Värt att köpa bildelar på skruvat.se ?

Fjellner
10 juli 2015 · 245 Inlägg

Volvos tändstift tillverkas av NGK, eller BOSCH om det är till en äldre bil.
Så om du köper Volvo eller NGK stift spelar ingen som helst roll, förutom priset möjligtvis.

Danniee
10 juli 2015 · 25 Inlägg

Fjellner skrev:
Volvos tändstift tillverkas av NGK, eller BOSCH om det är till en äldre bil.
Så om du köper Volvo eller NGK stift spelar ingen som helst roll, förutom priset möjligtvis.

Varför påstår då folk att volvos stift kan gå sönder och ramla ner i motorn medans NGK inte gör det? ( lika lätt iaf )

Fjellner
10 juli 2015 · 245 Inlägg

Danniee skrev:

Fjellner skrev:
Volvos tändstift tillverkas av NGK, eller BOSCH om det är till en äldre bil.
Så om du köper Volvo eller NGK stift spelar ingen som helst roll, förutom priset möjligtvis.

Varför påstår då folk att volvos stift kan gå sönder och ramla ner i motorn medans NGK inte gör det? ( lika lätt iaf )

Ingen som helst aning!
Säkert är ju dock att Volvo inte sköter tillverkningen av tändstift själv utan det köper man av en underleverantör (NGK & BOSCH)
Samma som med mycket annat i en bil, inköpt från underleverantörer men med T.ex Volvos märke, ett bra exempel är bromskivor där det står Volvo på kartongen men Brembo är tillverkaren.

kjellakehallden
21 april 2016 · 1 Inlägg

Akta er för Skruvat!

När jag var kritisk på Trustpilot så såg dom till att mitt inlägg raderades. Vi brukar väl kalla sånt för fulordet som börjar på Maf och slutar på fia?

Det jag kritiserade var att det inte går att få tag på dom för att kunna skicka tillbaks en del som dom skickat fel. Dom har lagt ner chatfunktionen, dom svarar inte på mejl och telefonkön är mer än en timme. (Vet egentligen inte hur lång kön är för jag lade på när jag efter en halv timme avancerat från plats 28 till 26.) Det går heller inte att logga in på returwebben och när jag kollar vad jag ska göra då så finns där en text om att jag ska logga in för att få svar. Hur begåvat är det? 

Deras kundchef svarade först på Trustpilot att dom gärna hjälper mig men hur ska det gå till när jag inte får kontakt? Han skulle lätt kunnat kontakta mig för att lösa problemet istället. När jag ställde ovanstående fråga på Trustpilot försvann mitt inlägg helt och jag fick meddelande om att Skruvat.se begärt att det skulle tas bort. Den som är intresserad kan hitta det tomma inlägget genom att söka på inlägg om Skruvat.se.

Skruvat är snabba med leverans men skickar dom fel eller något annat hakar upp sig så är det kört. För övrigt har vi kunder två veckor på oss att returnera det dom skickat fel. I och med att man inte får kontakt med dom så dröjer det mer än två veckor och då är problemet löst. För Skruvats del alltså.

Så passa er för Skruvat.

Kjell-Åke

Kundservice_Skruvat
21 april 2016 · 1 Inlägg

kjellakehallden skrev:
Akta er för Skruvat!

När jag var kritisk på Trustpilot så såg dom till att mitt inlägg raderades. Vi brukar väl kalla sånt för fulordet som börjar på Maf och slutar på fia?

Det jag kritiserade var att det inte går att få tag på dom för att kunna skicka tillbaks en del som dom skickat fel. Dom har lagt ner chatfunktionen, dom svarar inte på mejl och telefonkön är mer än en timme. (Vet egentligen inte hur lång kön är för jag lade på när jag efter en halv timme avancerat från plats 28 till 26.) Det går heller inte att logga in på returwebben och när jag kollar vad jag ska göra då så finns där en text om att jag ska logga in för att få svar. Hur begåvat är det? 

Deras kundchef svarade först på Trustpilot att dom gärna hjälper mig men hur ska det gå till när jag inte får kontakt? Han skulle lätt kunnat kontakta mig för att lösa problemet istället. När jag ställde ovanstående fråga på Trustpilot försvann mitt inlägg helt och jag fick meddelande om att Skruvat.se begärt att det skulle tas bort. Den som är intresserad kan hitta det tomma inlägget genom att söka på inlägg om Skruvat.se.

Skruvat är snabba med leverans men skickar dom fel eller något annat hakar upp sig så är det kört. För övrigt har vi kunder två veckor på oss att returnera det dom skickat fel. I och med att man inte får kontakt med dom så dröjer det mer än två veckor och då är problemet löst. För Skruvats del alltså.

Så passa er för Skruvat.

Kjell-Åke

Hej igen Kjell-Åke,

Vi verkar ses lite överallt och jag ska försöka ge vår bild även här!
Skruvat tar inte bort några inlägg på tex Trustpilot så länge de följer gängse riktlinjer. Går man till personangrepp så kommer de att tas bort antingen av oss eller moderatorer.

Skruvat är en ren e-handlesbutik där det hela bygger på att kunden gör det mesta av arbetet själv. Allt går att göra via hemsidan.
När Kjell-Åke skrev sitt inlägg igår på Trustpilot så skrev han fel ordernummer i sitt inlägg. Det gjorde att vi inte kunde hitta honom eller hans aktuella order. När vi försökte söka efter hans konto så fick vi inte heller någon träff på hans namn. Men det upptäckte vi senare att det berodde på att han själv stavat sitt efternamn fel när han öppnade kontot hos oss. Slutligen så måste man ange sin e-postadress för att kunna handla hos oss. Det är sedan den man använder sig av när man ska logga in för att handla eller skapa ett returärende. När Kjell-Åke handlade hos oss så stavade han även fel i sin mailadress.
Därav kunde han inte logga in vare sig på vår hemsida eller i returportalen.

Efter att han skrev inlägget igår på Trustpilot så bemötte jag det, precis som här. Förklarade vad som hade gått snett och att jag även lyckats hitta honom i systemet. Att jag hade ändrat stavning på efternamn samt e-postadress samt skickat ett mail till honom med information om hur han skulle göra för att byta lösenord samt kunna logga in igen. Jag erbjöd honom även att ringa till kundservice för att få hjälp med returförfarandet.
Efter det så valde Kjell-Åke att redigera sitt inlägg och tonen i inlägget gjorde att vi valde att be Trustpilot att plocka bort det.

Jag har också förklarat för Kjell-Åke varför väntetiden är lång och bett honom att istället visa förståelse. Vårsäsongen har för oss startat mycket tidigare än vad den brukar. Det är naturligtvis jätteroligt men det har också gjort att vi inte riktigt hinner med. Vi har orimligt långa telefontider. Vi har en orimligt lång svarstid på mail. Vi har stängt av chatten, den hade annars haft ännu längre svarstid. Vi håller också på att utbilda nio nya medarbetare för att vi ska bli lika snabba som vi brukar vara. Jag kan bara beklaga och be om överseende för en tid framöver. Det är inte så det ska vara!

Och slutligen så har man i Sverige tre års reklamationsrätt. Nu vet jag inte vad det är som du anser har blivit fel. Men om det är vi som gjort något fel så är de fjorton dagarna inget problem. Du har tre år på dig att reklamera varan. Vill du däremot ångra ditt köp så är det fjorton dagar som gäller. Men du behöver bara meddela oss inom fjorton dagar, den måste inte tillbaka till oss inom den tiden.

Du och alla andra är alltid välkomna att höra av sig till oss. Vårt arbete är att hjälpa er och vi tycker det är otroligt roligt och givande när vi får prata med glada och positiva människor. Problem är till för att lösas. Får vi däremot en utskällning utan att vi gjort något så kanske det räcker för att den medarbetaren bryter ihop och måste gå hem.


Med vänliga hälsningar,
Magnus Possman
Kundservicechef, Skruvat.se

FordPer
21 april 2016 · 188 Inlägg

har köpt grejer 1 gång aldrig mer rena skiten

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
21 april 2016 · 5 753 Inlägg

Har inte orkat läst kommentarerna, men jag har beställt grejer där ett par gånger, och aldrig mer igen!


Leveranstider på typ 1 månad, och när väl grejerna kommer så är det fel, eller så saknas det grejer eller till och med så lyckas dom tappa bort grejerna och ordrarna.

Nä fyfan, ingen ordning alls på dom.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
21 april 2016 · 538 Inlägg

Skruvat säljer ju en del billiga saker, dock så rekommenderar jag att du enbart köper saker från skruvat som du vet tillverkaren på, annars kan du lika väl köpa grejerna på biltema. Jag brukar köpa från följande företag. Där har man ofta val mellan flera olika märken och prisklasser.

www.autoteilemann.de
www.bildelaronline24.se
www.mister-auto.se

samt givetvis: ebay (.de eller co.uk och ej att glömma .com)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Cupra_
21 april 2016 ·

Bildelaronline24.se kan jag starkt rekommendera!
Då får du kvalitetsgrejer, ja i vissa fall originaldelar (dock kanske det är bosch eller valeo m.fl. som är stämplad som tillverkare istället för bilmärket, men det är samma leverantör/tillverkare).

Lite trist att de skickar med urkassa UPS bara men det har alltid kommit fram för mig och till betydligt lägre priser än hos bilfirman.

Hos skruvat har jag handlat ett par gånger och jag är kluven.
Det har alltid gått fort och varit rätt saker för min del, men ibland har det varit riktigt kass kvalité på prylarna. Så nu köper jag hellre från Tyskland så får man kvalitétssaker billigare än på skruvat. Det är som på biltema helt enkelt, vissa grejer vill man helt enkelt inte handla där då de är skräp.

Mr_Smurf
21 april 2016 · 23 Inlägg

Har handlat lite därifrån också med varierande resultat men har aldrig haft några problem med att skicka tillbaka grejer.

Men det är ju lite trist när man står och har skruvat isär och märker att delarna inte passar även om de skulle göra det enligt skruvat. Har även haft otur med hjullager som levde om mer än de utslitna hjullager jag tog därifrån. sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang