SKF Framnav Volvo 940, vad är det för fel ??

Ruteby Idiot
24 juni 2015 · 25 Inlägg

Hej hur kommer det sig att yttre lagerbanan trillar ur så jävla lätt på ett framnav till Volvo 940, men det går fan inte o få i skiten igen.
3 begagnade och ett nytt SKF ligger obrukbara i garaget, SKF navet skulle jag endast ta bort plastskyddet som trycker mot lagerbanorna på insidan när man får det och då följde yttre banan med ut ?
Någon som vet om jag är dum i huvudet eller vad fan som är felet??? Blir fan tokig.

Har provat pressa gamla nav bara för att det var kul och efter 5ton gick lagerbanan sönder.

Tacksam för svar.

Senast redigerat av Ruteby (24 juni 2015)

Livet är hårt men jag är hårdare // Ismen.
Bmw e28 + b230fk, vinter 2015-16
Aronson
24 juni 2015 · 914 Inlägg

Den yttre banan är bara att lirka i igen ,inte onormalt att detta händer.dra banan utåt och lirka ut hållarn med kulorna och få på  kulorna på banan. för att sedan trycka in banan i navet.övning ger färdighet.

Ruteby Idiot
24 juni 2015 · 25 Inlägg

tack för svar!
Men det enda jag lyckas åstadkomma är att flytta allt fett i lagret, till mina fingrar. får åka tillbaka till ad imorgon och höra vad de säger. fattar inte att det kan ramla ur så jävla lätt, tröck ut plastskyddet med tummen sad(

Livet är hårt men jag är hårdare // Ismen.
Bmw e28 + b230fk, vinter 2015-16
Aronson
24 juni 2015 · 914 Inlägg

När du väl lyckats få ihop det så inser du att det är väldigt enkelt att få ihop det.Ungefär som att lära sig cykla.

Ruteby Idiot
24 juni 2015 · 25 Inlägg

men haha... får väl prova lite till då smile

Livet är hårt men jag är hårdare // Ismen.
Bmw e28 + b230fk, vinter 2015-16
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang