Köpråd; Hjälp mig välja rätt första bil! 200'000kr.

Fiskeprylar
9 juli 2015 · 20 Inlägg

Godkväll,

Det är så att jag skall köpa mig en första bil, och jag vet inte vad jag söker än. Så jag tänkte be er att dela med er utav era förslag och idéer. Jag är 21 år gammal, och ca 186cm i längd, därför behöver jag alltså en bil med benutrymme.

Jag vill spendera max 200'000kr på bilen +/- extra utrustning, bilen kommer inte köras långa sträckor, och kommer köras inom Stockholm. Bilen ska helst inte vara äldre än 2014, då jag vill ta del av nybils garantin.

Jag delar med mig utav vad jag har tänkt.

Budget: 200k. *
Manuell *
Bensin *
Minst 100hk
Mellan/hög säkerhet (NCAP)*
Låg försäkringspremie *
Låg/mellan bränsle förbrukning
Årsmodell; 2015-2014. *
Framhjulsdriven
Komfort bil

Har kollat lite på VW Golf, landar på ca 180-190k för en 2015 års modell, begränsad utrustning.
Citroën C5 Cactus går bort, tycker bilen är för plastig.


Är helt öppen för förslag, så kom gärna med förslag och idéer på bilar som kanske kan passa mig!

* = Obligatoriska moment.

Senast redigerat av Fiskeprylar (9 juli 2015)

Jokabsson
9 juli 2015 · 1 176 Inlägg

Fiskeprylar skrev:
Godkväll,

Det är så att jag skall köpa mig en första bil, och jag vet inte vad jag söker än. Så jag tänkte be er att dela med er utav era förslag och idéer. Jag är 21 år gammal, och ca 186cm i längd, därför behöver jag alltså en bil med benutrymme.

Jag vill spendera max 200'000kr på bilen +/- extra utrustning, bilen kommer inte köras långa sträckor, och kommer köras inom Stockholm. Bilen ska helst inte vara äldre än 2014, då jag vill ta del av nybils garantin.

Jag delar med mig utav vad jag har tänkt.

Budget: 200k. *
Manuell *
Bensin *
Minst 100hk
Mellan/hög säkerhet (NCAP)*
Låg försäkringspremie *
Låg/mellan bränsle förbrukning
Årsmodell; 2015-2014. *
Framhjulsdriven
Komfort bil

Har kollat lite på VW Golf, landar på ca 180-190k för en 2015 års modell, begränsad utrustning.
Citroën C5 Cactus går bort, tycker bilen är för plastig.


Är helt öppen för förslag, så kom gärna med förslag och idéer på bilar som kanske kan passa mig!

* = Obligatoriska moment.

http://www.blocket.se/ostergotland/Toyo … 21&w=3
Mycket billigare ägande kommer du inte undan med. Fin bil och mer prisvärd än Prius!
Årsskatt: 360kr
Förbrukning: 0,39l blandad körning

Senast redigerat av Cracksoup (9 juli 2015)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Evildan
9 juli 2015 ·

Cracksoup skrev:

Fiskeprylar skrev:
Godkväll,

Det är så att jag skall köpa mig en första bil, och jag vet inte vad jag söker än. Så jag tänkte be er att dela med er utav era förslag och idéer. Jag är 21 år gammal, och ca 186cm i längd, därför behöver jag alltså en bil med benutrymme.

Jag vill spendera max 200'000kr på bilen +/- extra utrustning, bilen kommer inte köras långa sträckor, och kommer köras inom Stockholm. Bilen ska helst inte vara äldre än 2014, då jag vill ta del av nybils garantin.

Jag delar med mig utav vad jag har tänkt.

Budget: 200k. *
Manuell *
Bensin *
Minst 100hk
Mellan/hög säkerhet (NCAP)*
Låg försäkringspremie *
Låg/mellan bränsle förbrukning
Årsmodell; 2015-2014. *
Framhjulsdriven
Komfort bil

Har kollat lite på VW Golf, landar på ca 180-190k för en 2015 års modell, begränsad utrustning.
Citroën C5 Cactus går bort, tycker bilen är för plastig.


Är helt öppen för förslag, så kom gärna med förslag och idéer på bilar som kanske kan passa mig!

* = Obligatoriska moment.

http://www.blocket.se/ostergotland/Toyo … 21&w=3
Mycket billigare ägande kommer du inte undan med. Fin bil och mer prisvärd än Prius!
Årsskatt: 360kr
Förbrukning: 0,39l blandad körning

Hörru! Hybridtoylådor är väl mitt återkommande köpråd, du din köprådstjyv. wink

Men hur mycket det än smärtar så måste jag hålla med att den är mer moderat prissatt än Priusen. sad

Däremot har TS ett krav gällande oljeomrörarspak till växellådsoljan. Är det flexibelt ändå så instämmer jag till fullo med rådet.

Handvevade Aurisar:
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=&a … amp;cbl1=2



Eller varför inte en större släde, en Avensis?

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=av … th&cp=



Eller i samma storlek som Auris och Golf, en körglad och kanske ungdomligare Civic.


http://www.blocket.se/hela_sverige?q=ci … th&cp=

Powe_R
9 juli 2015 · 414 Inlägg

Med din längd så skulle jag gärna köpt en större bil, men då blir det förstås dyrare. för 200000:- Kan man t.ex få någon BMW 523i eller eventuellt kanske en Mercedes E-klass runt år 2010. Men då sitter du där med en fem år gammal bil utan garantier. Men å andra sidan en mycket större och trevligare bil. Som dock blir något dyrare att äga än en "golfklass"

Ska du ändå ha en ny alt i princip ny bil får du kolla på antingen mindre modeller och/eller lite billigare märken (dvs inte BMW,MB,Audi)

Peugeot 308. flång ny (99mil) 2015 årsmodell manuell, 110hk, bensin. under 150000:- Står du på dig kanske den är din för 140000:- alt vinterdäck på köpet.
http://www.blocket.se/lund/Peugeot_308_ … 11&w=3

"samma" bil i XL format.
http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot … 11&w=3

Finns ju även 508, som är i samma klass som t.ex Mondeo,V70,passat osv. Går att få i princip nya för strax över 200000:- då med 150hk diesel.

Kanske lite tom och tråkig, men en GOLF är alltid ett bra köp som ny-bil http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=3


Altenativt om du kan skippa att den skall vara så ny så är en tidig 5-serie f10 med bensinmotor ett attraktivt köp. Bensinarna ligger lågt i pris, så du får mkt bil för pengarna!
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_523 … 11&w=3

Senast redigerat av Powe_R (9 juli 2015)

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
xXSammy
10 juli 2015 · 6 570 Inlägg

Nya Ford Focus är rymlig för sin storlek, kolla på en med 1.0 Ecoboost 125 hk smile Väldigt bra bottendrag trots den lilla motorstorleken, drar ungefär 0.6-0.7 i stadskörning.

http://www.blocket.se/vastmanland/Ford_ … 11&w=2

De/Dem
Fiskeprylar
11 juli 2015 · 20 Inlägg

Godmorgon,
Tack för era förslag!

Jag har sökt lite information kring dem bilar ni har förslagit i tråden. De bilar som jag har fått upp ögonen för, och gärna vill provköra innan jag bestämmer mig är följande bilar;

Volkswagen Golf

Toyota Avensis

Toyota Auris

Så ni får gärna mata mig med information/erfarenhet kring dessa bilar! smile

Jag är lite tveksam när det kommer till Peugot samt Ford. Peugot känns som väldigt plastiga bilar, och är prissatta därefter. Ford har jag länge fått höra att man ska hålla sig undan ifrån, kan ju dock ha fel.

Jag uppskattar alla förslag, tänk dock på att jag gärna vill ha en bil med nybilsgaranti till min budget.

Trevlig helg!

OnlineEvil
11 juli 2015 · 146 Inlägg

Kör själv golf och jag är 196cm lång, finns inte mycket till benutrymme där. Kan ju säga att inget får plats bakom mig i bilen

BornZombie
11 juli 2015 · 193 Inlägg

Varför inte en sån här, kombi, bra med lastutrymme, diesel med billig skatt, samt bra markfrigång. Bilen är nästintill ny. smile

http://www.blocket.se/stockholm/SEAT_Le … 21&w=3

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
xXSammy
11 juli 2015 · 6 570 Inlägg

Ford har gjort ett stort lyft sedan 2000, och interiören förbättrades markant efter 2006.

Åk till en firma och känn o kläm lite.

De/Dem
Evildan
11 juli 2015 ·

Toyotas återförsäljarnät upplever jag som förtroendeingivande och hjälpsamt om något i sällsynta fall skulle inträffa.
Toyota är inte utan orsak kända för sin tillförlitlighet och höga säkerhet samt sitt mycket höga andrahandsvärde.
I närapå samtliga tillförlitlighetsundersökningar oavsett var i världen dom görs eller av vilket företag så hamnar alltid Toyota högt upp, i regel bland topp tre av jämförda märken.

Min erfarenhet av märket delar den åsikten då jag ägt en mängd olika bilar och Toyotorna har alltid skött sig till skillnad från den mängd tyska bilar jag ägt vilket gör att jag närapå avråder ett köp från VAG, inte minst pga deras kundbemötande i garantiärenden samt bilmärkets återkommande placeringar på nämnda listor.

Auris 5d, en bil i Focus/Golfklassen med bra utrymmen och numera i modern tid tillverkar Toyota bilar med god skjutmån i stolen. Snål och allmänt ekonomisk att äga. 1.6 132hk förbrukar enligt körcykeln blandad körning 5.9l/100km.

Avensis, rymlig och bekväm bil som inte är särskilt törstig trots sin storlek.
En Touring 1.8 147hk manuell 2014 förbrukar endast 6.5l/100km blandad körning enligt körcykeln.

Du skev initialt att manuell låda är ett krav, när du är hos Toylådeåterförsäljaren och provklämmer något så prova en Aurishybrid är ändå mitt råd, antingen kommer du uppskatta den sömnlösa lådan eller så gör du det inte.
Jag var skeptisk innan jag körde en HSD första gången 2004 men ändrade uppfattning, men jag förstår nöjet med ett färskt körkort och viljan att röra om i oljan med en spak. wink Jag har kört många mil och uppskattar istället bekvämligheten till vardags med den steglösa ryckfria lådan.

Senast redigerat av Evildan (11 juli 2015)

jaka54
11 juli 2015 · 5 729 Inlägg

Hej!
Håller med ! Varför köra med manuell låda när det finns automat?

TS_quattro fyrkrafsare
11 juli 2015 · 1 443 Inlägg

Håller också med angående tomatlåda, tiden är förbi när bilar med automat var törstiga, slöa och ryckiga i växlingarna. Nästa bil blir garanterat en automat, och dessutom diesel.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Fiskeprylar
15 juli 2015 · 20 Inlägg

Malheus skrev:
Ford har gjort ett stort lyft sedan 2000, och interiören förbättrades markant efter 2006.

Åk till en firma och känn o kläm lite.

Jag ska passa på och känna och klämma lite! smile


jaka54 skrev:
Hej!
Håller med ! Varför köra med manuell låda när det finns automat?

TS_quattro skrev:
Håller också med angående tomatlåda, tiden är förbi när bilar med automat var törstiga, slöa och ryckiga i växlingarna. Nästa bil blir garanterat en automat, och dessutom diesel.

Visst är det mycket bekvämare med en automat låda, och jag börjar faktiskt tänka om. Det är inte helt omöjligt att jag trots detta köper en automat låda. Drar inte automat lite mer bensin per mil, än en manuellväxlad låda gör?

Evildan skrev:
Toyotas återförsäljarnät upplever jag som förtroendeingivande och hjälpsamt om något i sällsynta fall skulle inträffa.
Toyota är inte utan orsak kända för sin tillförlitlighet och höga säkerhet samt sitt mycket höga andrahandsvärde.
I närapå samtliga tillförlitlighetsundersökningar oavsett var i världen dom görs eller av vilket företag så hamnar alltid Toyota högt upp, i regel bland topp tre av jämförda märken.

Min erfarenhet av märket delar den åsikten då jag ägt en mängd olika bilar och Toyotorna har alltid skött sig till skillnad från den mängd tyska bilar jag ägt vilket gör att jag närapå avråder ett köp från VAG, inte minst pga deras kundbemötande i garantiärenden samt bilmärkets återkommande placeringar på nämnda listor.

Auris 5d, en bil i Focus/Golfklassen med bra utrymmen och numera i modern tid tillverkar Toyota bilar med god skjutmån i stolen. Snål och allmänt ekonomisk att äga. 1.6 132hk förbrukar enligt körcykeln blandad körning 5.9l/100km.

Avensis, rymlig och bekväm bil som inte är särskilt törstig trots sin storlek.
En Touring 1.8 147hk manuell 2014 förbrukar endast 6.5l/100km blandad körning enligt körcykeln.

Du skev initialt att manuell låda är ett krav, när du är hos Toylådeåterförsäljaren och provklämmer något så prova en Aurishybrid är ändå mitt råd, antingen kommer du uppskatta den sömnlösa lådan eller så gör du det inte.
Jag var skeptisk innan jag körde en HSD första gången 2004 men ändrade uppfattning, men jag förstår nöjet med ett färskt körkort och viljan att röra om i oljan med en spak. wink Jag har kört många mil och uppskattar istället bekvämligheten till vardags med den steglösa ryckfria lådan.

Jag har faktiskt växt upp med en positiv inställning till bilmärket Toyota, och detta gäller än idag. Dock så har jag personligen aldrig haft en egen bil, så jag kan inte uttrycka mig av egen erfarenhet som du i detta fall gör.

Att Auris är en snål och ekonomisk bil att äga, är ett stort plus. Då jag har tänkt att plugga fram till våren, så är detta bara positivt. Att du har bra erfarenheter utav Toyota när det kommer till garantiärenden är väldigt skönt att höra!

Avensis är lite större vilket är positivt, men börjar närma mig min budget utan någon extra utrustning. Vill gärna få med lite extra tillägg på min nya bil, skulle vara rätt trevligt. Jag har en vän som har en Auris från 09, han är väldigt nöjd med den, och har i princip aldrig haft några problem alls med bilen.

Mitt bilval står mellan Auris och Golf, jag ska passa och testköra dessa två när tillfälle ges.

Ett bilköp kommer förmodligen ske i mitten av Augusti, så länge jag hittar en fin bil utav ovanämnda modeller, och bilhandlaren inte krånglar kommer jag att slå till. Kommer även hålla er i tråden uppdaterade när bilköpet genomförs smile

jaka54
15 juli 2015 · 5 729 Inlägg

Hej!
Audis och VW:s bilar med DSG låda drar mindre soppa än de med manuell låda. Skulle aldrig välja manuell låda om jag skulle köpa ny/beg bil dag.wink

Evildan
15 juli 2015 ·

Fiskeprylar skrev:

Malheus skrev:
Ford har gjort ett stort lyft sedan 2000, och interiören förbättrades markant efter 2006.

Åk till en firma och känn o kläm lite.

Jag ska passa på och känna och klämma lite! smile


jaka54 skrev:
Hej!
Håller med ! Varför köra med manuell låda när det finns automat?

TS_quattro skrev:
Håller också med angående tomatlåda, tiden är förbi när bilar med automat var törstiga, slöa och ryckiga i växlingarna. Nästa bil blir garanterat en automat, och dessutom diesel.

Visst är det mycket bekvämare med en automat låda, och jag börjar faktiskt tänka om. Det är inte helt omöjligt att jag trots detta köper en automat låda. Drar inte automat lite mer bensin per mil, än en manuellväxlad låda gör?

Evildan skrev:
Toyotas återförsäljarnät upplever jag som förtroendeingivande och hjälpsamt om något i sällsynta fall skulle inträffa.
Toyota är inte utan orsak kända för sin tillförlitlighet och höga säkerhet samt sitt mycket höga andrahandsvärde.
I närapå samtliga tillförlitlighetsundersökningar oavsett var i världen dom görs eller av vilket företag så hamnar alltid Toyota högt upp, i regel bland topp tre av jämförda märken.

Min erfarenhet av märket delar den åsikten då jag ägt en mängd olika bilar och Toyotorna har alltid skött sig till skillnad från den mängd tyska bilar jag ägt vilket gör att jag närapå avråder ett köp från VAG, inte minst pga deras kundbemötande i garantiärenden samt bilmärkets återkommande placeringar på nämnda listor.

Auris 5d, en bil i Focus/Golfklassen med bra utrymmen och numera i modern tid tillverkar Toyota bilar med god skjutmån i stolen. Snål och allmänt ekonomisk att äga. 1.6 132hk förbrukar enligt körcykeln blandad körning 5.9l/100km.

Avensis, rymlig och bekväm bil som inte är särskilt törstig trots sin storlek.
En Touring 1.8 147hk manuell 2014 förbrukar endast 6.5l/100km blandad körning enligt körcykeln.

Du skev initialt att manuell låda är ett krav, när du är hos Toylådeåterförsäljaren och provklämmer något så prova en Aurishybrid är ändå mitt råd, antingen kommer du uppskatta den sömnlösa lådan eller så gör du det inte.
Jag var skeptisk innan jag körde en HSD första gången 2004 men ändrade uppfattning, men jag förstår nöjet med ett färskt körkort och viljan att röra om i oljan med en spak. wink Jag har kört många mil och uppskattar istället bekvämligheten till vardags med den steglösa ryckfria lådan.

Jag har faktiskt växt upp med en positiv inställning till bilmärket Toyota, och detta gäller än idag. Dock så har jag personligen aldrig haft en egen bil, så jag kan inte uttrycka mig av egen erfarenhet som du i detta fall gör.

Att Auris är en snål och ekonomisk bil att äga, är ett stort plus. Då jag har tänkt att plugga fram till våren, så är detta bara positivt. Att du har bra erfarenheter utav Toyota när det kommer till garantiärenden är väldigt skönt att höra!

Avensis är lite större vilket är positivt, men börjar närma mig min budget utan någon extra utrustning. Vill gärna få med lite extra tillägg på min nya bil, skulle vara rätt trevligt. Jag har en vän som har en Auris från 09, han är väldigt nöjd med den, och har i princip aldrig haft några problem alls med bilen.

Mitt bilval står mellan Auris och Golf, jag ska passa och testköra dessa två när tillfälle ges.

Ett bilköp kommer förmodligen ske i mitten av Augusti, så länge jag hittar en fin bil utav ovanämnda modeller, och bilhandlaren inte krånglar kommer jag att slå till. Kommer även hålla er i tråden uppdaterade när bilköpet genomförs smile

Dom CVT-lådorna som skulle vara aktuella för dig i och med ett Toylådeköp är snålare än den manuella versionen.
Hybriden är det som bekant inte valfritt vilken låda man önskar.

Ska för sakens skull utveckla mitt svar gällande garantiärende, jag har personligen aldrig behövt utnyttja denna men däremot har det för bekanta hänt enstaka saker som någon ventil på en Avensis Diesel 177hk som sade upp sig när bilen var närapå ny, detta var ett typfel på dom allra första 177hk dieslarna.
Toyotaverkstaden löste problemet direkt genom att plocka bort samma detalj från bilen i visningshallen som redan fått uppdaterad hårdvara och Avensisen var ute på vägen nästa eftermiddag.
En annan gång gick en aggregatrem (fläktrem) av pga en grov kvist som föraren (jag) sad  körde över under en stormig höstdag, bilen bärgades till verkstaden.
Remmen fanns tyvärr inte hemma, men en "gubbe" satte sig i en demobil och åkte 85km enkel resa för att hämta den och sedan hängdes den på så bilen var färdig till 19rycket, vilket innebar att både verkstadskillen och säljaren/ägaren stannade kvar och lånade ut en Prius till mig. Första gången jag körde Prius dessutom.

En DSG från VAG skulle jag aldrig rekommendera, bara söka online så ser du varför och det gäller enligt mig både DQ200 och DQ250 även om dom är uppdaterade så klarar dom lådorna inte kökörning då blir dom överhettade

Fiskeprylar
17 juli 2015 · 20 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Audis och VW:s bilar med DSG låda drar mindre soppa än de med manuell låda. Skulle aldrig välja manuell låda om jag skulle köpa ny/beg bil dag.wink

Hej!

Har du något underlag på att de manuella växellådorna drar mer än dem automatiska? smile

Inte för att jag misstror er i denna Community, men vill att allting ska vara perfekt till min första bil, det är därför! big_smile

Dom CVT-lådorna som skulle vara aktuella för dig i och med ett Toylådeköp är snålare än den manuella versionen.
Hybriden är det som bekant inte valfritt vilken låda man önskar.

Ska för sakens skull utveckla mitt svar gällande garantiärende, jag har personligen aldrig behövt utnyttja denna men däremot har det för bekanta hänt enstaka saker som någon ventil på en Avensis Diesel 177hk som sade upp sig när bilen var närapå ny, detta var ett typfel på dom allra första 177hk dieslarna.
Toyotaverkstaden löste problemet direkt genom att plocka bort samma detalj från bilen i visningshallen som redan fått uppdaterad hårdvara och Avensisen var ute på vägen nästa eftermiddag.
En annan gång gick en aggregatrem (fläktrem) av pga en grov kvist som föraren (jag) sad  körde över under en stormig höstdag, bilen bärgades till verkstaden.
Remmen fanns tyvärr inte hemma, men en "gubbe" satte sig i en demobil och åkte 85km enkel resa för att hämta den och sedan hängdes den på så bilen var färdig till 19rycket, vilket innebar att både verkstadskillen och säljaren/ägaren stannade kvar och lånade ut en Prius till mig. Första gången jag körde Prius dessutom.

En DSG från VAG skulle jag aldrig rekommendera, bara söka online så ser du varför och det gäller enligt mig både DQ200 och DQ250 även om dom är uppdaterade så klarar dom lådorna inte kökörning då blir dom överhettade

Tack för ditt svar!

Jag är dock lite osäker om jag ska välja hybrid modellen, då jag inte har tänkt att åka med bilen allt för långa sträckor. Det är nästan smidigare att åka kommunalt till arbetet idag, så slipper man dem miltals långa köerna smile

Jag har googlat lite på DSG växellådorna, och enl. Wikipedia så drar en manuell låda mindre än en automat. Jag uppskattar fortfarande att ni delar med er utav information, och tidigare erfarenheter för att hjälpa mig till den rätta bilen!

Kod:
Fördelar
Bättre bränsleekonomi (upp till 15 procents förbättring) jämfört med en konventionell automatväxellåda.

https://sv.wikipedia.org/wiki/DSG-v%C3%A4xell%C3%A5da

Tack för din historia om garantiärendet. Toyota verkar vara extremt kundvänliga och tar hand om sina kunder på bästa möjliga sätt, det gillar vi!

Fortsätt gärna mata mig med information, åsikter och allt mellan himmel och jord!

Trevlig helg!

SportPilot Ubåtsingenjör
17 juli 2015 · 7 229 Inlägg

köp en cheva camaro från 68 ... + är att skiten håller så du behöver ingen garanti, sen så förlorar du inga pengar ( du tjänar troligtvis en krona eller två), du kommer ha kul när du kör

- är att den dricker lite soppa och att du inte kommer få plats med alla brudar som vill åka

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
IceEyes Varningar: För många..
17 juli 2015 · 2 552 Inlägg

CHEEVA skrev:
köp en cheva camaro från 68 ... + är att skiten håller så du behöver ingen garanti, sen så förlorar du inga pengar ( du tjänar troligtvis en krona eller två), du kommer ha kul när du kör

- är att den dricker lite soppa och att du inte kommer få plats med alla brudar som vill åka

Hur tänkte du här?

Den faller ju nästan på varje punkt som trådskaparen listade som krav/önskemål neutral

Senast redigerat av IceEyes (17 juli 2015)

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
SportPilot Ubåtsingenjör
17 juli 2015 · 7 229 Inlägg

IceEyes skrev:

CHEEVA skrev:
köp en cheva camaro från 68 ... + är att skiten håller så du behöver ingen garanti, sen så förlorar du inga pengar ( du tjänar troligtvis en krona eller två), du kommer ha kul när du kör

- är att den dricker lite soppa och att du inte kommer få plats med alla brudar som vill åka

Hur tänkte du här?

Den faller ju nästan på varje punkt som trådskaparen listade som krav/önskemål neutral

Den uppfyller ju några kriterier också wink *Bensin *Manuell * Billig försäkring * Sen kan man disskutera komfort i evigheter, men jag sitter ok i en camaro iaf wink  * Den har minst 100hk * Hittar du en som inte är tok vässad och väbyggd så har man faktiskt ok bränsleförbrukning * Du hittar en för cirkus 200 000 ( dessa 200 000 får du tillbaka sen smile )

Men som du säkert förstod så var jag ironisk

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang