Mall till stötfångare (dubbla utblås)

Maxenigalaxen
20 juni 2015 · 41 Inlägg

Hallå.
Tänkte köpa mig ett system till min S70 med dubbla utblås.
Hittar dock ingen beg. AWD stötfångare som är fin.
Undrar då om det finns någon "Mall" på var och "hur"/mått på hur/var jag ska såga.
Vill att det ska se bra ut då jag håller på att snyggar till henne.
Om inte finns det någon som har gjort detta och skulle kunna visa/ta mått på sin å lägga upp i så fall??

Tacksam för svar MVH Max

obs: är detta ej "rätt" placering av tråd så får admin gärna flytta då jag inte är helt 100 på om den skall vara här eller under någon annan kategori.

Volvo S70 "Silverräven" (1997)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 juni 2015 · 13 736 Inlägg

kolla på insidan av fångaren rätt säker på att det är gjutet i plasten så man ser vart man ska såga..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Maxenigalaxen
21 juni 2015 · 41 Inlägg

Kanske jag borde tillägga. Har gjort detta flera gånger men hittar ta mig f.n ingenting:/ Vet inte om jag är blind (är nog så) eller vad det är men slutar väl med att jag sågar på denna också skiter sig allt:P

Growe skrev:
kolla på insidan av fångaren rätt säker på att det är gjutet i plasten så man ser vart man ska såga..

Senast redigerat av Maxenigalaxen (21 juni 2015)

Volvo S70 "Silverräven" (1997)
FLindgren
21 juni 2015 · 5 089 Inlägg

Har du köpt sargerna eller vad de kallas så har du ju en bra mall att gå efter. sen gör det ju inget om det är lite dåligt sågat bakom.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Maxenigalaxen
21 juni 2015 · 41 Inlägg

FLindgren skrev:
Har du köpt sargerna eller vad de kallas så har du ju en bra mall att gå efter. sen gör det ju inget om det är lite dåligt sågat bakom.

Nä inte ännu men tänkte även om mått (var) så jag sågar som det är på andra sidan.

Volvo S70 "Silverräven" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang