Slutsteg går i protect.

D2K-Speedy
16 juni 2015 · 34 Inlägg

Hej

Har ett roligt problem med mitt ljud.

När man skruvar upp volymen och basen så slår steget ifrån och går i protect.
Har provat 2 steg nu och båda gör samma sak, även 2 huvudenheter och samma sak.
Använder ett andersson 4 kanaligt steg nu på 620w. och har även använt mitt lanzar steg på 400w rms.
ska finnas kräm i båda för att driva dessa sketna dubbla gas 10or. Speciellt då jag använt lanzar steget att driva min cerwin vega stroker i tidigare bilar.

Så nu undrar jag om det finns nån som kan veta vad det är. Värt att nämna är oxå att man får en liten stöt när man rör karossen om steget och stereon är igång. Kan det vara fel jordat eller nått liknande??

Tack på förhand

MVH

Kapten-X
17 juni 2015 ·

Testa att jorda om, en polare hade samma fel och de var jorden som var för dålig, jorda bak i bältes fästet de är bästa stället att jorda på smile

Szummi
17 juni 2015 · 268 Inlägg

Mest troligt att det är jord eller strömbrist.

D2K-Speedy
17 juni 2015 · 34 Inlägg

har provat dessa basar med 2 olika steg i 2 olika bilar. den enda gemensama nämnaren i det hela är baslådan själv. det mesta börjar tala för att nått av baselementen är slut. Är detta vanligt?

MVH

D2K-Speedy
18 juni 2015 · 34 Inlägg

funderar på köpa mig en 5 meterskabel till och jorda det tillbaka direkt i batteriet. Har aldrig vart med om att man får stötar av att ta på karossen förut. Det måste väl betyda på ren svenska att all ström inte leds tillbaka till batteriet?? Kan även tillägga att det tar ca 2-3 sekunder innan basen hoppar igång när man slår igång första låten efter man startar stereon.

Har provat 3 olika jordpunkter (Reservhjulsbaljan, Bagagelåsfästet och bältesinfästningen) och ingen skillnad.

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang