Köpråd bmw e39 och e34

Alkeruden
30 juni 2015 · 227 Inlägg

är less på att köra slö Volvo 740 tongue och vill uppgradera till äldre BMW 5 serie dvs E34 eller E39 kollar på allt från 523 till 540 .
Så skulle vara uppskattat med så mycket info som möjligt om t.ex förbrukning,0-100,ca topphastighet,vikt,lekbarhet wink ,hållbarhet/pålitlighet ,ca pris, vilka modeller som är diffade osv....
Såklart så är det manuell växellåda som är ända kravet smile

Mack855
30 juni 2015 · 1 354 Inlägg

Autopower.se säger jag bara! Där hittar du allt du behöver!

Gå in där och kika under fliken begagnatguiden! Där står nästan allt du behöver veta om alla BMW modeller smile

Alkeruden
30 juni 2015 · 227 Inlägg

Okej  ska kolla in de smile

Alkeruden
30 juni 2015 · 227 Inlägg

nån som har nå mer att säga?

Mervolic Yawn...
30 juni 2015 · 3 151 Inlägg

Tror att Autopower.se täcker det mesta. Annars är det väl bara allmän kontroll av allt det vanliga. Glapp och missljud.

Om du köper en BMW V8, tänk på att reservdelar i Sverige kan vara rätt dyra. Om du inte vill beställa via ebay eller liknande så kan det vara bra att minnas. En 528/530 har bra med kräm och är billigare att serva, men en V8 är riktigt härlig. Älskar ljudet och känslan i V8. smile

Nya ventilkåpspackningar hos BMW Återförsäljare kostade 1300 kr/st till min BMW 535 V8...det var saftigt tyckte jag, så kolla noga om motorn läcker olja/vatten.

Ett jättevanligt fel på E39 är att justeringsskruvarna till lyktorna går sönder. Antingen så händer inget när man skruvar på dom, eller så är hela lyktans insats lös, så den skramlar runt och byter riktning på ljuset vid varje gupp. Aningen irriterande, nya xenonlyktor är inte så billiga heller.

Kolla också så att det inte är nån klåpare som varit och skruvat i bilen, min E39 hade någon dragit vissa bultar runda, andra bultar hade dom tappat bort eller inte dragit åt ordentligt. Dom hade lyckats dra loss oljefilterhållaren också på något jävla sätt (fästet är gjord av plast, kraftig gjutning visserligen, men tydligen så är det möjligt att dra sönder den), så den satt fast med kattstrypare istället. Riktigt drygt att fixa såna grejer...

Alkeruden
1 juli 2015 · 227 Inlägg

okej tack för info smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang