Köpråd: Audi A4 08-12?

Evildan
21 juni 2016 ·

MickeZ2 skrev:
Förstår inte vad dina inlägg har med trådskaparens frågor att göra? Han vill köpa en manuell A4 B8 diesel och det är en mycket driftsäker bil med få fel. De fel som du pratar om berör inte trådskaparens bil. Har du inget specifikt att komma med gällande ovanstående modell så tycker jag nog att det kan vara bättre att avstå att skriva mer i denna tråd!

Jag förstår att du inte förstår eftersom du gjorde detta inlägg.

Jag länkade till en pålitlig  (i mina ögon utan foliehatt) källa där det påvisas att en A4 inte är någon billig eller pålitlig bil att äga, speciellt då som jag uppfattade TS inlägg gällande service och andra då framtida kostnader vid ett eventuellt köp av en sådan modell.
Då börjar ett gäng medlemmar påstå att dom minsann vet mycket bättre än denna oberoende statistik, jag svarar givetvis som ett forum här och häpna är tänkt att fungera.
Jag försöker vara väldigt tydlig och förklarande i mina svar men tydligen inte tillräckligt.
Det är just detta tyckande utan substans som genomsyrar tråden, foru msreglerna tillåter faktiskt oss medlemmar att ha en annan åsikt och inte vara en jasägande nickedocka, men du tycker med andra ord att opponenten ska avstå att lägga fram sina åsikter och tankar.

Evildan
21 juni 2016 ·

Goffen skrev:
Sjukt tramsig jämförelse, nån nivå på diskutionen får du väl ändå har som moderator.... Vi är inte beroende av bilmärket, jag har ägt och kört tusentals mil med en massa vw audi och skoda bilar och i princip inte haft nått strul. Ska jag sitta o säga att nä men nej för fan köp inte en sån bil för nån har hittat en undersökning som säger att dom är skrot? Jag har kört prius med som du nämnde och och kom väl 1km innan jag kände att jag ville ta livet av mig.

Efter inlägg #71 i tråden av en Administratör (om nu detta med titlar var viktigt i en diskussion som inte har med någons forumsroll att göra) så anser jag att nivån redan var i paritet med min liknelse i ett ännu hopplöst försök att få fram vad en partisk person skriver/tycker om något i jämförelse med en oberoende undersökning. Jag hoppas att jag inte ska behöva vara ännu tydligare än så.
BTW, jag är inte moderator, jag trodde en admin hade bättre koll än så.
Nu lämnar jag den här tråden och hoppas att TA givetvis blir nöjd med sitt köp och att han fått tag på ett exemplar som sticker ut positivt från statistiken.

Goffen Administratör
22 juni 2016 · 2 974 Inlägg

Sant din titel lästes för fort jag borde ha kollat upp detta det tar jag på mig. Mer passande titel borde ju varit Pingvintroll! Klart att man kan länka till en oberoende test men du tar det ju rätt många steg längre i dina försök att få TS att inte köpa nån Audi som dom flesta här har varit nöjda med.... våra åsikter betyder ju inget för du har ju minsann en undersökning som säger att alla A4or är skrot.

Tråden är härmed avslutad.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Evildan
22 juni 2016 ·

Goffen skrev:
Sant din titel lästes för fort jag borde ha kollat upp detta det tar jag på mig. Mer passande titel borde ju varit Pingvintroll! Klart att man kan länka till en oberoende test men du tar det ju rätt många steg längre i dina försök att få TS att inte köpa nån Audi som dom flesta här har varit nöjda med.... våra åsikter betyder ju inget för du har ju minsann en undersökning som säger att alla A4or är skrot.

Tråden är härmed avslutad.

Ångrade mig Ang avsluta min medverkan i tråden.
Troll?
En admin bör väl veta bättre än att bete sig på det viset du gör?
Försöka ta några billiga poäng genom ett tämligen taffligt försök att smutskasta en annan bilmodell som inte har ett skvatt med ämnet att göra. Det är själva definitionen på just ett...Troll.
Man behöver inte vara något geni för att begripa varför den argumetlöse nämner just Prius i en diskussion med mig och sedan skriver något negativt om modellen. Nivå skrev du visst, vilken nivå håller du själv, admin. Håll rent framför egen dörr innan du kallar folk saker är mitt råd för att du inte ska falla pladask trovärdighetsmässigt i din roll.

Jag som jag tidigare några gånger har skrivit svarar på de åsikter som kommer gällande min opponering ang A4 och tillförlitlighetsstatistiken jag presenterade. När responserna håller en så låg och innehållslös substans likt det i #71 som exempel blir även följande svar på samma nivå.
Du min bäste herre bör se över din roll på forumet anser jag för ditt beteende är inte förenligt med din roll.
Tack för mig, på riktigt denna gång.

Edit: mitt stavningsprogram byter ut ord.

Senast redigerat av Evildan (22 juni 2016)

Goffen Administratör
22 juni 2016 · 2 974 Inlägg

Du likt ett troll väljer att svara på och hänga upp dig på dom minsta ord man skriver sålänge det fyller din funktion att tjaffsa. Du länkar till nån undersökning "inget fel i det" men har INGEN som helst egen erfarenhet av bil eller märke ialla fall inte som du skriver något om. Sen hänger du upp dig på en ganska harmlös mening i ex inlägg 71 för att sedan direkt kontra med att jämföra oss med en hashpundare. JAG har i alla fall kört en prius och kände exakt som jag beskrev. DU har inget att komma med mer än en länk. Jag har rätt tydligt beskrivit fel och brister på vissa årsmodeller och förklarat div saker ang goodwill och garanti. Det enda du har skrivit har varit negativt utan som jag förstår det egna erfarenheter. Flera andra som faktiskt kör märkena har beskrivit sina positiva erfarenheter men det är inget värt enligt dig. Nädu herrn i denna tråden har du gjort bort dig och jag har sett dig skriva i andra trådar utan att ha den låga nivån du haft här så jag hoppas att du fortsätter med det där.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang