Behöver AKUT HJÄLP! Någon mitsubishi meckare som kan ASX?

Micke_Passat Lastbilschaufför
22 maj 2015 · 156 Inlägg

Tjena! Behöver akut hjälp med att tömma tanken på bensin då bilen é en diesel sad  Den går inte att slanga då där sitter någon form av bränslestöldskydd. De jag undrar över är vilket som är matarledningen samt returledningen? Den ena ledningen går hela vägen fram till motorn och den andra ledningen går via någonting som ser ut som en kylare. Jag vill dela matarledningen så jag kan köra ut bränslet via förpumpen i tanken

Väldigt tacksam för snabba o riktiga svar!

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
titum
23 maj 2015 · 164 Inlägg

Jag brukade ta bort innerskärm samt lossa påfyllningsröret när jag tömde tanken på asx

Är en gummiskarv nära tanken

Var ganska smidigt

Mvh

Skoda fabia (2005)
Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
Micke_Passat Lastbilschaufför
23 maj 2015 · 156 Inlägg

ja jag vet vilken gummislang du menar, men jag har bara tagit av den från påfyllningsröret dock inte från tanken. måste jag ta av den ifrån tanken oxå?  Någon jag pratade med sa att där finns garanterat en dräneringsplugg på tanken som man kunde lossa, men jag har inte sätt någon, dock var de ganske mörkt ute igår när jag höll på sad

kan du inte pma ditt nummer så jag kan ringa o få vägledning av dig eftersom du har gjort de förut?

Vh Micke

titum skrev:
Jag brukade ta bort innerskärm samt lossa påfyllningsröret när jag tömde tanken på asx

Är en gummiskarv nära tanken

Var ganska smidigt

Mvh

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang