Volvo 940 startar inte

940Bosse
20 maj 2015 · 12 Inlägg

Tjena, Vill säga i förväg innan jag får några avancerade svar att jag inte är riktigt ett motor snille men jag håller nog koll på standard sakerna så ni vet om ni svarar smiletongue

iaf, det e så att jag köpte mig en 944 turbo (chippad trycker 0,7)  för ungefär 2 veckor sedan. sen har den ståt i garaget på grund av att jag inte har skaffat körkortet än, nu e det så att jag skulle ut o fixa lite med städning i den o sånt basic saker, men så blev jag lite sugen på att starta o bara kolla så de mesta funkar med ljus osv och höra de fina ljudet av motorn :3

Men så nu kommer jag till problem då den inte startar och det låter som om remmarna går runt men inget annat. och sen efter att man drar tillbaks nyckeln och testar igen bara klickar de och då tänkte jag att de antagligen är batteriet men när den blev hemkörd till mig så hade bensin lampan också börjat lysa så tänkte att de kanske var bensinen. så jag fyllde på lite bensin o så och testade igen. Men denna gången så smällde de till ordentligt som en förgasarsmäll fast inte riktigt de ljudet. och sen dog den o alla blinkers började blinka och även fast jag stängt av bilen så blinkade de fortfarande. och jag testade starta igen och inget hände och testade stänga på och av blinkers men inget. så jag gick ut o kopplade ut batteriet och nu sitter jag här o vette fan vad som hänt eller vad jag ska göra hmm.

Svar är jag väldigt tacksam för smile

Senast redigerat av 940Bosse (20 maj 2015)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 maj 2015 · 4 917 Inlägg

Först och främst så måste batteriet vara fulladdat för att startmotorn ska få all den kraft som behövs för att kunna dra igång motorn..
Konstiga fel kan uppträda om batteriet är dåligt laddat.
mvh tomme

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
GuggeKarlberg
24 maj 2015 · 508 Inlägg

Från batteriets minuspol går det en jordkabel till karossen, prova rengöra den och slipa upp så du vet att den får kontakt. Rengör även själva batteripolerna.

Kolla även ev jordkabel mellan kaross och motorblock.

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang