Volvo 945 97:a ltt bra dog under gaspådrag????

Tuffingen
31 maj 2015 · 93 Inlägg

Har en Volvo 945 1997, som är chippad. idag gasade jag på fullt och varvade ur den helt ca 6000varv....när jag sedan byte växel till 3:an så la bilen av och tändningens alla lampor började lysa. försökte starta upp den men den vill inte starta. motorn går runt? soppa pumpen går...kan kamaxelremmen ha hoppat några kugg?? för den uppför sig som om tändningen står helt fel?? men remmen känns inte slak vik kontroll av den då vi demonterade kåpan.

BEHÖVER HJÄLP MED DETTA!!!!

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 maj 2015 · 3 730 Inlägg

Låter troligt att kamrem kuggat.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Tuffingen
31 maj 2015 · 93 Inlägg

har kollar remmen och den sitter rätt...??

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 maj 2015 · 14 041 Inlägg

Det är väl motorras, en gammal Volvo kanske inte tål 6000 varv.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
NoCooL
31 maj 2015 · 215 Inlägg

Har du gnista? Har du soppa tryck på spridarna ?

Shotgun-Vix
31 maj 2015 · 313 Inlägg

Gnista på stiften? Fördelarlocken har blivit värdelösa till de här bilarna.

Tuffingen
1 juni 2015 · 93 Inlägg

Monterade nytt fördelarlock och rotor i februari...

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
Shotgun-Vix
2 juni 2015 · 313 Inlägg

Tuffingen skrev:
Monterade nytt fördelarlock och rotor i februari...

Kan gå sönder när som helst. Man kan ju kolla gnistan iaf.

Xuri One Man Clan
2 juni 2015 · 4 287 Inlägg

inte ovanligt att låspsrinten till kamaxeldrevet eller krysskilen på vevaxeln ger sig....

Ur med ettan stift, snurra motorn tills kamremsmakeringarna är på rätt ställe.... då ska 1ans stift vara i ÖD och om du kollar under oljelocket ska båda nockarna på 1ans cylinder så uppåt... dvs kl 10 på insug å kl 14 på avgas..

står inte kamaxeln eller kolvtoppen i rätt läge när kamaxelns markeringar är rätt så har du felet där...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Tuffingen
2 juni 2015 · 93 Inlägg

Felet funnet: Rotorn var sprucken men jag tackar alla för alla tips vilket varit till hjälp i detta!!!!

Bilen går som vanligt igen

Senast redigerat av Tuffingen (2 juni 2015)

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang