Chiptrimning av V70n 2,5d /tdi 2000

DrPhil
29 juni 2015 · 6 Inlägg

Har försökt leta runt lite på, nätet pratat med två firmor.
Får ingen riktig klarhet i det hela. Gammal relativt ovanlig bilmodell som är enkel och billig att trima med box, gör den väl ointressant att chipa / flasha.

Så jag har några frågor, hoppas någon med samma bilmodell kan ge lite vettiga svar.

*Kan man flasha boxen via OBD uttaget på denna modellen? Har läst och fått lite motsägelsefulla uppgifter på detta.
*Finns det någon som bränner chip på gammalt vis till denna bilmodellen idag? Sockel eller måste man löda i chipet?

*Tips på något företag privatperson som kan erbjuda trim till bilmodellen (ej trimbox) till en hygglig kostnad mottages tacksamt.

Vet att de flesta som sitter och läser detta gärna vill svara TRIMBOX!!!!
Har en gammal trimbox från BSR som jag kört en del med men väljer att köra utan idag. Gjort en hel del Every moddar själv mer och mindre avancerade. Gamla V70 og kunde man lura mapsensor, låta bilen ladda oreglerat, plugga EGR. V70n med MSA 15.8 verkar vara väldigt känslig för att mixtra med, fellmedd med en gång motorlampa och ibland limp mode tillfälligt eller permanent.

Jag skulle helt enkelt vilja få bilen att gå en smula bättre och gärna snålare utan en massa krångel.

Hoppas någon sitter på svaret på mina undringar.

/Philip

Senast redigerat av DrPhil (29 juni 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang