BMW 320D 2011 E90 ljuduppgradering

Rojjz
11 juni 2015 · 33 Inlägg

Hej! Som tråden lyder så funderar jag på att uppgradera ljudet i min bil!

Jag har absolut ingen aning om vad man ska ha för ljud i en bmw och vad som krävs så jag vänder mig till er för förslag smile

Jag vill ha kvar original radion som det ser ut just i dag. Målet är att få betydligt mer att trycka med än vad bmws originala system har för det är verkligen inte bra sad

Alternativ 1 : byta ut alla högtalare utan att behöva modifiera och skära i dörrarna. Vill kunna återställa till original som det skulle behövas smile

Alternativ 2: byta ut alla högtalare och ha en open air bas i bagaget eller vad man nu ska säga. (spelar egentligen ingen roll men vill inte ha en baslåda som är i vägen där bak om den nu inte går att  stoppa under golvet smile )

BMW 320i (2004)
BMW 320D (2011)
Horsyhorse
11 juni 2015 · 1 727 Inlägg

Rojjz skrev:
Hej! Som tråden lyder så funderar jag på att uppgradera ljudet i min bil!

Jag har absolut ingen aning om vad man ska ha för ljud i en bmw och vad som krävs så jag vänder mig till er för förslag smile

Jag vill ha kvar original radion som det ser ut just i dag. Målet är att få betydligt mer att trycka med än vad bmws originala system har för det är verkligen inte bra sad

Alternativ 1 : byta ut alla högtalare utan att behöva modifiera och skära i dörrarna. Vill kunna återställa till original som det skulle behövas smile

Alternativ 2: byta ut alla högtalare och ha en open air bas i bagaget eller vad man nu ska säga. (spelar egentligen ingen roll men vill inte ha en baslåda som är i vägen där bak om den nu inte går att  stoppa under golvet smile )

Var i landet håller du till?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Rojjz
11 juni 2015 · 33 Inlägg

Horsyhorse skrev:

Rojjz skrev:
Hej! Som tråden lyder så funderar jag på att uppgradera ljudet i min bil!

Jag har absolut ingen aning om vad man ska ha för ljud i en bmw och vad som krävs så jag vänder mig till er för förslag smile

Jag vill ha kvar original radion som det ser ut just i dag. Målet är att få betydligt mer att trycka med än vad bmws originala system har för det är verkligen inte bra sad

Alternativ 1 : byta ut alla högtalare utan att behöva modifiera och skära i dörrarna. Vill kunna återställa till original som det skulle behövas smile

Alternativ 2: byta ut alla högtalare och ha en open air bas i bagaget eller vad man nu ska säga. (spelar egentligen ingen roll men vill inte ha en baslåda som är i vägen där bak om den nu inte går att  stoppa under golvet smile )

Var i landet håller du till?

Pierre

Jag håller till i Piteå! (Norrbotten)

BMW 320D (2011)
BMW 320i (2004)
Horsyhorse
11 juni 2015 · 1 727 Inlägg

Ok, då är det lite fufft att bjuda på ett demo.

Har du någon ca-budget för riktigt bra ljud?
(bakom orginalgaller)

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Rojjz
11 juni 2015 · 33 Inlägg

Horsyhorse skrev:
Ok, då är det lite fufft att bjuda på ett demo.

Har du någon ca-budget för riktigt bra ljud?
(bakom orginalgaller)

Pierre

Jadu... 10 000:- men då tänker jag ett system med bas också.

annars att bara byta högtalarna inne i bilen så har jag ingen aning men har inte lust att lägga ner en förmögenhet och tävla mot områdets EPA-traktorer om vem som kan dunka mest plåt.. haha

BMW 320D (2011)
BMW 320i (2004)
NMI
15 juni 2015 · 1 045 Inlägg

Går få in 4"kit i dörrarna fram,
Har du orginalbas under sätet ? går att byta mot bättre modell,
Finns färdiga kit också till BMW från Gladen ONE 201 BMW
Vi finns i luleå, tyvärr ingen BMW som kan bjuda på demo

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Rojjz
30 juni 2015 · 33 Inlägg

NMI skrev:
Går få in 4"kit i dörrarna fram,
Har du orginalbas under sätet ? går att byta mot bättre modell,
Finns färdiga kit också till BMW från Gladen ONE 201 BMW
Vi finns i luleå, tyvärr ingen BMW som kan bjuda på demo

Har ni något annat som kan bjuda på demo?

Yes, sitter en bas under vardera säte!

Senast redigerat av Rojjz (30 juni 2015)

BMW 320i (2004)
BMW 320D (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang