Cheva 350 går varm väldigt fort. Hittar inget fel.. HJÄLP!

Maffia
18 juni 2015 · 383 Inlägg

Har du elmotorn monterad som på bilden? Har du polvänt elmotorn?

M-Wetter
18 juni 2015 · 212 Inlägg

Vilken bild? Jag har inte testat polvända än.

Maffia
18 juni 2015 · 383 Inlägg

Bilden som finns på motorn på camarons sida, om du har det så måste du polvända elmotorn annars snurrar pumpen baklänges.

jaka54
18 juni 2015 · 5 714 Inlägg

Hej!
Det första man ska kolla om motorn går varm är om det försvunnit vatten i expansionskärlet och att termostaten fungerar. Om man sedan är tveksam om skicket på kylaren så använder man tryckluft för att blåsa bort eventuell skit mellan ganglierna. Men det är inte säkert det hjälper. Då återstår att byta kylare! -Hur gammal är din kylare och hur ser den ut utvändigt? Grön av ärg??

M-Wetter
18 juni 2015 · 212 Inlägg

Maffia skrev:
Bilden som finns på motorn på camarons sida, om du har det så måste du polvända elmotorn annars snurrar pumpen baklänges.

Japp motorn sitter så. Pumpen gör samma varv som vevaxeln. Borde väl vara rätt?

M-Wetter
18 juni 2015 · 212 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Det första man ska kolla om motorn går varm är om det försvunnit vatten i expansionskärlet och att termostaten fungerar. Om man sedan är tveksam om skicket på kylaren så använder man tryckluft för att blåsa bort eventuell skit mellan ganglierna. Men det är inte säkert det hjälper. Då återstår att byta kylare! -Hur gammal är din kylare och hur ser den ut utvändigt? Grön av ärg??

Ser sjysst ut utvändigt. Inget ärg. Säkert full av bajs invändigt då.

M-Wetter
21 juni 2015 · 212 Inlägg

Pumpen snurrar åt rätt håll trycker vatten mot övre kylarlslangen. Får 12 volt konstant. Däremot så såg jag att kylarlockets packning var sprucken. Kan det vara därför jag inte får tryck i övre kylarlslangen? Nytt lock beställt och kommer på tisdag.
Kan tillägga att det kommer även riktigt med vatten genom kylaren så den är förmodligen hel och fin även invändigt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang