarna, och om detta är för svårt så måste du antingen lära dig läsa kopplingsscheman eller så lämna bort det åt en som kan, jag tvivlar att någon på garaget kan hjälpa dig "bättre" via forumet än vad kopplingsschemat kan?
Okej,aa ja har kopplat el till motorn och de gick bra,men ja tänkte mera vart på brytare till lamporna man ska koppla vart vilken kabel och så. Ja vill ju lära mig och koppla grundlägga el så därför jag frågar
Kan du koppla plus och jord så har du kommit långt
Har du löst motorhärvan så löser du allt det andra med Du sa att du hade ett elschema men jag infogar ett här ifall man lättare kan hjälpa dig då.
Testa dig fram med ett relä, en brytare och en lampa annars så kommer du förstå efter en stund hur det fungerar. Tog mig två dagar att koppla in en varvtalsregulator till traktorn första gången jag började med el
Problemet är det att det att allt funkade perfekt och jag hade dragit allt sim skulle vara på + på batteriet i batteriets + pol men blev så mycket kablar så vart och köppte ett fördelningsblock som man drar en tjock kabel från batteriet till för att sedan dra flera små kablar till säkring dosan. Men efter detta så gick det inte att stänga av den ändringen
Moparracing skrev: Problemet är det att det att allt funkade perfekt och jag hade dragit allt sim skulle vara på + på batteriet i batteriets + pol men blev så mycket kablar så vart och köppte ett fördelningsblock som man drar en tjock kabel från batteriet till för att sedan dra flera små kablar till säkring dosan. Men efter detta så gick det inte att stänga av den ändringen
Det är inte så att du nu kopplat förbi tändningslåset i och med din lilla ändring? Att strömmen går direkt från batteriet och inte från tändningslåset?