Lada 112 -05, felkod som ej står i boken, känns den igen?

oster3302
2 juli 2015 · 3 Inlägg

Tja,

Motorlampan började lysa nyss, kopplade in scannern direkt (en U480) och det jag fick ut av den var

N/A
01/01

I listan med koder och förklaringar i instruktionsboken hittade jag ingenting om den. Bilen går som den ska på alla sätt i övrigt… Så jag ville kika här om någon hade något hum om vad som händer, eller är det bara att dra till mecken?

MVH

mrcarflow
2 juli 2015 · 139 Inlägg

Jag har sysslat med bilar ett bra tag men aldrig sett ovan dra iväg till en verkstad och fråga det kostar inget o bara fråga wink

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se
Evildan
2 juli 2015 ·

N/A brukar vara en förkortning av Non Available.

Richtenb
2 juli 2015 · 1 359 Inlägg

Vilket alltså betyder att felkoden inte finns i din U480 eller att den inte supporterar LADA.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
torsen
3 juli 2015 · 7 198 Inlägg

Gå in på www.lada-niva.se och fråga där under "Övrigt Lada".smile

oster3302
23 augusti 2015 · 3 Inlägg

Har inte haft tillgång till detta så har ej kunnat svara förrän nu, men ville tacka för svaren i alla fall! Kopplade in en blåtands-dong i bilen istället, tror den kallades ELM327 och jag fick den för 30 spänn på eBay, hur "legit" den är vet jag inte och jag bryr mig inte heller, den gick hur som helst fint att koppla ihop med mobilen och fick då fram en riktig kod som talade om för mig att knacksensorn eller vad fan det heter på svenska var på dåligt humör… Så då blev det ordnat!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang