Köpråd! Audi a4 2.0 TDI Q, Volvo v40 d3/d4 automat eller en Kia Ceèd?

eddienordinn
26 maj 2015 · 25 Inlägg

Som rubriken lyder! Någon som kört dessa bilar och vill berätta både negativt och positivt om dem?

Alltså, en Audi a4 2.0 TDI Quattro, 11+ årsmodell.
Volvo v40 d3/d4 13+ årsmodell.
Kia Ceèd 13+ årsmodell.




Har inge barn eller liknande så behöver inte bilen för att den ska vara rymlig, utan mer en trevlig bil att åka i samt att den ska se bra ut! Eftersom jag inte tycker om sedan bilar så är endast kombi ett alternativ smile

Hoppas att nån har något att komma med, både för och nackdelar cool

/Eddie

xXSammy
27 maj 2015 · 6 569 Inlägg

Pluset med att köpa en sedan är att de är tystare i kupén

Ford Focus annars? smile

De/Dem
fax110
27 maj 2015 · 344 Inlägg

Inte en Audi A3 då? Känns ju som att en sån skulle passa dig lite bättre, en A4a är ganska stor och jämförs snarare med V60 än V40.

Personligen skulle jag utan att ha kollat på dom specifika modellerna välja Audi - Volvo - Kia.

Men jag skulle nog läsa på om för/nackdelar å vanliga problem med modellerna och låta det bestämma.

Christian S
27 maj 2015 · 4 816 Inlägg

jag har en V40 D3 ´14 som jag leasar via jobbet och nackdelarna med den tycker jag är att det är hög tröskel när man ska lyfta in saker i bagagen samt att det är en jätte stor död vinkel när man vänder sig om och tittar snett bakåt när man backar då sidorutorna i bagagen är jätte små samt att stolparna jätte breda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
eddienordinn
23 juni 2015 · 25 Inlägg

Det vart en Volvo V40 -16. Den skall komma i slutet av augusti! Har test kört den samt alla andra bilar och tycker den var bekvämast. Speciellt då jag tycker att man sjunker ner så mycket i en Audi. Återkommer med kritik inom ett år wink

Tack för svaren!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang