Volvo v70 d5 strular

Glimbrink
26 juni 2015 · 723 Inlägg

Hejsan! Jag har hållt på ett par veckor nu med denna jä**a bilen..

jag har problem att när man gasar på över 3000 varv så tänds motorservice erfordras.

Jag har bytt luftmassemätare, bränslefilter, glödstift, spridare och jag har även gått igenom alla slangar och har inga läckage.

Mina felkoder jag har just nu är

2501 bränsletryck för högt

2502 bränsletryck för högt

2504 bränsletryck för högt

6805 laddtrycksreglering felaktigt flöde

1200 insugslufttempgivare orimligt värde

1300 luftmaluftmassemätare felaktig signal givarkrets

2505 bränsletryck för lågt

Om jag håller på bromsen och ger fullgas i 10-20 sekunder så kan jag köra bilen utan några felmeddelande tills de att jag startar bilen nästa gång. Om jag har ett felmeddelande så försvinner det när jag startar om bilen men vid acceleration kommer det tillbaka igen..

Blir knäpp på denna bilen nu..

Någon som har några tips till mig?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
cyberk2
26 juni 2015 · 214 Inlägg

Har dom givarna nått gemensamt? Som gemensam chassijord? Kanske fel i ECM? Kanske dålig jord till ECM? Årsmodell? Har du pillat med nått? som att montera extraljus med xenon? xenonkonverterat halvljus?

Glimbrink
26 juni 2015 · 723 Inlägg

Jag vet ej om de har något gemensamt, jag har xenon konverterterat helljuset men halv är xenon original. Det är en 03a

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Glimbrink
26 juni 2015 · 723 Inlägg

Hur felsöker jag ECM då?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Glimbrink
27 juni 2015 · 723 Inlägg

Kom igen nu grabbar smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
cyberk2
28 juni 2015 · 214 Inlägg

Kan bli strömspikar bakåt mot styrdon med extraljus som är kopplat över relän som inte har transientskydd dvs en diod eller ett motstånd i sig. Kan induceras upp till ett par hundra volt när relät släpper, och när en sån smäll når styrdon... ja.. Billiga xenonkit kan skapa väldigt smutsiga störningar i elsystemet som kan slå ut känsliga styrdon. Finns det nått samband med dina extraljus vet bara du smile

Glimbrink
28 juni 2015 · 723 Inlägg

Några billiga xenon vill jag inte påstå att det är. Inköpta ifrån xenonkungen

Aja skitsamma sålde bilen nu då jag inte har tid med att vara bildoktor!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang