Problem med bromsar EP3 Type-r -04

BeCe
26 juni 2015 · 364 Inlägg

Tja!
Nu är det så att jag har försökt mig på allt man kan tänka sig med mina bromsar vad jag vet.

Det är en Honda Civic Type-R EP3 -04 14300mil på mätaren

Det hela började när jag bytte till stålomspunna slangar, sen så försvann trycket och det gick inte att få upp det igen, har verkligen provat allt man kan tänka sig hmm

Jag har bytt följande/testat

Luftat med tryck och det traditionella bromsa/öppna nippel och stäng, sugande, luftat abs, bromsok, huvudbromscylinder.

Har bytt:
Abs
Huvudbromscylinder (fungerar, har testat att koppla in ett bromsok till bara den)
Slangarna är hela och ingen skit sitter inne i dem
Renoverat alla 4 bromsok
Nya bromsklossar runtom

Och det läcker ingenstans,

Om man pumpar upp trycket med motorn avstängd så håller sig trycket men så fort man släpper bromsen och trycker ner den igen så går den i botten!

Med motorn på så känner man endast lite tryck men får aldrig riktigt upp det.

Bromsvätskan jag provade med först är Motul RBF600 (haft det innan på min förra CTR)

Sen gick jag över till Originalolja men ingen skillnad och båda är DOT4


Hoppas att ni förstår och att det inte blir krångligt att läsa!

MVH Daniel

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
Putteliten
26 juni 2015 · 9 077 Inlägg

Höll du nere bromsen när du öppnade nippeln?

Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Richtenb
26 juni 2015 · 1 365 Inlägg

har du kört med tryck på behållaren samtidigt som du kört vacuumsug? Det låter fortfarande som luft eller läckage, det sistnämnda borde du upptäcka.

öppna INTE nippeln innan du sätter på vacuumsugen. Min bil är bland det jävligaste vad gäller luftning och gör man inte helt rätt varje gång så kommer det in luft. Det är helt omöjligt att få till luftningen på traditionellt vis, det går inte. Jag har stålomspunna som dig

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
BeCe
26 juni 2015 · 364 Inlägg

Hejsan, tack för svar smile

Jag har luftat alla mina bilar innan och självklart var pedalen nertryckt och jag har gjort det utan tryck i behållare osv.
Men med denna har jag gjort med det luftningsmaskin också.
Kan det vara nått fel på bromsoken ändå?
Ser att alla 4 bromsok rör sig lite när man trycker ner pedalen.

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang