Taarzaahn skrev:
Verkar som det är enklare att köpa sportsats med nya fjädrar och dämpare och antagligen billigare också.
zemet skrev:
Kapa fjädrarna lite lagom bara? Ta 2-3 varv så blir det ju stor skillnad. Om du sedan tycker att det är alderless för dåligt så kan du ju köpa sänkfjädrar och lite häftigare stötdämpare.
Man får bort det mesta av båtkänslan genom att bara kapa originalfjädrarna lite lagom.
Men en 940 LTT är ju värd typ 15K så känns lite dumt att lägga 5K på coils som ändå verkar vara ganska överflödigt för dina behov.
Jag har aldrig åkt nån som är lagom kapad, alla kapar så man ligger och slår mot genomslagsgummit och då blir det ju bara studsigt, farligt och obekvämt. Blir man verkligen av med båtkänslan med något så enkelt? Jag vill ha det hyfsamt styvt men ändå så att det fjädrar och det får inte studsa. Jag har tänkt lägga runt 20 000 på den, lite beroende på vad jag får tag på. Att styva upp den ingår i den budgeten.
nixon89 skrev:
Sänkningsats samt hårdare dämpare gör mycket. Även grövre krängare gör stor skillnad på den annars svajjiga karossen. Knepen är många, dock din budget som styr.
Var får man tag på en vettig sänkningssats och hårdare dämpare då? Grövre krängare tar jag från en 960.
Edit: Kollade lite på sänkningssats och dämpare, det blir ju samma pengar som dom där coilsen. Är det ingen som har erfarenhet av dom?
Senast redigerat av alibababa (28 maj 2015)