Får min 2 åring åka framåtvänd i framsätet?

dasboot
6 juli 2015 · 441 Inlägg

AreeZ skrev:
Hur långt är ditt barn ?
BeSafe IZI Plus klarar barn upp till 25kg samt en längd som jag skulle gissa på runt 110cm.
Men som sagt du är välkommen om du vill att vi testar montera i bil eller provsitter mm...

Behöver du en framåtvänd så välj en med väldigt bra sidokrockskydd och nackstöd.

Jag vill inte på något sätt trycka ner dig, fungerar det inte så fungerar det inte. men jag har sålt barnstolar i 8år och sett alla möjliga skräckexempel (menar verkligen inte dig, har läst vad du skriver och förstår dig)
Vissa föräldrar står och velar när stolen kostar 4000kr och skall skydda deras barn i händelsen av en olycka.

Föräldrar som vill sätta ett barn på kudde/framåtvänd stol för att de bakåtvända är för dyra eller stora så den i fram sitter obekvämt. 
Ja det är ditt barns liv du sätter i fara brukar vara ett bra svar då tongue

min dotter blir 3år i september och vi körde med britax maxiway men huvudet sticker upp med 1/3 del. Vi har vänner vars barn som är 4-5år som är lika långa. Vi provade både besafe och britax stolen och upplevde den som "lite" större. Vi har även två dvs en i min tjänste bil och en i min frus så pengarna är inte problemet utan att huvudet sticker ut 1/3 del och hon får ont av att sitta i stolen. Stör mig bara få folk som antar att jag är "snål" eller antar att jag sätter ett för kort barn i en framåtvänd stol bara för att det är bekvämt.  Hade vår dotter varit kortare som våra vänners barn så hade hon garanterat kunnat sitta längre bakåtvänd.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 juli 2015 · 17 477 Inlägg

Jag låter tråden vara öppen så länge som diskussionen håller sig på en hyfsad nivå, det har varit lite si och så med detta. Glöm inte att TS barn är handikappat på något sätt! Tack! HS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang