Avgassystem från Ebay, bra eller dåligt?

Frissan
1 juli 2015 · 4 693 Inlägg

Polaren skicka denna länk till mig http://www.ebay.com/itm/4-Tip-Stainless … mp;vxp=mtr
Vart ju sjukt sugen när jag såg priset, hittade så gott som samma i Sverige för 4000 kr.

Men passar verkligen grejerna bolt on?
Rent spontant känns det som att det är så där med passformen

Är det någon som handlat avgassystem på ebay och vet hur det kan va?

Senast redigerat av Softis (1 juli 2015)

Booyakasha!
caromania Forummoderator
1 juli 2015 · 9 296 Inlägg

Glöm inte att Ebay är en butik, inte ett märke. Mycket som säljs på ebay är självklart skit, precis som att mycket på Jula, Rusta, BMW, Biltema, Mercedes eller Bauhaus är skit. Men du kan fortfarande köpa märkesvaror på Ebay, t ex är det inga problem att köpa en ny Aston Martin där. Och då får du ingen kopia.

Så frågan är hur just det märket du tittar på är.

Jag har köpt avgassystem på ebay. Rostfritt märkessystem, kostade under halva priset mot i Sverige platsbyggt t ex Raka rör eller A-alt, inklusive frakt från England. Och det har suttit på i fyra eller fem år nu så, ja det är ok.

Edit: det där var ingen ebay-länk? "Alla" stora företag kränger sina grejer på Ebay som som sagt är en butik/marknad, inte ett märke.

Senast redigerat av caromania (1 juli 2015)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Frissan
1 juli 2015 · 4 693 Inlägg

caromania skrev:
Glöm inte att Ebay är en butik, inte ett märke. Mycket som säljs på ebay är självklart skit, precis som att mycket på Jula, Rusta, BMW, Biltema, Mercedes eller Bauhaus är skit. Men du kan fortfarande köpa märkesvaror på Ebay, t ex är det inga problem att köpa en ny Aston Martin där. Och då får du ingen kopia.

Så frågan är hur just det märket du tittar på är.

Jag har köpt avgassystem på ebay. Rostfritt märkessystem, kostade under halva priset mot i Sverige platsbyggt t ex Raka rör eller A-alt, inklusive frakt från England. Och det har suttit på i fyra eller fem år nu så, ja det är ok.

Edit: det där var ingen ebay-länk? "Alla" stora företag kränger sina grejer på Ebay som som sagt är en butik/marknad, inte ett märke.

Haha fan då, tog fel länk xD
Ska leta på den rätta big_smile

Booyakasha!
Frissan
1 juli 2015 · 4 693 Inlägg

caromania skrev:
Glöm inte att Ebay är en butik, inte ett märke. Mycket som säljs på ebay är självklart skit, precis som att mycket på Jula, Rusta, BMW, Biltema, Mercedes eller Bauhaus är skit. Men du kan fortfarande köpa märkesvaror på Ebay, t ex är det inga problem att köpa en ny Aston Martin där. Och då får du ingen kopia.

Så frågan är hur just det märket du tittar på är.

Jag har köpt avgassystem på ebay. Rostfritt märkessystem, kostade under halva priset mot i Sverige platsbyggt t ex Raka rör eller A-alt, inklusive frakt från England. Och det har suttit på i fyra eller fem år nu så, ja det är ok.

Edit: det där var ingen ebay-länk? "Alla" stora företag kränger sina grejer på Ebay som som sagt är en butik/marknad, inte ett märke.

Jag vet vad du menar att ebay inte är en butik, men ja tänkte att kanske feritta och sånt inte lägger ut sina grejer där till halva priset.
Sen ser jag inte att det står något märke på grejerna nånstans vilket får mig att tro att det är nått noname som har dålig passform

Booyakasha!
Hasaro
1 juli 2015 · 1 Inlägg

Inte optimalt att köpa så här stora grejer från usa på ebay. frakten dyrare än varan och glöm inte momsen. små paket kan man slippa undan moms och tull, men sällan på stora paket.

så köp inom EU.

Frissan
1 juli 2015 · 4 693 Inlägg

Hasaro skrev:
Inte optimalt att köpa så här stora grejer från usa på ebay. frakten dyrare än varan och glöm inte momsen. små paket kan man slippa undan moms och tull, men sällan på stora paket.

så köp inom EU.

Aha, då skippar jag nog det.
Tanken från början va 2 japsdämpare iställer för orginalarna och det skulle gå på 2000 kr. Då lät detta rätt så oslagbart.

Får bli japsare istället då, va bara fullflödesdämpare jag va ute efter egentligen.

Tack för bra svar! smile

Booyakasha!
Underdog
1 juli 2015 · 170 Inlägg

Hasaro skrev:
Inte optimalt att köpa så här stora grejer från usa på ebay. frakten dyrare än varan och glöm inte momsen. små paket kan man slippa undan moms och tull, men sällan på stora paket.

så köp inom EU.

Han kan be säljaren skriva på paketet att det är en present. Tror man gör det på lappen som sitter på paketet för Tullen. Presenter momsar man inte på smile

Så till Ts, skicka ett meddelande till säljaren å fråga om han kan skicka den som present för att slippa tull. Om du får ett Ok, så beställ smile

Christian S
1 juli 2015 · 4 816 Inlägg

här har du en rostfri halvsats ifrån Japspeed för 299pund + 30pund i frakt www.ebay.co.uk/itm/JAPSPEED-NISSAN-300Z … 25718fbd17
och det är säkert helt ok för dom brukar ha bra grejer.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
it_mutt Avstängd
1 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Softis skrev:

caromania skrev:
Glöm inte att Ebay är en butik, inte ett märke. Mycket som säljs på ebay är självklart skit, precis som att mycket på Jula, Rusta, BMW, Biltema, Mercedes eller Bauhaus är skit. Men du kan fortfarande köpa märkesvaror på Ebay, t ex är det inga problem att köpa en ny Aston Martin där. Och då får du ingen kopia.

Så frågan är hur just det märket du tittar på är.

Jag har köpt avgassystem på ebay. Rostfritt märkessystem, kostade under halva priset mot i Sverige platsbyggt t ex Raka rör eller A-alt, inklusive frakt från England. Och det har suttit på i fyra eller fem år nu så, ja det är ok.

Edit: det där var ingen ebay-länk? "Alla" stora företag kränger sina grejer på Ebay som som sagt är en butik/marknad, inte ett märke.

Jag vet vad du menar att ebay inte är en butik, men ja tänkte att kanske feritta och sånt inte lägger ut sina grejer där till halva priset.
Sen ser jag inte att det står något märke på grejerna nånstans vilket får mig att tro att det är nått noname som har dålig passform

Det går absolut att hitta märkesgrejer för (i förhållande till Sverige) långt under halva priset. Givetvis vet jag inte om det är giltigt för just avgassystem och ex.vis "Tillverkare XXXX". Det handlar ju helt enkelt om vad personen/företaget som säljer har fått tag i varorna för. Precis som "här hemma".

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Underdog skrev:

Hasaro skrev:
Inte optimalt att köpa så här stora grejer från usa på ebay. frakten dyrare än varan och glöm inte momsen. små paket kan man slippa undan moms och tull, men sällan på stora paket.

så köp inom EU.

Han kan be säljaren skriva på paketet att det är en present. Tror man gör det på lappen som sitter på paketet för Tullen. Presenter momsar man inte på smile

Så till Ts, skicka ett meddelande till säljaren å fråga om han kan skicka den som present för att slippa tull. Om du får ett Ok, så beställ smile

Fast det där är ju verkligen en sanning med modifikation.

Du behöver inte betala "tull" för en present om värdet inte överstiger 500:-. Gör det det kan du slippa tull om det är en present till flera personer (då ska detta framgå tydligt på paketet, tror även vem som är "givare" ska framgå).

Så nej, bara för att det markeras som "present" är det inte "fritt fram".

Senast redigerat av it_mutt (1 juli 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 juli 2015 · 13 732 Inlägg

fast helt ärligt så är det samma skit/grejer här som på ebay fast 100% dyrare minst.

så skulle inte oroa mig speciellt mycket
passformen brukar vara ok på dessa saker.

är väll skitsamma vart man köper ifrån visst från usa är risken stor att du åker på tull och sånt tjafs..
från kina så brukar man klara sig i 97% av allt man beställer

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Magnum1965
1 juli 2015 · 217 Inlägg

När det gäller frakt från USA, så är det precis som skrivs ovan, att det oftast är för dyrt.. Jag kikade på just den länken du hade där. Den skickas gratis INOM USA. Om man då tar ett fraktbolag till hjälp, så kan det löna sig.

Säljaren skickar till en adress i USA, dvs gratis. Därifrån skickas det till Sverige av en fraktfirma.

Finns flera firmor som gör detta. Jag har bara erfarenhet av en och det är www.shopusa.se. Med dem skulle detta kosta ca 2500kr hemma i Sverige inklusive moms, tull och frakt hem till dörren. Med reservation för storleken.

Jäfligt lurigt att räkna ut exakt, tack vare just storleken, men jag har använt shopusa 4 gånger och jag tycker att det fungerar bra. Säkert inte det billigaste som finns, men smidigt. Jag vill minnas att man kan be säljaren om mått på prylen och sedan kolla med shopusa, så får du exakt pris innan du beställer. Håller det sig inom rätt mått, kan du räkna ut på deras hemsida vad det kostar.

Vad som gör det extra intressant är att de baserar frakten på inköpspris och storlek (om det är lite större) och INTE vikt. Det skulle tex kunna innebära att ett motorblock blir billigare att skicka än en handväska till frugan ;-)

Och NEJ, jag är inte sponsrad av dem, bara nöjd med firman. Fick hem senaste paketet idag faktiskt :-)

Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 juli 2015 · 13 732 Inlägg

Magnum1965 skrev:
När det gäller frakt från USA, så är det precis som skrivs ovan, att det oftast är för dyrt.. Jag kikade på just den länken du hade där. Den skickas gratis INOM USA. Om man då tar ett fraktbolag till hjälp, så kan det löna sig.

Säljaren skickar till en adress i USA, dvs gratis. Därifrån skickas det till Sverige av en fraktfirma.

Finns flera firmor som gör detta. Jag har bara erfarenhet av en och det är www.shopusa.se. Med dem skulle detta kosta ca 2500kr hemma i Sverige inklusive moms, tull och frakt hem till dörren. Med reservation för storleken.

Jäfligt lurigt att räkna ut exakt, tack vare just storleken, men jag har använt shopusa 4 gånger och jag tycker att det fungerar bra. Säkert inte det billigaste som finns, men smidigt. Jag vill minnas att man kan be säljaren om mått på prylen och sedan kolla med shopusa, så får du exakt pris innan du beställer. Håller det sig inom rätt mått, kan du räkna ut på deras hemsida vad det kostar.

Vad som gör det extra intressant är att de baserar frakten på inköpspris och storlek (om det är lite större) och INTE vikt. Det skulle tex kunna innebära att ett motorblock blir billigare att skicka än en handväska till frugan ;-)

Och NEJ, jag är inte sponsrad av dem, bara nöjd med firman. Fick hem senaste paketet idag faktiskt :-)

finns rätt mycket företag som enbart jobbar med att skicka vidare paket.. annars kan man ta hjälp av folk på andra sidan.. kanske inte alltid 100% men har fungerat bra för polarn som fått paket skickade till sig.  fördelen att många gånger går dom förbi tullen helt utan extra kostnader ;-)   men så dyra är dom inte i tex England tyskland mfl  så det blir antagligen billigare att ta det i från ett företag inom Eu även om prislappen ser dyrare ut.  men man ska aldrig oroa sig för att det inte är i Sverige man beställer grejerna från.

Tyskland är uteslutande landet som är snabbast med frakt till Sverige.  har beställt mycket saker beställer jag på måndagen och betalar via ebay så har jag varan hemma på onsdagen. det slår aldrig fel.  då jag tagit hem mycket sänkningsatser från tyskland

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Turbovin Turbo lover
1 juli 2015 · 555 Inlägg

Jag tycker generellt utländska system brukar va bättre. Riktiga flänsar med packning emellan istället för slitsade skarvar som svenska firmor är förtjusta i. Inget kladd med avgaspasta för att få det helt tätt. Ofta polerade också.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 juli 2015 · 13 732 Inlägg

Turbovin skrev:
Jag tycker generellt utländska system brukar va bättre. Riktiga flänsar med packning emellan istället för slitsade skarvar som svenska firmor är förtjusta i. Inget kladd med avgaspasta för att få det helt tätt. Ofta polerade också.

instämmer.. till japsbilarna finns det mängder av trevliga system.. men åker man svenskt så är det verkligen som du säger man får bara dynga till överpriser..

har letat 3" till min v70n d5 det finns bara smäck..
inte någon säljer ens ett komplett system utan man får ta till en bensinare och skita i främre röret där effekten sitter.. fast det omodernt att trimma dieslar i Sverige verkar det som =/

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Frissan
3 juli 2015 · 4 693 Inlägg

Har letat som en tok nu, men hittar inget i Sverige. Detta är vad jag vill ha https://conceptzperformance.com/Cart/de … hp?II=1242

Fast INTE för de priset i länken och gärna i närheten av Sverige smile
Just den sista delen verkar va svår att hitta

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang