Bränsleretur läcker. Ny plastslang? Volvo 940

KaninKanon
3 juli 2015 · 92 Inlägg

Hej hej!
Har bytt bränslepump för ett tag sedan på 940n. För att få ut själva armaturen var jag tvungen att klippa av en plastslang som gick in i en btr liknande klocka. Då varken armaturen eller slangen ville lossna, som jag sedan lagade med en större slang utanpå och klammer. Det läker därifrån nu varav jag måste byta slang.

Är det någon som vet vad själva delen heter och hur man lättast lagar det/ köper ny? Och hur ska man egentligen lossa den? Jag tyckte jag slet som ett djur utan lycka.

Kika på mitt fotoalbum så finns det en bild på slangmekanicken.

_Thor_
3 juli 2015 · 512 Inlägg

Det ser ut som en vanlig 8mm bränsleslang. Byt ut hela längden (från motorrummet till tanken?), finns att köpa på löpmeter i lite bättre butiker, typ slangservice och Swedol, på Biltema finns också.

Slang är billigt och skarvar kan man vara utan.

KaninKanon
3 juli 2015 · 92 Inlägg

_Thor_ skrev:
Det ser ut som en vanlig 8mm bränsleslang. Byt ut hela längden (från motorrummet till tanken?), finns att köpa på löpmeter i lite bättre butiker, typ slangservice och Swedol, på Biltema finns också.

Slang är billigt och skarvar kan man vara utan.

Jag förstår däremot inte hur man faktiskt tar lös slangen hmm

Mack Forum- och sitemoderator
3 juli 2015 · 26 147 Inlägg

KaninKanon skrev:

_Thor_ skrev:
Det ser ut som en vanlig 8mm bränsleslang. Byt ut hela längden (från motorrummet till tanken?), finns att köpa på löpmeter i lite bättre butiker, typ slangservice och Swedol, på Biltema finns också.

Slang är billigt och skarvar kan man vara utan.

Jag förstår däremot inte hur man faktiskt tar lös slangen hmm

Tjae..man drar lös den skulle jag tro?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
_Thor_
3 juli 2015 · 512 Inlägg

Den går ju att skära bort i värsta fall.

KaninKanon
8 juli 2015 · 92 Inlägg

_Thor_ skrev:
Den går ju att skära bort i värsta fall.

Ja det var bara en riktigt gammal bränsleslang, med innerdelen i plast. Tog 2,5 timme att få bort, satt som fan så fick klippa småbitar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang