VW hög till lågnivå HJÄLP

a1bin
23 maj 2015 · 1 Inlägg

Hej! Mitt första inlägg här och jag måste börja med att säga att jag inte kan någonting med ljud smile

Har en VW scirocco-10 med stereon RCD310, velat sätta in slutsteg+baslåda, men då behövs tydligen en hög-lågnivå adapter... Kan någon hjälpa mig plocka fram en som passar min bil och kanske förklara hur man går väga?big_smile

Svar uppskattar verkligen smile

Slemrotta
24 maj 2015 · 533 Inlägg

Denna använder jag, har 2st i min bil smile http://www.brl.se/sv/artiklar/dls-hlc4- … dlare.html
Använder en till slutsteget för dörrarna och en för slutsteget till basarna.

Köp denna, sen letar du upp högtalarkablarna någonstans längs golvet i bilen. Sen kopplar du in dig på högtalarkablarna. Du kan kolla i min projekttråd hur jag gjorde i min V70 smile

Tobzter
24 maj 2015 · 3 145 Inlägg

En fråga om dessa man kopplar på högtalarna. Säg att ja koppla in mig på höger bakhögtalare om ja sedan ställer in ljudet till bara spela på vänster sida försvinner ljudet från de som är kopplat till slutsteget Då?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Tompat
24 maj 2015 · 1 Inlägg

Det är lite frågan om hur det ser ut och var man kan koppla in sig. Har du högtalare bak i hatthyllan så är det kanske lättast att koppla in sig där, fast strömmen måste ändå dras fram :-( Annars kanske det är lättast att köpa en DIN-adapter, typ en liten förlängare som ger dig en lågnivå också.

tobzter: Du menar om du har en bas med bara EN lågnivå-ingång? Ja då försvinner ljudet, men hur ofta lyssnar du bara på vänster sida?

Tobzter
24 maj 2015 · 3 145 Inlägg

undrade mest om de va så bara smile inge tanke bakom men 1 högtalare är lika med en kanal?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang