Problem med byte av styrled

Trekmeister
26 juni 2015 · 272 Inlägg

Verkar jobbigt det där, då vet jag att jag aldrig skall erbjuda mig att hjälpa till att skruva på VW. smile

Går det kanske att sätta på någon avdragare och försöka trycka på skruven istället för att banka på den?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 juni 2015 · 2 405 Inlägg

Tänk påde när du värmer mm. Metallen expanderar vid värme, skall du ha loss en bult ur ex en mutter skall du därför värma omkrinliggande matreal (muttern) och skall du kyla så kyler du bulten som krymper i kylan

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
CC72
26 juni 2015 · 1 661 Inlägg

http://www.classicmotor.se/artiklar/art … ta-styrled

Där har du verktyg som är till för jobbet. Om du skulle kapa av den just under själva spindeln, kan du då få resterande bit uppåt? Ibland går det, ibland inte. Får du inte loss den trots allt du har försökt så tror jag faktiskt att du någonstans gör fel.

jaka54
26 juni 2015 · 5 680 Inlägg

Hej!
Nu handlar det väl om att få bort bulten! ...Inte själva styrledens "axel", för den är redan loss (om än inte borttagen då bulten förhindrar borttagandet).

Muttley
26 juni 2015 ·

Haas skrev:
Jag kör med gasolbrännare nu. Har inte tillgång till någon svets just nu. Blir galet varmt med gasolen. Värmepicka förstår jag är lönlöst att hålla på med.
Har kört med sån spray som chockfryser ner till -40, men inte använt tillräckligt mycket antar jag..?
Ska prova värma ordentligt och kyla rejält direkt upprepade gånger så får vi se om de måste till rejälare grejer eller inte.

Gasolen kan du nog lägga på hyllan.  De sitter som sten.  Jag lämnade in när jag bytte länkarmar för gasolen blev bara fjuttvärme.  Så verkstaden körde med induktion istället.

Haas
29 juni 2015 · 385 Inlägg

Gasolen räckte! Va bara att köra med gasolen i omgångar och sen snabbt på med kyla i mellan. Banka som en galning. Sen helst plötsligt åkte den ut hur lätt som helst.
Nu återstår bara att prova det hela.
Tack för alla svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang