Högtalare med bra bas

adart
20 maj 2015 · 26 Inlägg

Har precis blivit bestulen på min baslåda och slutssteg, och har inte tänkt att ska en ny. Så därför undrar jag om det möjligen finns några bra 6.5" högtalare med hyfsat bra bas eller om man är tvungen att skaffa en ny låda för att få tillräckligt med bas. Tack på förhand

Jockk3
20 maj 2015 · 1 426 Inlägg

adart skrev:
Har precis blivit bestulen på min baslåda och slutssteg, och har inte tänkt att ska en ny. Så därför undrar jag om det möjligen finns några bra 6.5" högtalare med hyfsat bra bas eller om man är tvungen att skaffa en ny låda för att få tillräckligt med bas. Tack på förhand

finns ju 6.5 basar som vill ha väldigt lite volym som du kan gömma t.ex under handsfacket elr under stolen

Putteliten
20 maj 2015 · 9 068 Inlägg

Kolla www.avd.se på Amega, riktigt trevliga högtalare med bra tryck om du dämpar dörrarna ordentligt och ser till att inget skramlar.

it_mutt Avstängd
20 maj 2015 · 10 388 Inlägg

Ett annat alternativ kanske (beror ju på hur din kärra ser ut) kan vara en dold låda? Finns ju 8" och 10" som kräver väldigt små lådvolymer (i förhållande till "genomsnittet" s.a.s.)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
adart
21 maj 2015 · 26 Inlägg

it_mutt skrev:
Ett annat alternativ kanske (beror ju på hur din kärra ser ut) kan vara en dold låda? Finns ju 8" och 10" som kräver väldigt små lådvolymer (i förhållande till "genomsnittet" s.a.s.)

Jag har ett st volvo v70-98

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang