Trimma crx med b18c6

Crxkoffe
17 maj 2015 · 847 Inlägg

Tjena! Har införskaffat ännu en crx. Den svarta jag har på min sida sitter en b18c6 i. Vad kan man göra med dom motorerna för att få lite mer effekt? Är det lika dyrt att trimma en b18c6a som det är att trimma min d16z5 rex? Ge gärna massa förslag på vad jag kan göra. Allt till hjälp skulle vilja ha ett par pollar till smile (Man kan ju aldrig få för mycket av det goda.. wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
BERNI
17 maj 2015 · 252 Inlägg

Insugsplenum/spjäll, flytta fram/ner luftfiltret (såg inte optimalt ut på din motorbild), hondata, (grenrör såg ut att sitta monterat) avgassystem.
Sen har du ju alltid; kammar, ventiler, kolvar, stakar, svänghjul,  ändra utväxling....

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Slash Saabifierad
18 maj 2015 · 2 023 Inlägg

Du skulle kunna chippa den.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Kimmy90 Honda fanatiker
18 maj 2015 · 430 Inlägg

Alltid dyrt att sugtrimma!
Polarens sprang iväg 25k med bara toppen, och är inte mer än 25hk!
Ska du ha mer effekt så är det att sikta på överladd

My VTEC goes like BWAAAAAAAAH!
Honda Civic Type R - Ep3 "Dailyn" (2005)
Honda Accord Type S "Sambons Daily" (2008)
Honda Del Sol EG2 VTi "Inspired by the track" (1993)
Crxkoffe
18 maj 2015 · 847 Inlägg

Filtret är nerflyttat så det är ordnat smile Vill ej köra turbo. Ville se om de fanns några hyffsat billiga hk att fixa. Den är redan chippad.. smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Andyah
18 maj 2015 · 242 Inlägg

lätta bilen....plötsligt vart bilen snabbare:)

Crxkoffe
18 maj 2015 · 847 Inlägg

Väger redan runt 850kg smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
caromania Forummoderator
19 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Jag tror jag har en isolerande insugspackning liggande till den motorn. Många bäckar små...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Crxkoffe
20 maj 2015 · 847 Inlägg

Okej. Kan de ge något i effektväg?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
caromania Forummoderator
20 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Som sagt, motorn vaknar snabbare en varm sommardag. Ingen effekt på pappret dock då maxeffekt mäts vid högt varvtal när massor med luft rusar in. Googla hondata thermal gasket.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Crxkoffe
20 maj 2015 · 847 Inlägg

Om du hade en sån vad var tänkt pris isåfall?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
caromania Forummoderator
20 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Om du hade en sån vad var tänkt pris isåfall?

Ska gräva och se om jag har den kvar. Har mest Volvopackningar kvar och några Nissan Turbo. Jag skickar pm om det senare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Micha-J
24 maj 2015 · 159 Inlägg

Hade jag varit i dina skor. Hade jag renoverat bottendelen, mät upp cylindrarna ifall dom behövs borras, annars bars en honing och nya Kolvringar! Där lär hitta hem några ponysar igen. Köp inget pissechip, finns inga "trimchip" till honda det är bara påhitt! Du säger din är chipad.. Det är en Esi databox, bara bränt ett nytt chip med b18c6 Map. C6 är obd2 och din bil är obd1 konverterad.. Jag röstar på nya Kolvringar, ska du trimma mer är det kamaxlar osv kostar en del.

Lycka till med bilen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang